خانه | خبر | اخبارافغانستان

يک شرکت هواپيمايی خصوصی افغانستان به قاچاق مواد مخدر متهم شد

جمعه, 1391-11-06 19:55
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

ارتش آمريکا شرکت هواپيمايی خصوصی" کام اير" افغانستان را به اتهام "قاچاق مواد مخدر" در فهرست سياه قرار داد.

 

کام اير متهم شده است که مواد مخدر را توسط هواپيماهای مسافربری خود از افغانستان به تاجيکستان که يکی از مسيرهای عمده قاچاق مواد مخدر به روسيه و ساير کشورهای غربی خوانده می‌شود، قاچاق می‌کرده است.

 

روزنامه آمريکايی وال استريت ژورنال گفته است ژنرال جيمز ماتيس، فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمريکا کام اير را در ماه جاری به دليل اين موضوع از دريافت قراردادهای ارتش اين کشور محروم کرده است.

 

ژنرال ريچارد لانگو، فرمانده يک واحد ضد فساد قوای ائتلاف بين‌المللی در افغانستان به اين نشريه گفته است آمريکا با آن‌هايی که به فعاليت‌های غيرقانونی کمک مالی و يا از آن‌ها پشتيبانی می‌کنند، داد و ستد نخواهد کرد.

 

اين مقام آمريکايی گفته است کام اير شرکت بزرگی است که نمی‌داند در درون آن چه می‌گذرد.
لانگو از تحقيقات اين واحد ارتش در مورد اين قضيه خبر داده اما گفته است نمی‌تواند جزئيات آن را به دليل اين‌که "محرم" هستند، افشا کند.

 

زمری کامگار، رئيس شرکت کام اير گفته است اين اتهام را به‌طور کامل رد می‌کند

مقام‌های وزارت حمل و نقل و هوانوردی افغانستان از اين ماجرا و تحقيقات آمريکا در مورد آن اظهار بی‌خبری کرده‌اند.

 

با اين حال زمری کامگار، رئيس شرکت کام اير گفته است اين اتهام را به‌طور کامل رد می‌کند.

 

وی گفته است در حالی که اين شرکت بايد مراحل متعدد بازرسی در فرودگاه‌های افغانستان را پشت سر بگذارد، امکان قاچاق مواد مخدر به خارج از اين کشور غيرممکن است.

 

وال استريت ژورنال به نقل از کامگار نوشته است، ممکن است اين قضيه، توطئه رقيبان کام اير باشد.

 

به‌تازگی گفت‌وگوهايی بين سهام‌داران شرکت هواپيمايی دولتی آريانا و کام اير آغاز شده است که قرار است اين دو شرکت ادغام شوند؛ اين طرح مخالفان جدی هم داشته است.

 

هنوز مشخص نيست که منظور رئيس کام اير از توطئه احتمالی تا چه اندازه به اين موضوع ارتباط دارد اما وی تأکيد کرده است که فردا، شنبه هفتم بهمن‌ماه در يک نشست خبری آن را روشن خواهد ساخت.

 

طی بيش از ۱۰ سال اخير همواره شورشيان به‌ويژه طالبان متهم بوده‌اند که از درآمد ناشی از قاچاق مواد مخدر در جهت ادامه فعاليت‌های تروريستی استفاده می‌کنند اما اين نخستين بار است که يک شرکت بزرگ خصوصی افغانستان به قاچاق مواد مخدر متهم می‌شود.

 

افغانستان بزرگ‌ترين توليدکننده ترياک در جهان شناخته می‌شود. در سال جاری توليد ترياک اين کشور به دليل آن‌چه که شيوع آفات و تغيير اقليم خوانده شد، به کمتر از سه هزار و ۷۰۰ تن رسيد.

 

به گفته مقام‌های دولت اين کشور بخش عمده ترياک به‌دست آمده با استفاده از ترکيبات شيميايی که از بيرون از افغانستان به‌طور قاچاقی منتقل می‌شود به هروئين تبديل گشته و به مقصد کشورهای آسيای مرکزی، ايران و اروپا قاچاق می‌شود.

 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

هرچه باشد جمهوري اسلامی افغانستان است ! ....

اين همان است که ميگفتند در فرودگاهاي ايران مينشيند و از گمرکهاي خصوصي ترخيص و توزيع ميشود وپور محمدی هم به باند توزيع مواد اشاره کرده بود....

ارتش آمريکا که شرکت هواپيمايی خصوصی" کام اير" و یا "تریاک ایر" افغانستان را به اتهام "قاچاق مواد مخدر" در فهرست سياه قرار میده علتش کامل اینه که .....شرکت هواپیمائی کام ایر فقط داروی تولید فرهنگ بیهوشی و بی غیرتی که تریاک باشه رو رو فقط اجازه داره برای ساکنان محترم کشورهای نفت خیز خاورمیانه پخش کنه .....و نه در کشورهای صنعتی و متمدن دنیا !!!ا

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما