خانه | خبر | اخبارافغانستان

یک افسر پلیس افغانستان به جاسوسی برای ایران متهم شد

یکشنبه, 1391-05-08 20:19
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ
دادگاهی درهرات در غرب افغانستان، یک افسر پلیس این کشور را به اتهام جاسوسی برای ایران به ۱۶ سال زندان محکوم کرد.
غلام رسول منصور، رئیس دادگاه ابتدایی حوزه اول شهری هرات گفت این فرد که افسر فرماندهی حوزه چهارم پلیس مرزبانی است ماه گذشته در شهرک کهسان در مرز مشترک با ایران بازداشت شده بود.
 
وی افزود که این فرد که از سوی نهادهای اطلاعاتی تحت تعقیب بود با اسنادی که ارتباط‌اش را با ایران نشان می‌دهد از جمله کارت ملی ایرانی در خانه‌اش بازداشت و تحت تحقیق قرار گرفت.
 
به گفته رئیس دادگاه ابتدایی حوزه اول شهری هرات، این فرد روز شنبه در یک جلسه علنی به اتهام "ارتباط با کشور خارجی" و "خیانت به کشور"، مجرم شناخته شد و به ۱۶ سال زندان محکوم شد.  منصور گفت که این حکم ابتدایی بوده و نتیجه نهایی آن بعد از دو دادگاه دیگر اعلام خواهد شد.
 
قاضی دادگاه گفته بود که این مدارک و شواهد به‌دست آمده نشان می‌دهد که این شخص از پایگاه‌های نیروهای داخلی و خارجی عکس می‌گرفته است و افزون بر آن از این شخص دفترچه یادداشتی حاوی شماره تلفن‌هایی از مسئولان وزارت اطلاعات ایران به‌دست آمده است
این دومین مامور پلیس افغانستان است که طی شش ماه گذشته در هرات به اتهام جاسوسی برای ایران، بازداشت و به زندان طولانی مدت محکوم می‌شود.  در اسنفدماه سال گذشته نیز یک مامور پلیس هرات از سوی دادگاه ابتدایی شهری هرات به جرمی مشابه به ۱۶ سال زندان محکوم شده بود.
 
قاضی دادگاه گفته بود که این مدارک و شواهد به‌دست آمده نشان می‌دهد که این شخص از پایگاه‌های نیروهای داخلی و خارجی عکس می‌گرفته است و افزون بر آن از این شخص دفترچه یادداشتی حاوی شماره تلفن‌هایی از مسئولان وزارت اطلاعات ایران به‌دست آمده است.
 

ایران همواره مخالفت خود را با حضور نیروهای خارجی در افغانستان اعلام کرده و آنان را اشغالگر خوانده است. به تازگی پس از امضا پیمان همکاری‌های بلند مشترک استراتژیک افغانستان و امریکا، روابط ایران و افغانستان دوره‌ای از تنش و سردی را شاهد بوده است. 

Share this
Share/Save/Bookmark

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما