خانه | خبر | اخبارایران

مطهری: بهبهانی مثل کردان قربانی تصميمات احمدی‌نژاد شد

یکشنبه, 1389-11-17 13:27
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

علی مطهری، نماينده مجلس ايران ضمن دفاع از تصميم مجلس در استيضاح حميد بهبهانی، وزير راه، گفت که وی نيز قربانی تصميمات محمود احمدی‌نژاد شد.

به گزارش خبرآنلاين، علی مطهری، نماينده اصول‌گرای مجلس ايران در پاسخ به انتقاد محمود احمدی‌نژاد، رئيس جمهوری ايران در مورد استيضاح و برکناری حميد بهبهانی، وزير راه و ترابری در مجلس، اين اقدام را قانونی دانست.

محمود احمدی‌نژاد، روز گذشته طی اظهاراتی استيضاح حميد بهبهانی را «غيرقانونی» خواند و گفت‌ به‌زودی درباره عملکرد مجلس با مردم سخن می‌گويد.

احمدی‌نژاد گفت: «معمولاً در دهه فجر حتی منتقدان دولت، انتقادات را کنار گذاشته و از کسانی که يک سال شبانه‌روز در خدمت مردم بوده‌اند، تشکر می‌کنند، ولی [نمايندگان مجلس] روز اول دهه فجر هديه‌ای دادند و يکی از بهترين وزرای دولت را گرفتند.»

وی با اشاره به مطالب مطرح شده درباره استيضاح افزود اگر اين مطالب به عنوان ايراد به وزير وارد باشد، «صد برابر آن به استيضاح‌کنندگان وارد است.»

علی مطهری، نماينده تهران در مجلس در اين‌باره گفت: «اين هديه را خود آقای احمدی‌نژاد به ملت دادند، چون اگر آقای بهبهانی را از آمدن به مجلس و پاسخ به انتقادات منع نمی‌کردند استيضاح رأی نمی‌آورد و آقای بهبهانی همچنان وزير بود.»

وی افزود: «به نظر من آقای بهبهانی مانند مرحوم کردان قربانی تصميمات آقای احمدی‌نژاد شد.»
 

علی کردان، وزير کشور دولت احمدی‌نژاد بود که به‌دليل «جعلی بودن مدارک تحصيلی» در روز ۱۴ آبان ۱۳۸۷ توسط مجلس ايران استيضاح و پس از رأی عدم اعتماد اکثريت نمايندگان، از سمت خود، برکنار شد.

علی کردان در تاريخ اول آذرماه ۱۳۸۸ در تهران درگذشت.

محمود احمدی‌نژاد در جریان استیضاح کردان، همچون استيضاح حميد بهبهانی، در مجلس حضور نيافت. وی استيضاح علی کردان را نيز «غيرقانونی» خوانده بود.

علی مطهری در مورد «غيرقانونی» دانستن استيضاح حميد بهبهانی گفت: «تعداد امضاها هيچ‌گاه کمتر از ۱۰ تا نشد بنابراين استيضاح قانونی بوده است.»

نمايندگان طرفدار دولت و محمود احمدی‌نژاد گفته بودند که با توجه به آئين‌نامه داخلی مجلس استيضاح وقتی قابل طرح در مجلس است كه به امضاء حداقل ۱۰ نفر از نمايندگان برسد و به هنگام طرح موضوع استيضاح با پس گرفتن امضای گروهی از نمايندگان اين حداقل به‌دست نيامده است.

از سوی ديگر اسفنديار رحيم‌مشايی، رئيس دفتر احمدی‌نژاد نيز علت نرفتن رئيس جمهور و وزير راه در زمان استيضاح به مجلس را «غيرقانونی» بودن آن دانست.

وی گفت مجلس «اصرار خاصی» بر استيضاح داشت و «شائبه سياسی‌کاری» را نشان می‌داد و دولت اين استيضاح را قانونی نمی‌دانست و شرکت نکرد.

در پی برکناری حميد بهبهانی، محمود احمدی‌نژاد طی حکمی امروز وی را به‌عنوان مشاور خود در امور حمل و نقل برگزيد.

اين گزينش در حالی صورت گرفت که برخی منابع خبری احتمال می‌دادند که احمدی‌نژاد تا پيشبرد طرح ادغام وزارت راه، بهبهانی را به‌عنوان سرپرست اين وزارتخانه معرفی کند.

احمدی‌نژاد روز گذشته اعلام کرده بود که قصد دارد وزارت راه و ترابری را با وزارتخانه ديگری ادغام کند.
 

نمايندگان مجلس ايران روز سه‌شنبه ۱۲ بهمن‌ماه با ۱۴۷ رأی موافق ۷۸ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۴ رأی، حميد بهبهانی، وزير راه و ترابری را برکنار کردند.
 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما