خانه | خبر | اخبارجهان

هشدار کارشناسان آمريکا درباره احتمال حملات سايبری ايران

جمعه, 1391-02-08 14:29
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

کارشناسان آمريکايی امور سايبر در گزارشی که به کنگره آمريکا ارائه کردند، خواستار تقويت توان دفاعی اين کشور در برابر "حملات احتمالی سايبری ايران" شدند.

خبرگزاری فرانسه نوشته است اين گزارش روز گذشته، پنج‌شنبه هفتم ارديبهشت (۲۶ آوريل) به کنگره آمريکا ارسال شده است.

اين خبرگزاری به نقل از اين کارشناسان گزارش داده‌‌ است، ايران در حال دستيابی به مهارت تکنولوژيکی است که به‌واسطه آن می‌تواند آمريکا و متحدانش را هدف حملات سايبری خود قرار دهد.

اين هشدارها باعث شد که کنگره آمريکا در همان روز طرحی را برای مبارزه با حملات سايبری ايران به وب‌سايت‌های نهادهای دولتی و خصوصی آمريکا تصويب کند.

يان برمن، نايب‌رئيس شورای سياست خارجی آمريکا در اين‌باره گفت: "حکومت ايران در طول اين سه سال گذشته به شکل گسترده‌ای بر توانايی دفاعی و هجومی خود در فضای سايبر سرمايه‌گذاری کرده ‌است. نکته‌ای که به همان ميزان اهميت دارد، اين است که رهبران آن ‌اکنون بيش از هر زمانی گزينه جنگ سايبری را به‌عنوان راهی بالقوه جهت اقدام عليه ايالات متحده در نظر می‌گيرند."

کنگره آمريکا روز گذشته طرحی را برای مبارزه با حملات سايبری ايران به وب‌سايت‌های نهادهای دولتی و خصوصی آمريکا تصويب کند

پاتريک ميهان، عضو جمهوری‌خواه کنگره آمريکا نيز نسبت به احتمال حمله سايبری ايران به کشورهای غربی هشدار داد و اظهار داشت: "همان‌طور که برنامه غيرمجاز هسته‌ای ايران به تنش‌های ميان ايران و غرب دامن می‌زند، من نگران حمله احتمالی ديگری هستم که ايران می‌تواند انجام دهد؛ اين‌که احتمال دارد ايران تدارک يک حمله سايبری را به سرزمين آمريکا ببيند."

او با اشاره به اخباری که درباره سرمايه‌گذاری يک ميليارد دلاری ايران بر توان سايبری اين کشور منتشر شده‌ است، گفت: "ايران به‌شکلی علنی توان سايبری خود را در منطقه به آزمون می‌گذارد و آن را توسعه می‌دهد."

ميهان در ادامه اظهار داشت، پس از مشورت با شرکای ايالات متحده در خاورميانه به اين نتيجه رسيده‌ است که ايران بدانديش‌ترين و خرابکارترين بازيگر منطقه است و بر دشمنی خود با آمريکا و متحدان ما اصرار می‌ورزد."

او برای اثبات ادعای خود سخنان جيمز کلپر، رئيس سازمان اطلاعات ملی آمريکا را شاهد آورد. کلپر شهادت داده بود که عمليات جاسوسی ايران عليه ايالات متحده و از جمله قابليت‌های سايبری که ايران می‌تواند عليه اين کشور به کار ببرد، "در سال‌های اخير به‌طور چشمگيری پيچيده‌تر و ژرف‌تر شده است."

به گفته کارشناسان اين گروه، تمايل ايران برای هدف قرار دادن ايالات متحده از تمايل اين کشور به تلافی کردن حمله "کرم استاکس‌نت" در سال ۲۰۱۰ نشأت می‌گيرد که سانتريفيوژهای غنی‌سازی اورانيوم ايران را از کار انداخت و برنامه هسته‌ای اين کشور را به‌طور چشم‌گيری به تعويق انداخت.
 

Share this
Share/Save/Bookmark

این دو سه جمله زیر عینا از متن بالا برداشته شده است:
[پاتريک ميهان، عضو جمهوری‌خواه کنگره آمريکا نيز نسبت به احتمال حمله سايبری ايران به کشورهای غربی هشدار داد و اظهار داشت: "همان‌طور که برنامه غيرمجاز هسته‌ای ايران به تنش‌های ميان ايران و غرب دامن می‌زند، من نگران حمله احتمالی ديگری هستم که ايران می‌تواند انجام دهد؛ اين‌که احتمال دارد ايران تدارک يک حمله سايبری را به سرزمين آمريکا ببيند.".....کلپر شهادت داده بود که عمليات جاسوسی ايران عليه ايالات متحده و از جمله قابليت‌های سايبری که ايران می‌تواند عليه اين کشور به کار ببرد، "در سال‌های اخير به‌طور چشمگيری پيچيده‌تر و ژرف‌تر شده است." .... به گفته کارشناسان اين گروه، تمايل ايران برای هدف قرار دادن ايالات متحده از تمايل اين کشور به تلافی کردن حمله "کرم استاکس‌نت" در سال ۲۰۱۰ نشأت می‌گيرد که سانتريفيوژهای غنی‌سازی اورانيوم ايران را از کار انداخت و برنامه هسته‌ای اين کشور را به‌طور چشم‌گيری به تعويق انداخت.]

اول اینکه اقای می هان دارد برنامه اتمی ایران را همزمان غیر مجاز و خطرناک میخواند و به طور تلویحی از حمله ایران با "بمب کثیف" که از ان صحبت نمیشود نگران است. حالا یک خط حمله (جبهه) دیگر هم باز شده که همانا حملات سایبری است. اگرچه عوامل ایران در حمدلات رادیواکتیو ممکن است محدودیت فاصله و حضور فیزیکی در غرب را داشته باشد اما در مورد حملات سایبری بعد های زمان و مکان هردو بی اثر هستند. از نظر تکنولوژیک ایران با هزینه کردن پول به نقطه ای رسیده است که تمام ایرانیان فکر میکنند کامپیوتر برای رخنه کردن به ان (هک کردن) درست شده و کلاسهای رخنه گری کامپیوتر بدون هیچگونه قبحی ارایه میشوند و کاربران فراوانی در انها مشغول یادگیری فن رخنه گری یا هک کردن هستند! اینهم از تکنولوژی که حکومت جمهوری اسلامی توانسته انرا به یک صحنه دروغپردازی و ایجاد مزاحمت تبدیل کند. نکته دیگر اینکه ج.ا. در فناوری تکنولوژیکی رایانه ای فاصله ای با امریکا ندارد و میتوان انتظار داشت که حملات سایبری را با شدت و حدت بیشتر و گسترده تر نسبت به امریکا و غرب به اجرا گدارد. با این حساب ج.ا. ایران دارد قدم به قدم خود را به نقطه "غیر قابل بازگشت"ی میکشاند. همچون کودکی که مادرش دارد دستش را میکشد که به پرتگاه جنگ نیفتد اما کودک با همه توان دارد به طرف پرتگاه میرود و عنقریب که به پرتگاه جنگ وارد و سقوط کند.

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما