خانه | خبر | اخبارافغانستان

امریکا ۲۰۰ مرکز نظامی را به دولت افغانستان واگذار یا مسدود خواهد کرد

یکشنبه, 1391-06-05 21:00
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ
یک مقام ارشد نظامی امریکا در افغانستان، اعلام کرد که ۲۰۰ مرکز نظامی کوچک و نسبتا بزرگ در این کشور به نیروهای امنیتی افغانستان واگذار و یا مسدود خواهند شد.
 
ژنرال استیون شاپیرو، رئیس کل تشکیلات نظامی امریکا در افغانستان، روز یک‌شنبه، پنج شهریورماه در یک نشست خبری در کابل گفت که این تاسیسات از طریق “برنامه دارایی‌های اضافی امریکا در خارج” اجرا می‌شود و تجهیزات آن نیز در صورتی تحویل داده خواهد شد که نیروهای امریکایی به آن نیازی نداشته باشند.
 
وی گفت که طی یک سال گذشته حدود ۴۰۰ مرکز نظامی کوچک و بزرگ را مسدود کرده و یا به دولت افغانستان سپرده‌اند.
 
آمریکا طی یک سال گذشته حدود ۴۰۰ مرکز نظامی کوچک و بزرگ را مسدود کرده و یا به دولت افغانستان سپرده‌ است 
رئیس کل تشکیلات نظامی امریکا خبرهای منتشر شده در مورد انهدام پایگاه‌ها و تجهیزات پس از خروج نیروهای امریکایی را رد کرد و خاطر نشان کرد که با وگذاری و یا مسدود کردن این مراکز نقش نیروهای امریکایی در افغانستان نیز کاهش می‌‌یابد.
 
ژنرال شاپیرو تاکید کرد که به هر اندازه که نیروهای امنیتی افغانستان مسئولیت‌های بیشتر امنیتی را به عهده بگیرند، به‌‌ همان اندازه مراکز بیشتر نظامی امریکا مسدود و یا به دولت افغانستان واگذار خواهد شد.
 
امریکا بیشترین نیرو را در میان کشورهای عضو ناتو در افغانستان دارد و رهبری این قوا را که شمار آن‌ها بیشتر از ۱۰۰ هزار تن بر آورد می‌شود، برعهده دارد که به نام آیساف یا نیروهای بین المللی کمک به تامین امنیت افغانستان فعالیت می‌کنند.
 
وزارت دفاع افغانستان پیش ازاین اعلام کرده بود که قرار است ۱۳۰۰ مرکز مورد استفاده نظامیان ناتو درافغانستان، به دولت این کشور واگذارشود.
 
به گفته دولت وزیری، از سخنگویان وزارت دفاع افغانستان، ناتو مصمم است این تاسیسات نظامی را بعد از تکمیل روند خروج نیرو‌هایش از افغانستان، به دولت این کشور تسلیم کند.
 
وی افزود که رئیس جمهور افغانستان به کمیسیونی تحت ریاست وزیر دارایی ماموریت سپرده است تا این تاسیسات را از نظامیان ناتو تحویل گیرد.
 
برپایه اطلاعات این مقام وزارت دفاع افغانستان، درحال حاضر “۳۵ مرکز نظامی استراتژیک”، “۲۳۰ مرکز عملیاتی” و “۱۰۳۵ واحد فنی و جنگی” در مناطق مختلف افغانستان وجود دارد که از سوی ناتو احداث شده است و از سوی سازمان استفاده می‌شود.
 

انتظار می‌رود مطابق با توافق ناتو با دولت افغانستان، مسئولیت تامین امنیت این کشور از نظامیان ناتو به نیروهای امنیتی افغانستان تا دو سال دیگر به پایان برسد و تا آن زمان نظامیان ناتو به صورت تدریجی خاک افغانستان را ترک کنند. 

Share this
Share/Save/Bookmark

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما