خانه | خبر | اخبارافغانستان

کشته شدن پنج سرباز استرالیایی در افغانستان

پنجشنبه, 1391-06-09 16:15
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

سه سرباز استرالیایی بر اثر شلیک فردی که لباس ارتش افغانستان را پوشیده بود و دو سرباز دیگر این کشور در نتیجه سقوط یک بالگرد در جنوب افغانستان کشته شدند.

نیروهای بین‌المللی کمک به تأمین امنیت افغانستان (آیساف) اعلام کرد که این سه سرباز از سوی فردی که لباس ارتش افغانستان را پوشیده بود، هدف قرار گرفتند.

آیساف در مورد محل این رویداد و هویت کشته‌شدگان جزئیاتی ارائه نکرد اما وزارت دفاع استرالیا اعلام کرد که سه سرباز این کشور در ولایت ارزگان کشته شده‌اند.

گفته شده است در این رویداد دو سرباز دیگر استرالیایی نیز زخمی شده‌اند و برای درمان به بیمارستان نظامی آیساف منتقل گردیده‌اند.

از آغاز حضور نظامیان استرالیایی در جنگ ۱۰ ساله افغانستان، تاکنون ۳۸ نظامی این کشور کشته شده‌اند

ژنرال عبدالحمید، فرمانده لشکر ۲۰۵ ارتش افغانستان نیز با تأيید این رویداد گفت که مهاجم پس از این حمله از صحنه فرار کرده است.

طالبان مسئولیت این حمله را برعهده گرفتند. قاری یوسف احمدی از سخنگویان این گروه گفت یک عضو طالبان که در ارتش رخنه کرده بود این حمله را در شهر ترینکوت مرکز ولایت ارزگان انجام داده است.

همچنين وزارت دفاع استرالیا تأيید کرد که دو سرباز دیگر این کشور بر اثر سقوط بالگرد در ولایت هلمند در جنوب افغانستان کشته شده‌اند.

اطلاعات منتشرشده نشان می‌دهد که این بالگرد طی یک عملیات و هنگامی که قصد فرود داشت، سقوط کرده است و یک سرنشین دیگر آن نیز زخمی شده است.

استرالیا حدود يک هزار و ۶۰۰ سرباز در افغانستان دارد که بیشتر آنان در ولایت ارزگان در جنوب این کشور مستقر هستند.

بر پایه اطلاعات سایت icasualties که تلفات آیساف را در جنگ افغانستان گزارش می‌کند؛ از آغاز حضور نظامیان استرالیایی در جنگ ۱۰ ساله افغانستان، تاکنون ۳۸ نظامی این کشور کشته شده‌اند.

در پی این رویداد دفتر ریاست جمهوری افغانستان نیز در بیانیه‌ای به نقل از حامد کرزی، رئیس جمهور افغانستان، از کشته شدن سربازان استرالیایی ابراز تأسف کرد.

حامد کرزی گفته است که این حمله‌ها برای ایجاد جو بی‌اعتمادی بین نظامیان خارجی و نیروهای امنیتی افغانستان و از سوی "حلقه‌های خارجی" که نمی‌خواهند این کشور دارای یک ارتش قوی باشد، صورت می‌گیرد.

 

Share this
Share/Save/Bookmark

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما