خانه | خبر | اخبارجهان

۳۰ تن از معترضان به احکام اعدام در مصر کشته شدند

شنبه, 1391-11-07 20:59
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

دست‌کم ۳۰ نفر در جریان اعتراض‌های روز شنبه مصر نسبت به صدور حکم اعدام برای ۲۱ نفر از متهمان به دخالت در درگیری‌هایی بین طرفداران دو تیم فوتبال٬ کشته شدند.

 

خبرگزاری رویترز با انتشار این خبر شمار مجروحان درگیری‌های روز شنبه٬ ۲۶ ژانویه را بیش از ۲۰۰ نفر اعلام کرده است.

 

بر اساس این گزارش درگیری‌های روز شنبه که در شهر پورت سعید مصر رخ داده٬ در اعتراض به صدور حکم اعدام برای ۲۱ نفری است که متهم هستند سال گذشته در درگیری‌های بین طرفداران دو تیم فوتبال الاهلی و المصری دخالت داشته‌اند که منجر به کشته شدن شماری از هواداران این دو تیم شد.

 

فوریه سال ۲۰۱۲ بیش از ۷۰ نفر در درگیری‌های هواداران  این دو تیم فوتبال جان خود را از دست دادند٬ پس از آن در قاهره نیز ۱۶ تن دیگر در خشونت‌هایی که ادامه درگیری‌های شهر پورت سعید بود کشته شدند.

 

درگیری‌های امروز پورت سعید با اعتراض خانواده و نزدیکان محکومان به اعدام در اطراف زندان محل نگهداری متهمان آغاز شد و با حمله به ایستگاه‌های پلیس به خشونت کشیده شد. تلویزیون دولتی مصر نیز از تیراندازی در اطراف این زندان خبر داده است.

۷۳ نفر که در میان آنها شماری از نیروهای پلیس مصر نیز وجود داشت به اتهام دخالت در این درگیری‌ها محاکمه شدند. قاضی پرونده اعلام کرده است که رای صادر شده برای ۵۲ متهم دیگر این پرونده در نهم مارس سال ۲۰۱۳ صادر خواهد شد.

 

بر اساس گزارش رویترز درگیری‌های امروز پورت سعید با اعتراض خانواده و نزدیکان محکومان به اعدام در اطراف زندان محل نگهداری متهمان آغاز شد و با حمله به ایستگاه‌های پلیس به خشونت کشیده شد. تلویزیون دولتی مصر نیز از تیراندازی در اطراف این زندان خبر داده است. پلیس مصر نیروهای خود را به خیابان‌های شهر پورت سعید اعزام کرده است و خودروهای زرهی ارتش نیز در شهر مستقر شده‌اند.

 

روز جمعه٬ ۲۵ ژانویه نیز همرمان با دومین سالگرد انقلاب مصر  دست‌کم ۹ نفر ازجمله یک پلیس در درگیری‌هایی که در نقاط مختلف این کشور رخ داد کشته شدند. معترضان می‌گویند که محمد مرسی٬ رئیس جمهوری مصر دموکراسی نوپای مصر را به نفع گروه اسلامگرای اخوان المسلمین به‌کار می‌گیرد. رویترز گزارش داده بود که هزاران نفر از معترضان در شهرهای قاهره٬ اسکندريه، سوئز، اسماعيليه، دمياط، بحيره و کفر الشيخ با نیروهای امنیتی مصر درگیر شدند.

Share this
Share/Save/Bookmark

جمهوري اسلامي ظاهرا همه جارا قراگرفته ؟ .... اعدام و کشتار معترضين و.....!

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما