خانه | خبر | اخبارجهان

چین: آمریکا حق ندارد دیگر ملت‌ها را یک‌‌جانبه تحریم کند

شنبه, 1391-01-12 18:58
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

دولت چین تصمیم باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا را درباره اجرای طرح مجازات کشورهای خریدار نفت ایران، نپذیرفت و اعلام کرد که آمریکا حق ندارد دیگر ملت‌ها را یک‌‌جانبه تحریم کند.

به گزارش آسوشیتدپرس، در بیانیه کوتاهی که چین دراین‌باره منتشر کرده، آمده‌است: "چین همیشه مخالف آن کشوری است که کشورهای دیگر را یک‌جانبه و بر اساس قوانین داخلی تحریم می‌کند."

اوباما روز گذشته (جمعه) اظهار داشت که او طرح تحریم‌های ایران را اجرایی خواهد کرد تا ایران نتواند درآمد حاصل از نفت خود را صرف برنامه‌های اتمی خود کند.

پس از سخنان اوباما، دولت کره جنوبی اعلام کرد که همکاری خود را با ایالات متحده ادامه می‌دهد و واردات نفت از ایران را کاهش خواهد داد.

اما چین که یکی از اصلی‌ترین خریداران نفت ایران به‌شمار می‌آید در سوی مخالف آمریکا ایستاد.

مدیران اجرایی صنایع نفتی چین می‌گویند که کاهش میزان خرید نفت ایران بیشتر به‌خاطر اختلاف نظر با ایران بر سر قیمت‌هاست تا آن‌که به‌خاطر فشارهای ایالات متحده باشد

خبرنگار آسوشيتدپرس سیاست‌های چین را در این ارتباط دوگانه می‌داند و می‌نویسد چین از یک سو بر حق خود مبنی بر واردات نفت از ایران یا هر کشور دیگری پافشاری می‌کند، اما از سوی دیگر خرید نفت ایران را کاهش می‌دهد.

بر اساس این گزارش، اگرچه دولت چین تاکنون اشاره‌ای به کاهش میزان خرید نفت ایران نداشته ‌است، با این حال مدیران اجرایی صنایع نفتی چین می‌گویند که این سیاست بیشتر به‌خاطر اختلاف نظر با ایران بر سر قیمت‌هاست تا آن‌که به‌خاطر فشارهای ایالات متحده باشد.

اما در پشت صحنه، واشنگتن مدام چین را تشویق می‌کند که نفت مورد نیاز خود را از کشور دیگری تأمین کند.

عربستان نیز به پکن پیشنهاد داده ‌است که در صورت کاهش خرید نفت ایران، کمبود نفت مورد نیاز این کشور را جبران کند.
 

Share this
Share/Save/Bookmark

ارباب چين ، اين تحريم ملت نيست اين تحريم يک دولت امنيتي گشتاپويي است که باسرکوب شديد داخلي به حکومت ادامه داده و بدنبال ايجاد تنش در منطقه از ازبکستان و قزاقستان تا آذربايجان و عراق و مصر و يمن و بحرين ميباشد تا از آب آلوده ، شاه ماهی اتمی بگيرد!...

به نظر میاد که چینی ها حق دارند چون این قانون داخلی آمریکاست و ربطی به بقیه ممالک نداره

کاربر مهمان: این تحریم ملت ایران هست و من بعنوان یک ایرانی ازچین به خاطر موضع صحیح در این مورد سپاس گذارم

زماني با شعارهايي كه سران كمونيست چين و روسيه ميدادند اين دو كشور نزد بعضي از ملتها بخصوص ملتهاي ستم كشيده آبرويي داشتند. ولي حاكمان كنوني چين و روسيه آبرويي براي كشور خويش نگذاشتند. حتا با شعار منافع ملي هم نمي شود دراين همه جنايت عليه ملتها شركت كرد و باز شعار حقوق ملتها را داد. اين همه وقاحت و بي شرمي سران چين و روسيه مثال زدني است. با توجه به روابط تاريخي ايران و چين، آن كشور زماني براي ايرانيان كشور آبرومندي بود. ولي اكنون شايد هيچ دولتمزدي به اندازه سران چين و روسيه نزد ملتها منفور نيستند. سران جنايتكار وچين و روسيه چه آسان و ارزان آبروي خود را فروخته اند! تهران ـ امير

آمريكا حق ندارد ملتها را يكجانبه تحريم كند ولي حاكمان جنايتكار چين (و روسيه) حق دارند تجهيزات جاسوسي عليه ملتها را به حاكمان ستمگر بفروشند تا سانسور و فيلترينگ و خفقان برقرار كنند، به حاكمان سركوبگر كمك كنند تا مردم را دستگير و زنداني و شكنجه كنند، تا مردم را سركوب و كشتار كنند، و دارايي هاي ملتها را غارت كنند. ابراهيم از كرج

درجواب نوشته امیر در تاریخ یکشنبه, 01/13/1391 - 00:32 .."که عنوان یک ایرانی ازچین به خاطر موضع صحیح در این مورد سپاس گذارم ".....
واقعا که ؟
غارت ميلياردها دلار اموال مردم را با قراد ترکمانچاي و بدون قرار دادرا سپاسگزاري ميکني ؟! ؟
واقعا ايراني هستي ؟
روسيه چي ؟!

معاون رييس جمهوری اسلامی پس از ديدار با معاون نخست وزير چين گفت که تهران و پکن توافق کرده اند که ميزان مبادلات تجاری دو کشور در سال جاری از مرز ۵۰ ميليارد دلار عبور کند!!
پول مال مردم را رشوه ميدهند...

من و بسیاری از همقطارانم هم از حکومت چین و روسیه متنفریم .
اون از جنسهای آشغالشون . اون هم از موذی بازی هاشون در دنیای سیاست .
روسیه هم که همیشه به ایران خیانت کرده . باز هم خواهد کرد . این مثلا سیاستمداران ما هم عده ای ساده لوح و توهم زده و نادان هستند .

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما