خانه | خبر | اخبارجهان

اپوزيسيون حکومت سوريه متحد شد

یکشنبه, 1390-07-10 19:30
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

اپوزيسيون سوريه اعلام کرد برای رويارويی با حکومت بشار اسد موفق به تشکيل شورای ملی شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، اپوزيسيون حکومت بشار اسد در سوريه پس از نشست دو روز اخير خود سرانجام امروز، يکشنبه دهم مهرماه، طی بيانيه‌ای که در شهر استانبول ترکيه منتشر شد،اعلام کرد که موفق شده است با گردآوری همه گرايش‌های سياسی مخالف حکومت، شورای ملی سوريه را تشکيل دهد.

برهان غليون، جامعه‌شناس و استاد دانشگاه، از رهبران مخالفان رژيم سوريه در اين‌باره گفت: "شورای ملی سوريه به روی شرکت همه سوری‌ها باز است."

غليون که به رهبری اين شورا برگزيده شده است، افزود: "اين شورای مستقل، حاکميت مردم سوريه را در مبارزه در راه آزادی نمايندگی می‌کند."

وی که بيانيه بنيان‌گذاری شورای ملی سوريه را در برابر روزنامه‌نگاران و خبرنگاران می‌خواند با "تاريخی" ناميدن اين بيانيه افزود: "شورا هرگونه دخالت خارجی را که موجب تضعيف حاکميت مردم شود رد می‌کند."

تلاش شورای ملی سوريه سرنگونی حکومت بشار اسد و برقراری حکومتی مدنی "به‌دور از تبعيض نژادی، جنسی، دينی و يا سياسی" است

در بيانيه شورای ملی سوريه آمده است که اين شورا "همه جريان‌های سياسی از جمله ليبرال‌ها، اخوان‌المسلمين، کردها و آشوری‌ها و کميته‌های هماهنگی محلی را دربر می‌گيرد."

اين بيانيه همچنين افزوده است تلاش شورای ملی سوريه سرنگونی حکومت بشار اسد و برقراری حکومتی مدنی "به‌دور از تبعيض نژادی، جنسی، دينی و يا سياسی" است.

بيانيه می‌گويد اين شورا "همه مردم سوريه را که به اصول انقلاب مسالمت‌آميز پايبند باشند زير چتر خود گرد می‌آورد."

برهان غليون از سازمان‌های بين‌المللی و کشورهای جهان خواست که نسبت به تحولات سوريه بی‌اعتنا نباشند و از آن‌ها در برابر "جنگ علنی حکومت" پشتيبانی کنند.

در شورای ملی سوريه نمايندگانی از کميته‌های محلی که تظاهرات را سازماندهی می‌کنند، کردها، آشوری‌ها، اخوان‌المسلمين که سال‌هاست فعاليت‌شان ممنوع است و چهره‌هايی چون بسمه قضمانی، سخنگوی مطبوعاتی اين شورا و عبدالباسط سيدا، متفکر سوری شرکت دارند.

از روز گذشته بزرگ‌ترين ائتلاف اپوزيسيون سوريه برای دستيابی به توافق همگانی پشت درهای بسته در استانبول به مذاکره نشستند. اين در حالی است که خشونت در سوريه همچنان رو به افزايش است.

خبرگزاری فرانسه نوشته است که به گفته منابع ديپلماتيک در دمشق ظهور شورای ملی سوريه از توافق ميان ترکيه، آمريکا و اخوان‌المسلمين حاصل شده است که در آن سه گرايش عمده ناسيوناليست‌ها، ليبرال‌ها و اسلام‌گرايان گرد آمده‌اند.
 

Share this
Share/Save/Bookmark

اپوزیسیون سراسر جهان هم متحد شود من یکی به عنوان چپ ایرانی حاظر نیستم با حتا چپ های ایرانی هم متحد شوم، اصلا من جهان وطنم و ایران بی ایران، من حتا اگر رضا پهلو بگوید هم که جمهوریخواه است او را قبول ندارم، رضا پهلوی حتا مسئوم مرگ امیر کبیر و مزدک هم هست، رضا پهلوی مسئو مرگ دو هزار نفر در سال سه هزار یازده میلادی یعنی هزار سال دیگر هم هست، من به عنوان چپ ایرانی جمهوری اسلامی و قرآن و نهج البلاغه را بر دموکراسی غربی ترجیح می دهم. من چپ ایرانیم، من هر جلیه ای را که برای اتحاد اپوزیسیون بو پا شود را بر هم می زنم، من چپ ایرانیم. مید این ایران هستم.

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما