خانه | خبر | اخبارافغانستان

"مذاکرات پشت پرده ایران و آمریکا در هرات"

شنبه, 1391-07-29 18:32
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

ایران اعلام کرد چنانچه آمریکا بپذیرد حاضر است معامله‌ای مشابه آنچه با این کشوردر مورد عراق انجام داد، را در افغانستان نیز عملی کند.

 

این موضوع از سوی حسین شیخ‌الاسلام، مشاور امور بین‌المللی رئیس مجلس ایران در حاشیه "کنفرانس بین‌المللی نقش کشورهای منطقه در دهه تغییر (افغانستان)"، اعلام شد.

 

در این کنفرانس دو روزه‌ای که از طرف انستیتو مطالعات استراتژیک افغانستان درباره وضعیت این کشور پس از خروج نظامیان بین‌المللی، در شهر هرات برگزار شده است نمایندگان بلندپايه ۳۰ کشور منطقه و جهان از جمله آمریکا شرکت کردند.

 

برپايه توافق دولت افغانستان با ناتو، قرار است تا پایان سال ۲۰۱۴، نیروهای خارجی از این کشور خارج شوند و پس از آن نقش جنگی کشورهای خارجی به نقش پشتیبانی تبدیل شود و جامعه جهانی طی ۱۰ سال از این روند جدید حمایت کند.

 

داوود مرادیان، رئیس انستیتو مطالعات استراتژیک افغانستان گفت جنگ و مشکل کنونی در افغانستان به خاطر "رقابت‌های منفی" به‌ویژه از طرف همسایگانش است و این انستیتو مصمم می‌باشد تا این رقابت‌ها را به "همکاری‌های مثبت" تبدیل کند.

 

حسين شیخ‌الاسلام گفت چنانچه آمریکایی‌ها از افغانستان به طور کامل خارج شوند، ایران حاضر است تضمین دهد در مورد اینکه جایشان را در افغانستان پر نخواهد کذد، مذاکره کند

وی از اختلاف نظر و مشکلات بین آمریکا در ایران، و برخی کشور‌های دیگر از جمله هندوستان و پاکستان در مورد افغانستان سخن گفت اما تأکید کرد که با وجود این نقاط مشترک برای همکاری هم وجود دارد.

 

مرادیان گفت: "در این نشست بحث مبارزه با مواد مخدر و تروریسم مطرح شد که از سوی هیئت‌های ایرانی و آمریکایی به آن اشاره شد، اصل همکاری‌ها و همگرایی‌ها از سوی نمایندگان ایران مطرح گردید و در صحبت‌هایی که پشت درهای بسته صورت گرفت سیگنال‌هایی (در این مورد) از طرف تهران به واشنگتن فرستاده شد."

 

اما حسین شیخ‌الاسلام، مشاور امور بین‌المللی رئیس مجلس ایران به خبرنگاران گفت همان‌طور که ایران با آمریکا در مورد عراق گفت‌وگو کرد و به توافق رسید، مصمم است مذاکرات مشابهی را در مورد افغانستان نیز داشته باشد.

 

وی گفت: "وقتی آمریکایی‌ها می‌خواستند از عراق خارج شوند با آن‌ها مذاکره کردیم و مطمئن نبودند که آیا ما برایشان مشکل ایجاد می‌کنیم یا نه، و ما تضمین دادیم، آمریکایی‌ها از عراق خارج شدند و ما مشکل ایجاد نکردیم."

 

شیخ‌الاسلام گفت چنانچه آمریکایی‌ها از افغانستان به طور کامل خارج شوند، ایران حاضر است تضمین دهد در مورد اینکه جایشان را در افغانستان پر نخواهد کذد، مذاکره کند.

 

مشاور امور بین‌المللی رئیس مجلس ایران همچنين در مورد اتهام روابط این کشور با طالبان گفت "ایران با طالبان هیچ رابطه‌ای ندارد و با گروهی که اسلحه استفاده کند، موافق نیست."

 

این مقام ایرانی همچنين خاطر نشان کرد که این کشور با نظامی‌گری مخالف است و از صلح در افغانستان در صورتی که همه طرف‌های افغانستانی شرکت داشته باشند، پشتیبانی می‌کند.

 

حسین شیخ‌الاسلام گفت ایران برای انجام این مذاکرات در افغانستان، ایران و یا هر جای دیگری آماده است.

 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

بدا بحال زار سياست خارجی آمريکا که از رژيم مفسد و منفور طالبانی ايران ضمانت خواسته که در عراق دخالت نکند ولی نخست وزير دست پرورده آنهارا قبول کرده و حالا هم که بمب اتم ميسازند و در لبنان بمب منفجر ميکنند، در حال مذاکره و التماس از آنهاست ؟!

وای آقای اوباما! چکار کرده ای ؟ بيخود نيست کشتار اسد را ناديده ميگيرد؟!

شرکت یوتلست در فرانسه، که بیش از 4250 کانال تلویزیونی را برای بیش از 200 میلیون مشترک در اروپا، خاورمیانه و آفریقا پخش می کند، گفت سیگنال ها از سوریه فرستاده شده است.
حز ب اله لبنان و عوامل سوري مسول امنيت لبنان را ترور ميکند.
دولت آمريکا از دولت ايران التماس ميکند؟!!

وای بحال ابر قدرتی که پس از 3000 کشته دادن در افغانستان برای خارج شدن از انجا به قول و توافق ایران نیاز دارد

دموکراتها در برابر تروریسم موضع روشنی ندارند. جمهوری خواهان به مراتب بهتر از آنها هستند. امیدوارم برنده انتخابات امریکا، جمهوری خواهان باشد.

این که کاملا" برای شخص بنده مشخص بوده و هست و خواهد بود که تمامی حکومت های دیکتاتوری منطقه و اوباشان قاتلشون که مثل چوچه تیغی ها و دور تا دور مناطق نفتی رو محاصر و تحت اختیار دارن استخدامی و حقوق بگیر و کارمند ابرقدرت ها هستند !!!!اگر ابر قدرت ها نتوانند با چارو و جنجال ها و فحاشی ها و انقلاب های ساختگی " در ایران سال 57" به هدفشان برسند این بار خودشان وارد معرکه میشوند و با قوای نظامی خودشان حمله می کنند مانند عراق و لیبی ....تمامی تاترهای مرگ بر این و مرگ بر آن ابر قدرت فقط و فقط جنبه گول زدن و لالائی گفتن و خواباندن و تسلیم شدن و تسلیم کردن ووادار کردن میلیون های مردم ساکن کشورهای نفت خیز جهان سوم به برده گری است که چشم بسته و دهان بسته و افسار برده گری بر گلوی خود بسته تا مرگ بدنبال ولایت فقیه ها و مزدوراناشان این ور و آن ور کشیده شوند گرسنگی و تشنگی را تحمل کنند و شلاق های شلاق زن ها و قاتلان دیکتاتورهای استخدامی ابرقدرت ها را تحمل کنند ...!!امریکا با نوکرش ولایت فقیه هیچ مشکلی فی مابینی ندارد و از ایشان و پاسدارچی هایشان بسیار راضی هستند ....اول نفت را مفت سی و چند سال برای غربی ها فرستادند بعد هم غربی میلیاردها پول نفت را که در بانک های غربی ها انبار بود بعنوان جریمه اتم بازی برای خودشان برداشتند " مانند پول صدام حسین و قذافی" ..غربی ها دیگر دیکتاتورهای کراوات زن و کت شلوارپوش به هیچ وجه نمی خواهند ...!!اکشورهای اسرا و برده ها باید با کمترین هزینه و مصرف انرژی اداره شود و همین است که حکومت ولایت فقیه الگوی بسیار خوبی است برای کشورهای عربی پر خرج حوزه خلیج فارس ...غربی از انقلاب خود جوش مردم به هیچ وجه دفاعه نکرده و حتی آن را نابود می کنند...همان که در ایران برای مدت کوتاهی برعلیه ولایت فقیه و اوباشانش براه افتاد که کارمندان غربی ها پاسدارچی ها صدها نفر را گرفتند و راهی زندان کردن و عین هم کار را در سوریه تکرار می کنند و در حقیقت مخالف انقلاب خودجوش مردم سوریه که تا حالا بیش از سی هزار نفر کشته و زخمی داده اند و مورد لیبی به اون سرعت حتی با بمباران کردن مردم لیبی قذافی را کشتند...ولی برای ولایت فقیه اوتمبیل ضد گلوله می فرستن و از طریق ماهواره منزل ایشان را هم محافظت می کنند....!!!!!چاقو و سلاخ با هم هستند !!!

دوستان نگران کاملا مطمئن باشید که امریکا هرگز با ایران به توافقی نخواهد رسید چون موضوع اصلی دست کشیدن ایران از ساختن بمب و سلاح اتمی نیست. ایران اگر بمبی بسازد باید انرا ازمایش کند و همین ازمایش ولو ایکه ناکام باشد این کشور را لو میدهد و گزکی و مستمسکی به دست امریکا و اروپا برای حمله میدهد. پس راحت ترین گزینه ایران برای غرب اینست که بمب اتم بسازد و رسوا شود و بعد هم حمله نظامی قابل توجیه است. اما مشکل امریکا در دسترسی ایران به مواد رادیو اکتیو است ولو با درجه تراکم (غلظت) خیلی پایین. این مواد را ایران میتواند در ساختن بمب های کثیف به کار گیرد و نگرانی غرب هم همین است. ازیک طرف گزینه نظامی در مورد ایران بسیار پرخرج است و از طرف دیگر هم پابرجاماندن رژیم در ایران یعنی تولید بمب های کثیف که میتواند هر روز و هر ساعت فراغت را بر اسراییل و حامیاننش تلخ کند. شکی نیست که غرب دارد به نقطه ای میرسد که گزیبه نظامی مقرون به صرفه تر است تا یک قول شفاهی یا کتبی از ایران شیعه مذهب گرفتن. امریکا می داند که تقیه کردن (دروغ گفتن و وانمود کردن) یکی از ارکان مذهب شیعه است. پس اگر ایران روی قران هم بایستد و قسم بخورد برای غرب قابل باور و پذیرش نیست.

این گفتگوهای هرات هم مثل بقیه گفتگوها به بن بست خواهد رسید جتی اگر ایران در تمام تاسیسات هسته ای اش را پلب کند و نیروگاه بوشهر راهم ببندد. امریکا و غرب هیچ اعتمادی به حکومت ایران ندارند که این گونه حرکات و تصمیمات ایران را به عنوان تضمین قبول کنند. تنها یک گزینه باقی مانده انهم تغییر رزیم است. یکی از راههای تغییر رزیم هم پاره پاره کردن کشور زیر عنوان حقوق اقوام و اقلیت هاست. از همین چندی پیش این ایده را داردن القاء میکنند که اقلیت ترک و کرد و عرب و بلوچ بایستی حق حاکمیت بر سرنوشت خودرا داشته باشند. متاسفانه فشارهای رزیم اسلامی بر مردم ایران به افرادی با اینگونه گرایش ها و تشکلات قومی-زبانی-نژادی فرصت داده تا ادعای تجزیه طلبی کنند و از منظر یک نفر سوم حق هم دارند.

شاید همانطوریکه مشروطه را به جای قانون اساسی به ما قالب کردندو شاه را با یک کودتا جایگزین دولت مردمی مصدق کردند و نفت را برای 37 سال دیگر بردند و خوردند و در سال 57 هم جمهوری اسلامی را به جای جمهوری دموکراتیک مردم ایران به ما قالب کردند، این بار هم متاسفانه شاهد بروز پدیده قوم گرایی و زبان محلی هستیم که یکی از راهکارهای ارایه شده برای تضعیف و از پادراوردن رزیم اخوندی است. این یعنی تغییر از درون و نه از بیرون که هزینه اش سنگین است و بر دوش غرب سنگینی خواهد کرد. اگر بشود که هزینه اش را خود مردم ایران بدهند خیلی بهتر است تا اینکه غرب حمله نظامی را اغاز کند و در دام ایرنی های دمدمی مزاج بیفتد که به محض حمله امریک همه شان ستارخان و باقرخان میشوند تا از مام وطن دفاع کنند.

خداوند اینده ایران را به عنوان یک کشور یک پارچه حفظ کند.

خوباش را بردار بقیه را بگذار.

ادعا می کنند که همانطوری که در عراق دخالت نکردیم در افغانستان هم دخالتی نخواهیم داشت! این در حالیه که نقش تروریستی ایران در عراق بر کسی پوشیده نیست...

اگر (بازهم اگر) توافقی بوده بین دولت بوش و ایران بوده نه اوباما.

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما