خانه | خبر | اخبارایران

واکنش رهبر ایران به پیام نوروزی اوباما

دوشنبه, 1390-01-01 17:50
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

رهبر جمهوری اسلامی ايران به پيام نوروزی رئيس‌جمهور آمريکا واکنش نشان داد.

 

به گزارش خبرگزاری‌های ايران، آيت‌الله علی خامنه‌ای، بعدازظهر امروز دوشنبه اول فرودين ۱۳۹۰ در مشهد گفت: «اوباما گفته است مردمی که در ميدان آزادی جمع شدند شبيبه مردم مصر در ميدان تحرير هستند. بله مردمی که در ميدان آزادی هر سال ۲۲ بهمن جمع می شوند شبيه آن‌ها هستند، چون شعار مرگ بر آمريکا سر می‌دهند.»

 

اشاره رهبر ايران به ۲۲ بهمن، سال‌روز پيروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ است. هر سال در اين روز از طرف نهادهای حکومتی راهپيمایی برگزار می‌شود.

 

باراک اوباما، رئيس‌جمهور آمريکا شامگاه گذشته در پيام نوروزی گفته بود همان نيروهای اميدی که ميدان تحرير (مصر) را درنورديدند در ژوئن ۲۰۰۹ در ميدان آزادی (تهران) ديده شدند.

اين بخش از سخنان اوباما به تجمع ميليونی معترضان مصری در بهمن ٨٩ در ميدان تحرير اين کشور که منجر به کناره‌گيری حسنی مبارک از رياست‌جمهوری مصر شد، اشاره دارد. در ژوئن ۲۰۰۹ (۲۵ خرداد ۸۸) نيز معترضان به نتيجه انتخابات بحث‌برانگيز رياست‌جمهوری ايران در سال ۸۸، در ميدان آزادی تهران تجمع ميليونی برگزار کردند. شمار حاضران در اين تجمع بين يک تا سه ميليون نفر برآورد شده است.

 

رئيس‌جمهور آمريکا همچنین خطاب به مردم ايران گفت: «آينده ايران با ترس شکل نخواهد گرفت.»

باراک اوباما در يک پيام ويدئويی افزود: «آيندۀ ايران متعلق به جوانان است، جوانانی که سرنوشت خود را تعيين می‌کنند.»

اين سومين پيام نوروزی اوباما از هنگام انتخاب شدن به عنوان رئيس‌جمهور آمريکا، خطاب به مردم و رهبران ايران و کسانی است که نوروز را جشن می‌گيرند.

 

علی خامنه‌ای در بخش ديگری از سخنانش به علنی شدن اختلافات مقامات حکومتی شديداً انتقاد کرد.

وی گفت: «مسئولان اگر از همديگر گلايه دارند که گاهی ممکن است اين گلايه‌ها به حق هم باشد، سعی کنند اين گلايه‌ها را در معرض افکار عمومی مطرح نکنند، چرا که اين کار ضربه به اتحاد ملی است و من به مسئولان کشور به طور جد در اين زمينه تذکر و هشدار می‌دهم.»

رهبر ایران افزود: «ممکن است گلايه‌هايی که به وجود می‌آيد‌ به حق هم باشد، اما نبايد آن را در عرصه افکار عمومی بياورند و ذهن و دل مردم را ناراحت و آن‌ها را مأيوس کنند بلکه بايد بين خودشان موضوعات را حل کنند.»

 

آیت‌الله خامنه‌ای از مسئولان ایران خواسته تا مشکلات را از طریق گفت‌وگو حل کنند.

رهبر ايران به فرد خاصی اشاره نکرده است اما در چند سال گذشته، دولت و مجلس انتقادهای تندی عليه يکديگر مطرح کرده‌اند.

 

Share this
Share/Save/Bookmark

از این واضح تر نمی توان گفت که خامنه ای و فرقه اخامنه اشغالگران این سرزمینند و نباید اختلافشان را مردم ایران بدانند. افکار عمومی یعنی مردم ایران غریبه اند و نباید بدانند که این دزدان سرگردنه به سرکردگی روحانیت و سرکردگی خامنه ای ولایت امر و نایب پرروی امام غایب عج با هم اختلاف دارند. البته خامنه ای و فرقه خمینیه بدانند که بزودی بساطشان جمع خواهد شد. اگر حسنی نامبارک و بن علی ابن ابی طالب و قذافی حسین صدامی هر یک مثالهایی هستند برای مردم جهان ما مثال دیگری در خواهیم انداخت تا خامنه ای فرقه اش رب بزگ و جد اعلاشان را بیاد آورند.
زنده باد انقلاب سبز

من به عنوان یک ایرانی از موضع گیری شجاعانه دولت امریکا (محکومیت بازداشت رهبران جنبش سبز و درخواست ازادی انان و حمایت از حق اعتراض و راهپیمایی مردم ایران)تشکر می کنم. کشوری که سی سال است آرزوی مرگش را داریم و پرچم ملی ان را اتش می زنیم و زیر پا می اندازیم انقدر وجود دارد که از مطالبات ازادیخواهانه ملت ایران دفاع کند. همانطور که در علم و تکنولوژی دنباله رو و مصرف کننده محصولات امریکا هستیم همانطور که بسیاری از دانشگاهیان و سیاستمداران ایرانی در امریکا درس خوانده و دانش اموخته اند(محمد جواد لاریجانی- دکتر مرندی-مرحوم محسن نوربخش-محمد هاشمی-مصطفی معین و بسیاری ) امروز امریکا در تحولات سیاسی و دمکراسی خواهانه و در تلاش ایرانیان برای رهایی از بند استبداد دین متحد اصلی ما مردم ایران است.
تنزه طلبی ها و گرفتن ژست های ضد امریکایی اگر نگوییم خیانتاست بدون شک ناشی از حماقت و تعصب ابلهانه است.
هموطنان! چشمانمان را باز کنیم و یکبار دیگر به دقت بنگریم تا ببینیم و بدانیم دوست ما کیست و دشمنمان کدامست.
در عین حفظ عرق ملی و وطن دوستی و سربلندی دست هر که را در این زمانه دشوار به دوستی به سمت مان دراز شده است به گرمی بفشاریم.
باید انتخاب کنیم که ایران مستعمره ذلیل و مسخره روسیه و چین باشد یا متحد مستحکم و پیشرفته امریکا و اروپا.
هیچ کس جز خود ما ایرانی ها نمیتواند در این مورد تصمیم بگیرد و بما کمک کند.
درست بیندیشیم!
در این بزنگاه تاریخی چشمانمان را باز کنیم!
به امید آبادی و سربلندی ایران!

از آقای اوباما برای شادباش نوروزی تشکر می‌کنیم...

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما