خانه | خبر | اخبارجهان

حمله به عبادتگاه‌های مسيحيان نيجريه ۲۱ کشته به‌جا گذاشت

دوشنبه, 1391-02-11 18:47
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

مردانی مسلح در حملاتی سازمان‌يافته به عبادتگاه‌های مسيحيان در يک دانشگاه و کليسايی در نيجريه دست‌کم ۲۱ تن را به قتل رساندند.

به گزارش آسوشيتدپرس، اين حملات روز گذشته، ۱۰ ارديبهشت (۲۹ آوريل) در شهرهای شمالی نيجريه صورت گرفت و مهاجمان با شليک گلوله به سمت نمازگزاران مسيحی آن‌ها را از پای درآوردند.

به گزارش آسوشيتدپرس، نخستين حمله به بخشی از محوطه دانشگاه بايرو واقع در شهر کانوی نيجريه صورت گرفت که برای برگزاری مراسم دعا و نيايش مسيحيان به کليساهای محلی اختصاص يافته است. اين عمليات، دست‌کم ۱۶ کشته و ۲۲ مجروح به‌جا گذاشت.

حمله دوم در کليسايی واقع در شهر ميدوگوری، واقع در شمال شرقی نيجريه اتفاق افتاد. به گفته شاهدان، در اين عمليات نيز مردانی مسلح نمازخانه اين کليسا را به رگبار گلوله بستند و پنج نفر را به قتل رساندند. ميان کشته‌شدگان يک کشيش نيز که قرار بود مراسم عشاء ربانی را برگزار کند، به چشم می‌خورد.

اين حملات به کشتارهايی که پيش از اين، فرقه اسلام‌گرای تندرويی به نام بوکو حرم در نيجريه صورت داده بود، بی‌شباهت نيستند

با وجودی که هيچ گروهی مسئوليت اين قتل‌ها را به عهده نگرفته‌است، اما اين حملات به کشتارهايی که پيش از اين، فرقه اسلام‌گرای تندرويی به نام بوکو حرم در نيجريه صورت داده بود، بی‌شباهت نيستند. اين گروه خواهان برقراری حکومت اسلامی در نيجريه است.

به گفته ابراهيم ادريس، مأمور بلندپايه پليس ايالتی کانو، حمله به دانشگاه بايرو در اطراف آمفی‌تئاتر قديمی و تالارهای سخنرانی اين دانشگاه صورت گرفته است. اين بخش‌ از دانشگاه به برگزاری مراسم عبادت و نيايش مسيحيان اختصاص يافته است. مردان مسلح با موتورسيکلت وارد محوطه دانشگاه شدند و کوکتل مولوتوف‌های کوچکی را که با قوطی‌های سودا درست کرده بودند، به اطراف اين محل پرتاب کردند.

نمازگزاران مسيحی در حالی که وحشت‌زده از عبادتگاه به بيرون می‌دويدند، با مردان مسلحی که در انتظارشان بودند روبه‌رو می‌شدند و هدف گلوله قرار می‌گرفتند.

ادريس ضمن اشاره به موارد فوق، اظهار داشت: "پيش از آن‌که ما بتوانيم واکنشی نشان دهيم، آن مردان مسلح ناپديد شده بودند."

تا دقايقی پس از آن‌که نيروهای پليس و سربازان نيجريايی محوطه دانشگاه بايرو را محاصره کردند، صدای تيراندازی همچنان در خيابان‌های اطراف شنيده می‌شد.

به گفته ابوبکر جبريل، سخنگوی آژانس ملی اداره فوريت‌های نيجريه، نيروهای امنيتی به امدادگران اجازه ورود به محوطه دانشگاه را ندادند و سربازان نيز از ورود روزنامه‌نگاران به دانشگاه جلوگيری کردند.

شهر ميدوگوری که در حمله دوم هدف قرار گرفته است، شهری است که زمانی مهم‌ترين مسجد فرقه بوکو حرم در آن واقع شده بود. نمايندگان اين گروه که به‌طور معمول به سئوالات خبرنگارانی که با آن‌ها تماس تلفنی برقرار می‌کنند پاسخ می‌دهند، روز يکشنبه در دسترس نبودند.
 

Share this
Share/Save/Bookmark

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما