بشنوید

 

◄استعفای معاذالخطیب، رهبر ائتلاف مخالفان رژیم دمشق و اختلاف میان گروه‌های مخالف بشاراسد

گفت‌وگوی ایرج ادیب‌زاده با مهرداد خوانساری، کارشناس سیاسی منطقه‌ی خاورمیانه

◄ایران در سالی که گذشت و چشم انداز سال ۹۲ در سه حوزه اقتصاد، سیاست و اجتماعی

گفت‌وگوی پانته‌آ بهرامی با کوروش عرفانی

◄تصویب طرح ممنوعیت کاربرد يورو در معاملات با ايران در سنای آمریکا

گفت‌وگوی سراج‌الدین میردامادی با رضا تقی زاده، کارشناس اقتصادی در گلاسکو

◄اشاره‌ها و نشانه‌های انتخاباتی در سخنرانی آیت‌الله خامنه‌ای در مشهد

◄نوروز در زندان های دهه ۶۰ ایران، چند خاطره نوروزی از آن دوران

 

عکس روز و گالری

زم‌تون

Saturday, March 28, 2020 10:19

دریافت خبرنامک روزانه

ایمیل خود را وارد کنید

خانه | آرشیو خبر

آبان 1389

«آمريکا مانع حمله نظامی به ايران شد»

دوشنبه, 1389-09-08 21:00

 بر اساس اسناد جديدی که ويکی‌ليکس در روز يکشنبه منتشر کرد، با وجود درخواست‌های مکرر اسرائيل و همچنين پادشاه عربستان برای حمله نظامی به ايران، آمريکا با اين اقدام مخالفت کرده است.

 

روز گذشته بر وب‌سايت ويکی‌ليکس اسنادی از مذاکرات مختلف آمريکا و اسرائيل بر سر حمله نظامی به ايران به‌منظور جلوگيری از برنامه هسته‌ای اين کشور منتشر شدند.

طبق اين اسناد، در مدارک ديپلماتيک ارسال شده از سفارت آمريکا در تل آويو به دولت باراک اوباما، نکته برجسته اختلاف نظر دو کشور بر سر مسئله ايران است.

اين اسناد نشان می‌دهند که اسرائيل به آمريکا فشار می‌آورده تا دولت اين کشور را برای يک حمله پيشگيرانه به تأسيسات هسته‌ای ايران متقاعد سازد و آمريکا نيز سعی می‌کرده اسرائيل را از اين حمله بازدارد.

اين اسناد همچنين نشان می‌دهند که اهود باراک، وزير دفاع اسرائيل در سال ۲۰۰۹ از يک فرصت ۱۸ ماهه سخن گفته و تأکيد کرده بود: «سرنوشت جهان ايجاب می‌کند که برنامه هسته‌ای ايران متوقف شود.»

اسناد منتشر شده نشان از شدت اين مکالمات در سال ۲۰۱۰ می‌دهند که بر اساس آن‌ها «سالی بحرانی برای مقابله با تهديدات هسته‌ای ايران به‌شمار می‌رود.»

Share/Save/Bookmark

عماد بهاور به ١٠ سال حبس محکوم شد

دوشنبه, 1389-09-08 19:02

 عماد بهاور، عضو نهضت آزادی ایران از سوی شعبه ١٥ دادگاه انقلاب تهران به ١٠ سال حبس تعزیری محکوم شد.

به گزارش تارنمای کلمه، اتهامات بهاور «تبانی برای تجمع بر ضد امنیت ملی، تبلیغ علیه نظام و توهین به رهبری» اعلام شده است.

Share/Save/Bookmark

دادستان تهران: فعالیت مشارکت و مجاهدین «ممنوع» است

دوشنبه, 1389-09-08 01:19

عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران از «ممنوع» بودن هرگونه فعالیت جبهه مشارکت ایران اسلامی و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی خبر داد.دادستان تهران با انتشار یادداشتی در شماره ششم نشریه دادسرای عمومی و انقلاب به بررسی حکم انحلال این دو حزب اصلاح‌طلب پرداخته است.

پس از حوادث انتخابات جنجالی ریاست‌جمهوری سال ٨٨ ایران، سعید مرتضوی، دادستان وقت تهران با صدور کیفرخواستی، خواهان انحلال احزاب مشارکت و مجاهدین شده بود. در فروردين‌ماه ٨٩ نیز محمود عباس‌زاده مشکينی، دبير کميسيون ماده ۱۰ احزاب وزارت کشور، از تصميم اين کميسيون مبنی بر توقيف پروانه فعاليت جبهه مشارکت و سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی، دو حزب اصلاح‌طلب، خبر داده بود.

Share/Save/Bookmark

تلاش برای ربودن هواپيمای تهران – دمشق

یکشنبه, 1389-09-07 21:16

در حالی که سخنگوی شرکت هواپيمايی جمهوری اسلامی ايران امروز صبح اعلام کرد فردی که قصد ربودن هواپيمای مسير تهران – دمشق را داشت «مشکل روانی» داشته، سپاه پاسداران ايران گفت که وی از «عناصر وابسته به ضد انقلاب» بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، هواپيمای ايرباس متعلق به شرکت هواپيمايی جمهوری اسلامی ايران (هما) و با شماره پرواز ۵۱۷ که در آخرين ساعات شب گذشته تهران را به مقصد دمشق ترک کرده بود، در نزديکی شهر دمشق توسط يکی از مسافران مورد تهديد قرار گرفت.

Share/Save/Bookmark

«اعدام شهلا جاهد در روز ۱۰ آذر صحت ندارد»

یکشنبه, 1389-09-07 20:06

عبدالصمد خرمشاهی، وکيل مدافع شهلا جاهد، زندانی متهم به قتل و محکوم به قصاص، گفت اخبار اعلام شده مبنی بر اجرای حکم قصاص موکلش در روز دهم آذرماه صحت ندارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، عبدالصمد خرمشاهی در اين‌باره افزود با واحد اجرای احکام دادسرای امور جنايی تهران تماس گرفته است و اين دادسرا اعلام کرده که «فعلأ خبری از اجرای حکم نيست و اجرای مجازات در دهم آذرماه صحت ندارد.»

 

Share/Save/Bookmark

فرمانده بسیج: «فتنه‌های پیچیده‌تر در راه است»

یکشنبه, 1389-09-07 20:02

 

سردار محمدرضا نقدی، فرمانده سازمان بسیج مستضعفین ایران می‌گوید که «فتنه‌هایی پیچیده‌تر از فتنه‌های سال ٨٨» در راه است.

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، نقدی در مانور «ولایت، ایمنی در برابر حوادث» گفت: «٣٢ سال است كه همه قدرت‌ها همه زورشان را گذاشته‌اند و این همه كودتا و جنگ و ترور و جنگ نرم تدارک دیدند و داخل نظام نفوذ كردند.»

Share/Save/Bookmark

دادستان تهران: فعالیت مشارکت و مجاهدین «ممنوع» است

یکشنبه, 1389-09-07 19:58

عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران از «ممنوع» بودن هرگونه فعالیت جبهه مشارکت ایران اسلامی و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی خبر داد.

دادستان تهران با انتشار یادداشتی در شماره ششم نشریه دادسرای عمومی و انقلاب به بررسی حکم انحلال این دو حزب اصلاح‌طلب پرداخته است. 

پس از حوادث انتخابات جنجالی ریاست‌جمهوری سال ٨٨ ایران، سعید مرتضوی، دادستان وقت تهران با صدور کیفرخواستی، خواهان انحلال احزاب مشارکت و مجاهدین شده بود. در فروردين‌ماه ٨٩ نیز محمود عباس‌زاده مشکينی، دبير کميسيون ماده ۱۰ احزاب وزارت کشور، از تصميم اين کميسيون مبنی بر توقيف پروانه فعاليت جبهه مشارکت و سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی، دو حزب اصلاح‌طلب، خبر داده بود.

Share/Save/Bookmark

«نمايندگی‌ای در گامبيا نداشتيم که بسته شود»

یکشنبه, 1389-09-07 18:26

در پی قطع کامل روابط گامبيا با ايران علاءالدين بروجردی، رئيس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس ايران گفت که اين کشور در گامبيا سفارتی نداشته است که بسته شود.

به گزارش خبرگزاری کار ايران (ايلنا)، علاءالدين بروجردی قطع رابطه گامبيا با ايران را نشانه فشارهای دولت آمريکا بر اين کشور دانست.

بروجردی همچنين افزود ايران در گامبيا سفارت نداشته است بلکه سفارت ايران در سنگال روابط با اين کشور را تنظيم می‌کرد. وی گفت که بسته شدن نمايندگی ايران در گامبيا موضوعيت ندارد.

Share/Save/Bookmark

ذوالنور: «هاشمی رفسنجانی اجازه بازگشت فرزندش را نمی‌دهد»

یکشنبه, 1389-09-07 18:24

مجتبی ذوالنور، جانشین نماینده رهبر ایران در سپاه پاسداران می‌گوید که آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخصی مصلحت نظام ایران اجازه بازگشت فرزندش مهدی هاشمی رفسنجانی را به کشور نمی‌دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس، ذوالنور امروز در تریبون آزاد دانشجویان دانشگاه شاهد در تهران گفته است: «گاهی زور پر زور است و توقع است كه آقای هاشمی به كشور تشریف بیاورد و با وی برخورد قضایی شده و به اتهاماتش رسیدگی شود اما متأسفانه بزرگانی كه با مهدی هاشمی در ارتباط هستند، اجازه نمی‌دهند كه وی به كشور مراجعه كند.»

Share/Save/Bookmark

تاج‌زاده: محسنی اژه‌ای «متهم شکنجه‌ها» است

یکشنبه, 1389-09-07 18:21

مصطفی تاج‌زاده، عضو جبهه مشارکت ایران اسلامی که در زندان به سر می‌برد، غلامحسین محسنی اژه‌ای، دادستان کل ایران را در رابطه با اعمال «شکنجه» در زندان‌ها، «متهم» دانسته است.

به گزارش تارنمای کلمه، تاج‌زاده در ملاقات کابینی با همسرش فخرالسادات محتشمی‌پور در زندان اوین گفته است: «مسئولیت آقای اژه‌ای "دادستانی" است در حالی که خود "متهم" است. زیرا اولاً آقای مرتضوی را که متهم ردیف اول جنایت کهریزک و شهادت دست کم چهار نفر از جوانان پاک این مرزوبوم است و هم چنین متهم ردیف اول پرونده دکتر زهرا کاظمی است، برای معاونت خود انتخاب کرده است.»


Share/Save/Bookmark

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

حامیان ما

همیاران ما