خانه | خبر | اخبارجهان

آمريکا: ۷۱۹ تن در جريان بازسازی عراق کشته شده‌اند

جمعه, 1391-05-06 16:30
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

اداره تحقيقات فدرال آمريکا برای نخستين بار گزارشی منتشر کرد که در آن تعداد کسانی که در جريان بازسازی عراق پس از اشغال اين کشور در سال ۲۰۰۳ کشته شده‌اند، آمده ‌است.

آسوشيتدپرس نوشته ‌است، بر اساس اين گزارش ۷۱۹ تن که در پروژه‌های مختلف بازسازی عراق همکاری می‌کردند، کشته شده‌اند که حدود نيمی از اين تعداد آمريکايی‌ بودند.

اين گزارش وجهی از جنگ عراق را نشان می‌دهد که کمتر مورد توجه عموم بوده و همواره در سايه مسائل ديگری قرار گرفته ‌است، از قبيل تعداد کشته‌شدگان در جنگ‌ها يا ميلياردها دلاری که از ماليات‌های مردم آمريکا در اين کشور صرف شده ‌است.

هنوز هيچ گزارش تأييد شده‌ای از تعداد کل کشته‌شدگان جنگ عراق منتشر نشده‌ است، با اين حال تصور می‌شود که از ۱۰۰ هزار تن تجاوز کند.

اين ۷۱۹ تن شامل افراد غيرنظامی وابسته به دولت آمريکا، پيمان‌کاران بخش خصوصی، اعضای ارتش آمريکا، کارگران غيرنظامی عراقی و ديگر کشورها می‌شود

ارتش ايالات متحده آمريکا چهارهزار و ۴۸۸ تن از افراد خود را در اين جنگ از دست داده ‌است در حالی که تعداد تلفات متحدان آن در عراق بالغ بر ۳۰۰ تن است.

دوان جی. ولف، افسر نيروی دريايی آمريکا يکی از اين ۷۱۹ تن است که در حال جنگ با شورشيان نبود، اما در نهايت توسط شورشيان کشته شد.

او نيز در شمار وکلا، مهندسان و پيمان‌کاران ارتش بود که بهای سنگينی برای فعاليت‌های خود در عراق از هم گسيخته پرداخت.

مرگ اين آدم‌ها هميشه به حساب تلفات کلی جنگ نوشته می‌شد و تاکنون هيچگاه کسانی که در جريان بازسازی عراق کشته شده‌اند، موضوع يک فهرست جداگانه نبوده ‌است.

ولف در تاريخ ۲۵ ماه مه ۲۰۰۹ کشته شد به خاطر بمب‌گذاری در جاده به قتل رسيد در حالی که او از مأموريت نظارت بر عمليات ساخت فاضلاب در نزديکی شهر فلوجه در غرب عراق بازمی‌گشت.

با اين حال دفتر بازرسی کل عراق اعلام کرده ‌است، تعداد کسانی که به‌خاطر بازسازی عراق کشته شده‌اند ممکن است از ۷۱۹ تن نيز بيشتر باشد، چرا که دولت آمريکا برای طبقه‌بندی کشته‌شدگان جنگ عراق قاعده واحدی ندارد.

اين ۷۱۹ تن شامل افراد غيرنظامی وابسته به دولت آمريکا، پيمان‌کاران بخش خصوصی، اعضای ارتش آمريکا، کارگران غيرنظامی عراقی و ديگر کشورها می‌شود. آن‌ها مربی، بازرس، حسابدار، مشاور، مترجم و... بودند که به‌طور عمده مأموريت آن‌ها تنها تلاش برای بازسازی کشور عراق محسوب می‌شد.

در ميان آن‌ها همچنين کسانی بودند که پليس تازه‌کار عراق را کمک می‌کردند و آموزش می‌دادند يا مشاوران ارتش عراق بودند. اغلب اين مربی‌ها و مشاوران که اعضای ارتش ايالات متحده بودند، به‌عنوان کسانی در نظر گرفته شده‌اند که مأموريت آن‌ها توسعه و بهبود عملکرد نيروهای امنيتی عراق بود.

 

Share this
Share/Save/Bookmark

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما