خانه | خبر | اخبارایران

استقبال شورای هماهنگی راه سبز از تحصن، اعتصاب، تحريم و مقاومت مدنی

پنجشنبه, 1389-12-05 15:52
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

«شورای هماهنگی راه سبز اميد» در بيانيه‌ای تازه‌ای شش خواسته اصلی خود را مطرح کرده و اعلام نمود که از راه‌کارهای ديگری مانند تحصن، اعتصاب، تحريم و مقاومت مدنی پشتيبانی می‌کند.

به گزارش تارنماهای مخالف دولت ايران «شورای هماهنگی راه سبز اميد» بيانيه سوم خود را منتشر کرد.
 

اين شورا که پس از بازداشت خانگی ميرحسين موسوی و مهدی کروبی، دو تن از رهبران مخالفان دولت، مسئوليت هماهنگی حرکت‌های جنبش موسوم به سبز را بر عهده گرفته در بيانيه خود نوشته است که «اقتدارگرايان، خويشتن‌داری و التزام راهيان جنبش سبز به ارزش‌های اخلاقی، مدنی و ضد خشونت را به ناتوانی و خاموشی آن تعبير می‌کنند.»

«شورای هماهنگی راه سبز اميد» با اشاره به اعتراضات روزهای ۲۵ بهمن و اول اسفند گفته است که «جنبش سبز» با وجود اتهاماتی که حکومت به آن وارد می‌کند، همچنان زنده است.

اين بيانيه ضمن برشمردن برخوردهای اخير نيروهای طرفدار دولت با مخالفان و بازداشت خانگی موسوی و کروبی نوشته است که دوران «خطابه‌ها، خطبه‌ها و دروغ‌پردازی‌های رسانه‌های حکومتی» به‌سر آمده و اقشار گوناگون جامعه از آگاهی کافی نسبت به مسائل جامعه برخوردارند.

اين شورا نوشته است: «بسياری از افراد کم‌اطلاع که تا ديروز نسبت به ماهيت غيردينی و غيراخلاقی دولت در شک و ترديد بودند، از هم‌راهی و هم‌سازی با آن سرباز می‌زنند.»

«شورای هماهنگی راه سبز اميد» با توجه به راه‌کارهای مندرج در «منشور جنبش سبز» که روز گذشته متن تازه‌ای از آن منتشر شد، نوشته است که «از هر مناسبت ملی و دينی و آئينی برای نمايش حضور و طرح مطالبات خود استفاده خواهند کرد.»

اين شورا همچنين اعلام کرده است که از روش‌های ديگری چون «تحصن، اعتصاب، تحريم و مقاومت مدنی» برای تثبيت حاکميت قانون استقبال می‌کند اما در مورد چگونگی پيش‌برد اين راه‌کارها توضيحی نداده است.

بيانيه «شورای هماهنگی راه سبز اميد» مطالبات کنونی جنبش موسوم به سبز را در شش بند چنين آورده است: «رفع حصر خانگی رهبران جنبش سبز؛ تضمين حق شهروندان بر تجمعات و راه‌پيمايی؛ آزادی زندانيان سياسی؛ آزادی مطبوعات و رفع سانسور؛ خاتمه دادن به شرايط امنيتی حاکم بر کشور؛ و برگزاری انتخابات آزاد، غيرگزينشی و سالم از طريق لغو نظارت استصوابی.»

«شورای هماهنگی راه سبز اميد» ضمن تأکيد بر تقويت شبکه‌های اجتماعی به‌ويژه «شبکه‌های محلی» برای حضور فعال در اعتراضات مدنی، در مورد بازداشت خانگی موسوی و کروبی گفته است که اين دو رهبر مخالفان در هيچ دادگاهی محاکمه و محکوم نشده‌اند و بازداشت آنان غيرقانونی و نقض آشکار حقوق شهروندی ايشان است.

امروز نيز بيانيه‌ای در سايت‌های مخالف دولت با امضای «جوانان احزاب اصلاح‌طلب» منتشر شد که در آن گفته شده است اگر حکومت تا روز ۱۱ اسفند به بازداشت خانگی موسوی و کروبی پايان ندهد با هم‌فکری با «شورای هماهنگی راه سبز» به خيابان‌ها آمده و دست به اعتراض خواهند زد.

مهدی کروبی و ميرحسين موسوی از روز ۲۳ بهمن‌ماه در بازداشت خانگی به‌سر می‌برند و تماس‌های عادی آنان قطع شده است.

در پی راهپيمايی ۲۵ بهمن‌ که منجر به کشته شدن صانع ژاله و محمد مختاری دو جوان معترض، زخمی شدن ده‌ها نفر و بازداشت بيش از هزار نفر شد؛ حمله‌های مقامات دولتی و طرفداران دولت به مهدی کروبی و ميرحسين موسوی افزايش بی‌سابقه‌ای يافته است.

مقامات حکومتی و نيروهای طرفدار دولت در اين مدت بارها خواستار محاکمه و حتا اعدام اين دو مخالف دولت شده‌اند.

 

در اين مدت افزون بر برگزاری تجمع‌هايی عليه اين دو رهبر مخالفان، به خانه‌های آنان و اعضای خانواده‌شان چندين بار حمله شده است.

 

آيت‌الله احمد جنتی در نماز جمعه ۲۹ بهمن ماه تهران در مورد موسوی و کروبی به قوه قضائيه ايران پيشنهاد داد: «درهای خانه‌های اين افراد بايد بسته شود، رفت و آمد آن‌ها با عوامل‌شان بايد قطع شود، تلفن، اينترنت و وسايل ارتباطی اين‌ها بايد مسدود شود و در حقيقت در خانه خود زندانی شوند.»
 

 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

همین حالا قذافی (بله، همان آقایی که در هر حال بمباران کردن مردم خودش هست. ) دارد می گوید که قران گفته که از خدا و پیامبر و کسانی که بر شما رهبرند اطاعت کنید، البته منظورش خودش هست. شبیه خامنه ای.
کوشا

امروز سکوت ترسش بسيار بیشتر از فریاد است تاکنون سکوت نتوانسته از زندانی کردن وشکنجه واعدام جلوگیری کند
پس فریاد بکشید ..ولطفا از شوراي هماهنگی همانطور که نامش گویای وظيفه اوست ..خواهش ميشود با شفافیت وبدون اطاله کلام دقیقا مکان موقع وچگونگي اعتراض را اعلام کنند ..اگر براستی نگران امنیت خود وخانواده خود وفاميل خود هستيد پس فریادتان را بلندتر کنید وبر حراميان بتازيد..تجربه نشان داده است که اين حکومت سکوت را نمیفهمد فقط فریاد را میشنود وعکس العمل مثبت نشان میدهد ..نترسید ..وبا فریادتان بترسانید خواهش میکنم

اعتصاب قوی ترین مبارزه علیه حکومت اسلامی است. کارمندان عادی دولت هر زمان که به نتیجه برسند حکومت اسلامی رفتنی است و تنها چند روز اعتصاب کنند این رژیم سقوط خواهد کرد. مردم باید دوستان کارمند خود را برای اعتصاب آماده کنند یک اعتصاب بزرگ در اوایل سال آینده خورشیدی کار حکومت را یکسره خواهد کرد.
رهبران جنبش سبز نباید به صورت فرسایشی انرژی نیروهای جوان را از بین ببرند. تنها کافی است برنامه طولانی مدت و منسجم و همه جانبه ای صورت بگیرد.

آمریکا اگر در برابر کشتار مردم به آن صورت که در لیبی اتفاق افتاد و خونخواری به صورت اعدامها در ایران تنها به محکوم کردن و تحریم بسنده کند این پیغام را به خونخواران می دهد که در صورت کشتار بر سر حکومت باقی خواهند ماند.

درست بعد از کودتای فاسدان و حرامزدگان حکومت اسلامی در ایران و تظاهرات میلیونی مردم ما به جهت اعتراض به انتخابات فرمایشی و دزدیده شدن آرا مردم همه چیز آماده بود تا گور رژیم فاشیستی فعلی ایران کنده شود و صلح و قانون آزادیخواهی و آزادی طلبی در ایران مستقر شود. ولی‌ متأسفانه با برنامه ریزیهای غلط و نبود هماهنگی‌ کامل بین مردم و افرادی که رهبری این نهضت را بدست گرفته بودند همه چیز متلاشی شد و رهبران به حصر یا زندان رفتند ، گروهی هم به خارج از کشور و تعدادی از جوانان غیور هم کشته و زخمی و اسیر شدند.در این میان هر کسی‌ خصومتی با رژیم داشت و می‌خواست به نحوی از این حکومت فاشیستی انتقام بگیرد تحت عنوان آزادی‌خواه و آزادی طلب این جوانها را تحریک کرد تا به خیابانها بیایند و شر این رژیم منحوس را برای همیشه بکنند غافل از اینکه به مدت ۳۰ سال این حکومت دجال دستش به خون جوان و پیر ما آغشته است و ۳۰ سال است که ایران را به گورستان مبدّل نموده .

همگی‌ شاهد این بودیم و هستیم که رژیم ملایان ذالوصفت و دجال تا دندان مسلح به نام اسلام ناب محمدی با ذلفقار علی‌ قتل و عام کرد و پایه‌های حکومتش را مستحکمتر نمود و با هر تظاهرات مردم در تهران و شهرستان‌ها مقابله کرد و تهمت آمریکائی یا اسرائیلی بودن را به مبارزین و فرزندان این آب و خاک زد .

آقایان واحدی، مخملباف، امیرجمند و سازگارا و دیگر بزرگوارانی که در خارج از کشور به عنوان مشاور و یار رهبران در حصر پیام میدهند یا از حرکتی در فلان روز یا فلان ساعت پشتیبانی‌ میکنند خواهش می‌کنم واقعیت را لمس کنند و با این بازیها مردم ما را گول نزنند.

اعتصاب، تحصن، تمرد، مقاومت بدنی با این مطالب که نمی‌شود مشکل این مردم را حال کرد اگر این‌ها راه حال هستند پس چرا آقایان موسوی و کروبی تا زمان قبل از حصر و یا احتمالا زندانی شدنشان از مردم ما نخواستند که دست به کار شوند و یک چنین اقداماتی را بر ضدّ رژیم انجام بدهند ؟

منشور ۱ صادر میشود، منشور ۲ صادر میشود، بیانیه میدهند، شعار میدهند زنده‌باد مرده باد میگویند ،صحبتهای جلاد مصلحی را تجزیه و تحلیل میکنند، ۳ شنبها را به عنوان روز تظاهرات انتخاب میکنند ، یکی در آمریکا در رادیو میگوید من با پرچم شیر و خورشید حتما باید بیایم به جهت تظاهرات، دیگری میگوید نه من این را قبول ندارم پرچم فقط پرچم سبز ، گروهی دیگر میگوید نه پرچم سبز نه شیر و خورشید ، هر فرد یا گروهی تلاش می‌کند که به نحوی با فراخوان این جوانها در داخل ایران انتقام ۳۰ ساله خودش را از رژیم فاشیست اسلامی بگیرد و نتیجه کلام اینکه جلادان رژیم در حال تجدید قوا و به خاک و خون کشیدن مردم بیدفاع ما در ایران هستند و ما هم به این خیال که روزی آزادی را با آغوش باز در ایران با کمک همین مردم به دست می‌آوریم.این همه وقت تلف کردن و هزینه کردن مناسب حال مردم و جوانان ما نیست.۸ سال سازش آقای خاتمی در زمان ریاست جمهوری ایشان کافی‌ نبود ،قدرت دست جناح اصلاح‌طلب بود چه شد کدام لباس شخصی‌ یا قانونشکنی به میز عدالت احضار شد . من خودم را کوچکتر از این میبینم که بخواهم راه حلی‌ برای خارج شدن از این بن‌بست پیشنهاد کنم چراکه مردم مقاوم و شجاع ما خودشان میدانند چه بکنند ولی‌ در حد نظریه اعلام می‌کنم باید تصمیم نهایی گرفت ،می‌خواهیم از دست این باغ وحش ولایتفقیه خارج شویم یا اینکه نه به همین زندگی‌ همراه با درد و رنج راضی‌ هستیم.هر تظاهرات برای فرزندان ما کلی‌ هزینه به دنبال دارد .باید کار را یکسره کرد این همه انتظار خوب نیست این به ضرر همه است. اگر قرار است که بازی‌ موش و گربه را با رژیم داشته باشیم و به این امید که خدا به داد ما یک روزی خواهد رسید اشتباه می‌کنیم تا همّت و تلاش شبانه روزی نداشته باشیم هیچوقت موفق نمیشویم.

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما