خانه | خبر | اخبارجهان

صالحی: ايران اجازه سرنگونی بشار اسد را نمی‌دهد

یکشنبه, 1391-09-26 09:16
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

علی‌اکبر صالحی، وزير خارجه ايران گفت اين کشور اجازه نخواهد داد غربی‌ها حکومت بشار اسد، رئيس‌جمهور سوريه را سرنگون کنند.

 

به گزارش شبکه خبر وابسته به صدا و سيمای جمهوری اسلامی ايران، صالحی در گفت‌وگو با تارنمای خبری "عرب‌پرس" گفت: "اقدامات و برنامه‌ريزی کشورهای غربی و برخی کشورهای منطقه  ضد سوريه، چيزی جز نقض آشکار توافقنامه‌ها و ارزش‌های آسمانی و زمينی نيست و اقداماتی خصمانه و يک‌جانبه  ضد دولت و مردم سوريه است."

 

وی هرگونه مداخله نظامی و کمک تسليحاتی به مخالفان حکومت سوريه را محکوم کرد و خواهان توقف سريع کشتار مردم سوريه به دست "گروه‌های تروريستی" شد.

 

ايران از جمله هم‌پيمانان نزديک حکومت سوريه است که همانند دمشق بر این باور است که مردم سوریه به دست "گروه‌های تروریستی" کشته می‌شوند. در مقابل مخالفان می‌گویند مردم توسط نیروهای دولتی سوریه کشته می‌شوند.

 

وزير خارجه ايران، توافقنامه‌های بين‌المللی عليه حکومت سوريه را محکوم و  آن را "ضد استقلال" کشورهای عضو سازمان ملل متحد عنوان کرد

وزير خارجه ايران، توافقنامه‌های بين‌المللی عليه حکومت سوريه را محکوم و  آن را "ضد استقلال" کشورهای عضو سازمان ملل متحد عنوان کرد و هدف آن را "افزايش فشار" بر سوريه برای "تغيير مواضع اين کشور در قبال اشغالگران صهيونيست و استکبار جهانی دانست."

 

ظاهراً اشاره صالحی به پشتيبانی‌های بين‌المللی از ائتلاف مخالفان حکومت سوريه است. شماری از کشورها اعلام کرده‌اند اين ائتلاف را به عنوان "تنها نماينده مشروع مردم سوريه" به رسميت می‌شناسند.

 

همچنين میخائیل بوگدانوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه، يکی از هم‌پيمانان مهم حکومت بشار اسد نيز روز پنج‌شنبه، ۲۳ آذر، در اظهارنظری نامتعارف از احتمال پیروزی مخالفان بشار اسد در جنگ داخلی این کشور سخن گفت. برخی اين اظهارنظر را نشانه‌ای از توافق پنهانی آمريکا و روسيه بر سر بحران سوريه قلمداد کردند اما وزارت امور خارجه روسيه فردای آن روز اعلام کرد که سیاست‌های این کشور در قبال سوریه  تغییری نکرده است.

 

علی‌اکبر صالحی همچنين گفت: "مردم سوريه حق دارند که رئيس‌جمهور و نوع  نظام خود را با برگزاری انتخابات تعيين کنند و هيچ کشور خارجی نمی‌تواند اين حق را از مردم سوريه بگيرد."

 

وی با اشاره به اينکه "گفت‌وگوی فراگير بدون مداخله خارجی‌ها، تنها راه برای پايان دادن به بحران سوريه است"، افزود ايران از گفت‌وگوی ملی بين حکومت سوريه و مخالفان پشتيبانی می‌کند.

 

جنگ در سوريه به‌طور عمده بين شورشيان مسلمان و سنی‌مذهب در مقابل طرفداران بشار اسد، رئيس‌جمهور سوريه است که از فرقه علوی است. اين خشونت‌ها از مارس ۲۰۱۱ (اسفند ۱۳۸۹) آغاز شده و با وجود تلاش‌ها برای آتش‌بس بين نيروهای درگير٬ همچنان ادامه دارد.

 

مخالفان حکومت سوريه می‌گويند شمار قربانيان خشونت‌ها در اين کشور از ۳۸ هزار نفر فراتر رفته است.

 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

مردک آخر تو چکتذه ای؟؟؟ تو فقط آنجا نماینده ی آتش افروزی ولایت باش بزودی نبوت خود خواهد شد. خواهی دید. سپاه پاسداران باید برای بروز سربازان صدام و امام قذافی بیفتادن چاره ای بیندیشند.

اقای صالحی بد جوری گیر خواهی افتاد! هر بری پیدات خواهیم کرد. تف بر ولایت فقیه. خاک بر سرت کنند! مردک حالا آخر مگر تو آدم نیستی که تابع ولی فقیهی! بشار اسد اقلا زنش رفیق هایی در انگلیس دارد که بهشان محلی بگذارند! تو چی! فکر خودت باشد. بزودی نوبت خودت است.

مشکلات مردم سوريه و لبنان و بحرين و فلسطين و عراق بمردم کشورشان ربط دارد.
پول ايران بمردم ايران تعلق دارد آقاي اخراجي عراقي !

اگر ایران متعادل عمل کرده بود الان نیاز به جا پا در سوریه و لبنان نداشت که بخواهد به هر طریقی و به هر قیمتی از حکومت سوریه حمایت بکند ، هر چند که امپریالیسم جهانی مانند هشت پایی دهشت ناک پنجه های خود را از شرق به غرب ، از شمال تا جنوب این کره خاکی انداخته و الا اگر واقعا داعیه امپراطوری صلح و دوستی در سر داشت باید اجازه میداد که هم پرسی بی طرف توسط مردم سوریه برگزار شود و هر چه ملت تصمیم گرفتند همان شود .

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما