خانه | خبر | اخبارجهان

بئاتريکس، ملکه هلند از سلطنت کناره‌گيری می‌کند

سه شنبه, 1391-11-10 11:16
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

ملکه هلند در ماه آوريل از سلطنت کنار می‌کشد.

 

عصر روز گذشته، دوشنبه ۹ بهمن‌ماه (۲۸ ژانويه ۲۰۱۳) در يک پخش زنده تلويزيونی، ملکه هلند اعلام کرد که در تاريخ ۳۰ آوريل از سلطنت کنار خواهد کشيد و پسر بزرگش ويلم آلکساندر جانشين او خواهد شد.

 

ملکه بئاتريکس که سه روز ديگر تولد ۷۵ سالگی‌اش را جشن خواهد گرفت به مدت ۳۳ سال عهده‌دار سلطنت بود. وی ۳۰ آوريل ۱۹۸۰ تاج‌گذاری کرده بود.

 

ملکه بئاتريکس گفت زمان آن رسيده که نسل جديد مسئوليت را به عهده گيرد. او افزود با اطمينان تمام پادشاهی را به پسرش و همسر او پرنسس ماکسيما واگذار خواهد کرد. اين زوج آمادگی کامل برای پذيرفتن اين مسئوليت را دارند.

 

ويلم الکساندر ۴۵ ساله برای بر عهده گرفتن مسئوليت پادشاهی هلند از مدت‌ها پيش آماده شده و در سفرهای خارجی ملکه بئاتريکس همواره او را همراهی می‌کرده است

ملکه هلند چند سالی می‌شد که در فکر کنارکشيدن از سلطنت بود. اما امسال در ۷۵ سالگی‌اش و همچنين دويستمين سال تأسيس پادشاهی هلند اين زمان را برای کنار کشيدن و سپردن پادشاهی به وليعهدش مناسب ديد.

 

ناظران می‌گويند عدم کناره‌گيری بئاتريکس از پادشاهی در سال‌های اخير به دليل آن بوده است که ويلم الکساندر، بتواند با به دنيا آمدن فرزندش به‌عنوان پدر جوان مدتی را از زندگی لذت ببرد.

 

ملکه بئاتريکس گفت خوشحال است که می‌تواند روز تولدش، ۳۱ ژانويه را در سلامت کامل برگزار کند. وی همچنين گفت وظيفه‌اش را با رضايت کامل انجام داده و در اين رابطه همسرش پرنس کلاوس هميشه پشتيبان او بوده است.

 

او با تأکيد بر اين‌که در تمام اين سال‌ها در شادی و غم مردم هلند شريک بوده است، سرانجام با اين جمله سخنان خود را به پايان رساند: "از مردم سپاسگزارم که تمام اين سال‌ها مرا به‌عنوان ملکه خود پذيرفتيد."

 

ويلم الکساندر ۴۵ ساله برای بر عهده گرفتن مسئوليت پادشاهی هلند از مدت‌ها پيش آماده شده و در سفرهای خارجی ملکه بئاتريکس همواره او را همراهی می‌کرده است.

 

بدين ترتيب هلند پس از ۱۲۳ سال دارای يک پادشاه مرد می‌شود. در سال ۱۸۹۰ ملکه ويلهلمينا به تخت نشست که در سال ۱۹۴۸ آن را به دخترش ملکه يوليانا واگذار کرد. او نيز به نوبه خود در سال ۱۹۸۰ آن را به دختر بزرگش بئاتريکس انتقال داد که تا امروز ادامه دارد. 

 

آسوشيتدپرس نوشته است کناره‌گيری ملکه بئاتريکس که مردم هلند او را به‌سادگی "بئا" خطاب می‌کنند، موجی از احساسات ملی در بين هلندی‌ها که وی را "بسيار دوست دارند" برانگيخت. بئاتريکس در حال حاضر قديمی‌ترين پادشاه هلند است.

 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

مردم هلند او را به سادگی "بئا" خطاب می کنند!!!

چقدر جالب و باورنکردنی برای ما عقب مانده های جهان سومی به خصوص ما ایرانی های تملق و چاپلوسی رو از حد گذرانده، که باید یک کامیون لقب رو برای پادشاهان و رهبران و رؤسایمان یدک بکشیم!

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما