خانه | خبر | اخبارجهان

ليبرال‌های هلند با حزب کار ائتلاف کردند

سه شنبه, 1391-08-09 10:22
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

مارک روته، نخست‌وزير ليبرال هلند با حزب کار اين کشور برای تشکيل يک ائتلاف به توافق رسيد و تعهد داد که سياست‌های رياضتی را دنبال کند.

 

رويترز گزارش داده است، رهبران اين دو حزب روز ۲۹ اکتبر (هشت آبان) ضمن تأکيد بر اقدامات رياضتی اعلام کردند هزينه‌ها در طول چهار سال آينده حدود ۱۶ ميليارد يورو کاهش خواهد يافت.

 

روته در يک نشست خبری اظهار داشت: "ما متوجه هستيم که اين برنامه همه مردم هلند را تحت تأثير قرار خواهد داد و همه آن را احساس خواهند کرد. اما معتقديم اگر بخواهيم که کشور زيبايمان از اين بحران با قدرت عبور کند، اين اقدام ضروری است."

 

او سپس به اعلام اين برنامه به همراه ديدريک سامسوم پرداخت، کسی که  با برپايی يک کمپين فعال و پرانرژی توانست حزب کار را در انتخابات پارلمانی ۱۲ سپتامبر هلند به جايگاه دوم برساند.

 

سرعت توافق اين دو حزب بسيار بيش از حد انتظار بود، اما با توجه به بحران در حوزه يورو و موقعيت متزلزل اقتصاد هلند، هر دو آنها بر اضطراری بودن اين موقعيت تأکيد داشتند

سرعت توافق اين دو حزب بسيار بيش از حد انتظار بود، اما با توجه به بحران در حوزه يورو و موقعيت متزلزل اقتصاد هلند، هر دو آنها بر اضطراری بودن اين موقعيت تأکيد داشتند.

 

اين دو حزب در رابطه با اصول بنيادين اين برنامه به توافق رسيدند که مبتنی بر انضباط بودجه است.

 

حزب کار با افزايش سن بازنشستگی از ۶۵ به ۶۷ سال در سال ۲۰۱۲ موافقت کرد در حالی که ليبرال‌ها نيز اجازه دادند وام‌های اعتباری که به‌ويژه اشخاص ثروتمندتر و صاحب خانه از آن استفاده می‌کنند، کاهش يابد.

 

اين سياست مالی پيشنهادی باعث می‌شود که کسری بودجه هلند تا سال ۲۰۱۷ به ۱.۵ درصد برسد در حالی که در سال ۲۰۱۴ تا ۲.۷ درصد اوج خواهد گرفت.

 

اما در عين حال اين مسئله در چهار سال آينده با کاهش رشد اقتصادی تا ۰.۲ درصد برای هر سال در کشوری که از افزايش آمار بيکاری رنج می‌برد، همراه خواهد بود.

 

هلند که يکی از اقتصادهای کوچک حوزه يورو محسوب می‌شود هم‌اکنون نيز برنامه رياضتی با کاهش ۱۲ ميليارد يورو از هزينه‌ها را اجرا می‌کند.

 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما