خانه | خبر | اخبارایران

پرویز مشرف پس از چهار سال به پاکستان بازگشت

یکشنبه, 1392-01-04 14:17
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

پرویز مشرف، رئیس‌جمهور پیشین پاکستان پس از گذشت چهار سال تبعید خودخواسته، با وجود تهدیدهای طالبان و خطر بازداشت در راه بازگشت به فرودگاه کراچی است.

 

به گزارش منابع خبری، پرویز مشرف، درحالی به پاکستان بازمی گردد که قصد دارد در انتخابات آینده این کشور حزب خود، مسلم لیگ شاخه قائد اعظم، را رهبری کند.

 

خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشته است، پرواز مشرف از دوبی به مقصد فرودگاه کراچی است و قرار است در ساعات نخست بامداد روز یکشنبه وارد فرودگاه کراچی شود.

 

افزون بر این طالبان پاکستان به تازگی تهدید کرده است که در صورت بازگشت  مشرف به پاکستان، او را با کمک تک تیر‌انداز‌های زبده و عملیات انتحاری خواهد کشت. مشرف پیش از پرواز به کراچی در فرودگاه دوبی گفته بود که نگران وضعیت خود نیست ولی نگران اوضاع کشور است.

 

بنا بود تظاهراتی بزرگ در استقبال از وی برگزار شود که به دلیل مخالفت مقام‌های پاکستانی این تظاهرات لغو شد.در همین حال، اعضای حزب مشرف و طرفدارانش در فرودگاه کراچی منتظر استقبال از وی در فرودگاه هستند.

 

طالبان پاکستان به تازگی تهدید کرده است که در صورت بازگشت  مشرف به پاکستان، او را با کمک تک تیر‌انداز‌های زبده و عملیات انتحاری خواهد کشت

 

مشرف پس از کودتای نظامی سال ۱۹۹۹ قدرت را در پاکستان به دست گرفت و درسال ۲۰۰۸ هنگامی از این پست استعفا کرد که حزب‌اش حمایت رای‌دهندگان را ازدست داده بود و حکم جلب‌اش ازسوی دادگاه عالی پاکستان وی را آسیب پذیر کرده بود. او پیش از ورود به کشورش در دبی و لندن ساکن بود.

 

مشرف در مصاحبه‌های خبری اخیر خود اعلام کرده بود به هر ترتیب که شده در انتخابات آینده پاکستان شرکت می‌کند و از تهدید‌های طالبان برای جلوگیری از ورود به وطنش نمی‌هراسد.

 

از سوی دیگر  او از سوی دستگاه قضایی پاکستان به مشارکت احتمالی در ارتباط با قتل بی‌نظیر بوتو، نخست وزیر اسبق پاکستان متهم  شده است.

 

بی‌نظیر بوتو در ۲۷ دسامبر ۲۰۰۷ (ششم دی ۸۶) زمانی که قصد داشت در یک رقابت انتخاباتی در شهر راولپندی سخنرانی کند، در یک حمله انتحاری کشته شد. مشرف متهم است که برای تامین امنیت او تلاش کافی نکرده است.

 

دادگاه ضدتروریسم پاکستان، ۱۹ فوریه ۲۰۱۱ (۳۰ بهمن ۱۳۸۹) حکم بازداشت پرویز مشرف، رئیس‌جمهور پیشین این کشور را در رابطه با ترور بی‌نظیر بوتو، نخست‌وزیر پیشین پاکستان صادر کرد.

 

ژنرال مشرف که از آوریل ٢٠٠٩ در لندن به سر می‌برد، این اتهام‌ها را رد کرده است. وی در آن زمان گفته بود قصد دارد به کشورش بازگردد و در انتخابات سال ۲۰۱۳ شرکت کند. دادگستری پاکستان آزادی وی به‌قید وثیقه را تضمین کرده است.

 

Share this
Share/Save/Bookmark

طفلکی کراوات هم زده و سلام نظامی هم میده...آخ حیونی...آقا رو بیرونش کردن...پولش تموم شده گفتن بهش جول و پلاس و کاسه و کوزت رو جمع کن و بزن بچاک ...این طفلی مسلمون و اتم باز هم هست...بیچاره....درست مثل موشکی شده که برای اصابت به هدفی خیلی عزیز بوده ولی سوختش تموم شده غربی ها ولش کردن که طالیبان اوراقش کنه....تا تو نباشی که اتم بازی و اتم فروشی کنی !!

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما