خانه | خبر | اخبارجهان

ران پروسور: ایران می‌خواهد لبنان را پایگاه تروریستی کند

سه شنبه, 1391-07-25 17:58
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

ران پروسور، نماینده اسرائیل در سازمان ملل متحد گفت که ایران با تامین بودجه و جنگ‌افزارهای پیشرفته برای گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان و همچنین آموزش اعضای این گروه، در تلاش است که لبنان را به "پایگاهی تروریستی" تبدیل کند.

 

به گزارش هاآرتص، پروسور روز گذشته، دوشنبه ۱۵ اکتبر (۲۴ مهر) در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد حول اوضاع خاورمیانه اظهار داشت: "ایران بودجه، آموزش و سلاح‌های پیشرفته را برای حزب‌الله تامین می‌کند تا کنترل لبنان را به دست بگیرد و آن را به پایگاهی برای انجام عملیات تروریستی تبدیل کند."

 

او همچنین گفت: "کسی برای اثبات اینکه حزب‌الله نماینده مستقیم حکومت ایران در لبنان است نیازی به مدرک بیشتر ندارد."

 

گروه حزب‌الله مسئولیت اعزام یک هواپیمای بدون سرنشین به اسرائیل را که در اوایل ماه جاری ۲۵ مایل در آسمان این کشور پیش رفته و سپس نیروهای اسرائیلی آن را سرنگون کرده بودند، بر عهده گرفته است. حزب‌الله می‌گوید که قطعات این هواپیما در ایران ساخته شده و در لبنان مونتاژ شده است.

 

گروه حزب‌الله مسئولیت اعزام یک هواپیمای بدون سرنشین به اسرائیل را که در اوایل ماه جاری ۲۵ مایل در آسمان این کشور پیش رفته و سپس نیروهای اسرائیلی آن را سرنگون کرده بودند، بر عهده گرفته است. حزب‌الله می‌گوید که قطعات این هواپیما در ایران ساخته شده و در لبنان مونتاژ شده است.

پروسور در نشست شورای امنیت اظهار داشت: "تحریکات مستمری که از سوی حزب‌الله صورت می‌گیرد می‌تواند پیامدهای زیانباری برای منطقه داشته باشد."

 

سوزان رایس، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد نیز از جمله افرادی بود که در سخنرانی خود در این نشست با تاکید بر دخالت حزب‌الله لبنان در سرکوب وحشیانه نیروهای مخالف در سوریه، از این گروه شبه‌نظامی نام برد.

 

رایس گفت: "حمایت فعالانه و روزافزونِ حزب‌الله از جنگی که بشار اسد به راه انداخته است نشان می‌دهد که اظهارات سیدحسن نصرالله درباره منافع ملی لبنان چیزی جز یک نیرنگ خونبار نبوده است."

 

او افزود: "رهبران این گروه شاید سعی داشته باشند که موضوع را با استناد به الفاظ فریبنده‌ درباره آنچه مقاومت می‌نامند، تغییر دهند، اما واقعیت کاملاً مشهود است: نیروهای نصرالله هم‌اکنون به بخشی از ماشین کشتار اسد تبدیل شده‌اند و رهبران حزب‌الله با همراهی ایران همچنان توطئه‌های جدیدی را برای حفظ یک دیکتاتور جنایتکار و ناامید طرح می‌کنند. ما جامعه بین‌المللی را به مقابله با فعالیت‌های تروریستی حزب‌الله و افشاگری هرچه بیشتر درباره دخالت‌ شدید حزب‌الله در جنگ بشار اسد ترغیب می‌کنیم."

 

Share this
Share/Save/Bookmark

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما