خانه | خبر | اخبارایران

«ايران در حملات ۱۱ سپتامبر نقش داشته است»

شنبه, 1390-02-31 10:04
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

دو مقام پيشين وزارت اطلاعات ايران در دادگاهی در آمريکا گفته‌اند جمهوری اسلامی از حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ اطلاع داشته است.

 

روزنامه نيويورک‌تايمز، جمعه ۲۰ مه ۲۰۱۱ (۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۰) نوشت: «يکی از شاهدان در نامه‌ای به قاضی دادگاه نوشته ايران در سازمان‌دهی حملات ۱۱ سپتامبر مشارکت داشته است.» ايران هنوز به اين اتهام‌ها واکنشی نشان نداده است.

نيويورک‌تايمز افزوده اين دوم مقام امنيتی، چون پيش‌تر در وزارت اطلاعات ايران مشغول به کار بوده‌اند به خاطر موقعيت شغلی‌شان به اسناد محرمانه اين سازمان امنيتی جمهوری اسلامی ايران دسترسی داشته‌اند.

بنا به اين گزارش «در دادخواست ارائه شده به اين دادگاه اعلام شده که ايران و گروه حزب الله لبنان، به القاعده در سازمان‌دهی حملات ۱۱ سپتامبر و آموزش هواپيمارباها کمک کرده‌اند.»

در يکی از مدارک ارائه شده به دادگاه از عماد مغنيه، فرمانده نظامی پيشين حزب‌الله به‌عنوان «عامل تروريستی ايران» نام برده شده که در سال ۲۰۰۰ و برای آماده‌کردن القاعده در خصوص حملات ۱۱ سپتامبر، به عربستان سعودی سفر کرده بود.

يکی از شاهدان در نامه‌ای به قاضی دادگاه نوشته ايران در سازمان‌دهی حملات ۱۱ سپتامبر مشارکت داشته است

عماد مغنيه در فوريه سال ۲۰۰۸ (۲۳ بهمن ۱۳۸۶) در انفجاری در دمشق پايتخت سوريه کشته شد. آمريکا، مغنيه را در فهرست «تروريست‌ها» قرار داده بود.

آمريکا از سال ۲۰۰۱ تاکنون، گروه القاعده به رهبری اسامه بن لادن را به‌عنوان طراح حملات ۱۱ سپتامبر معرفی می‌کرد.

اسامه بن‌لادن، دوشنبه دوم ماه مه ۲۰۱۱ در حمله کماندوهای ويژه آمريکا به محل سکونت وی در ابيت‌‌آباد پاکستان کشته شد.

باراک اوباما ششم فوريه ۲۰۱۱ (۱۶ ارديبهشت ۹۰) در ديدار با کماندوهايی که در حمله به اسامه بن‌لادن، رهبر القاعده حضور داشتند، گفت: «ما سر آنان (القاعده) را جدا کرديم و سرانجام آن‌ها را شکست می دهيم.»

به گفته اوباما، حمله به رهبر القاعده يکی از مهم‌ترين مأموريت‌های نظامی آمريکا بود.

شماری از مقامات حکومت ايران همواره از اسامه بن‌لادن به‌عنوان «دست‌نشانده» آمريکا نام می‌برند و می‌گويند حملات ۱۱ سپتامبر از سوی دولت آمريکا طراحی شده است.

محمود احمدی‌نژاد، رئيس‌جمهوری ايران سال گذشته در سخنانی جنجالی در سازمان ملل، گفت سه نظر درباره حملات ۱۱ سپتامبر وجود دارد.

محمود احمدی‌نژاد درباره نظر اول گفت: «يک گروه تروريستی بسيار قدرتمند و پيچيده که از همه لايه‌های امنيتی و اطلاعاتی آمريکا عبور کرده است، عامل اين حمله‌ها بوده است.»

 

رئيس‌جمهور ايران درباره نظر دوم گفت: «حملات ۱۱ سپتامبر توسط بخش‌هايی از دولت آمريکا و برای ايجاد تغيير در روند نزول اقتصاد آمريکا و سيطره بر خاورميانه و همچنين نجات رژيم صهيونيستی انجام شده است.»

وی افزود:‌ «نظر سوم اين است که اين حمله‌ها توسط يک گروه تروريستی انجام شده است، ليکن دولت وقت آمريکا از آن پشتيبانی و بهره‌برداری کرده است.»

با اين اظهارات احمدی‌نژاد، هيأت آمريکايی و چند هيأت ار.ژايی به نشانه اعتراض سالن سخنرانی را ترک کردند.

هيأت آمريکايی اين سخنان احمدی‌نژ‌اد را «نفرت‌انگيز و متوهمانه» توصيف کرد.

Share this
Share/Save/Bookmark

faghat site zede irani shomast ke in harfhaye masmoom ro pakhsh mikone.

معن اینستکه می خواهند پروژه حمله به ایران را کلید بزند

باید صبر کرد و دید که کامیوترهای بن لادن چه اطلاعاتی در این مورد ممکن است به دست دهند. تا اینجا حرف روزنامه نیویورک تایم است و هیچگونه تایید و تکذیبی از طرف امریکا ارایه نشده است. شاید هم روزنامه نیویورک تایم به اینگونه اطلاعات دسترسی پیدا کرده باشد. معمولا این روزنامه تا از صحت مطلبی به این اهمیت مطمین نباشد آنرا نمی نویسد. امیدوارم مقامات ج.ا. دریابند که با این لج و لجبازی هایشان و تهمتزندی هایشان و زندانتراشی هایشان و دشمن تراشی هایشان دارند خود و به دست خود زمینه حمله غرب به ایران را فراهم میکنند. به نطر میرسد وقت آن باشد که تمام زندانیان سیاسی را بایستی آزاد کنند و از مردم دلجویی تا اگر هم حمله ای بشود اقلا خود سردمداران در روز اول حمله توسط مردم به دار آویخته نشوند.

به امید بیداری مردم ایران

داستان ۱۱ سپتامر یکی از بزرگترین دروغها و تحریفهای تاریخی است. سناریوی کثیفی که توسط سوداگران مالی و کمپانی های نفتی و اسلحه سازی آمریکا برنامه ریزی و توسط دولت وقت آمریکا با پشتیبانی بین المللی اجرا شد تا به این بهانه بتوانند افکار عمومی را برای اعمال سیاستهای جنگ طلبانه و اشفال گرایانه آماده کنند. یکی از مهمترین اهرمها برای انجام این توطیه خبرگزاری های مشهور مثل CNN, Fox و BBC بودند که در همان ساعتهای اولیه داستان دروغین ۱۱ سپتامبر را به افکار عمومی القا کردند در حالی که شواهد بسیار زیادی وجود دارد که این افسانه را زیر سوال می برد. چنانچه مایل باشید فیلم مستند september clues را به صورت آزاد در youtube می توانید تماشا کنید که بسیار زیرکانه و موشکافانه رویدادهای ۱۱ سپتامبر را بررسی می کند

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما