خانه | خبر | اخبارایران

شيوا نظرآهاری و محمدحسين نعيمی‌پور به مرخصی آمدند

چهارشنبه, 1391-12-23 07:50
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

شيوا نظرآهاری، فعال حقوق بشر و محمدحسين نعيمی‌پور از فعالان مدنی در آستانه سال جديد خورشيدی به مرخصی آمدند.

 

به گزارش تارنمای کلمه، اين دو زندانی سياسی شامگاه سه‌شنبه ۲۲ اسفند از زندان به مرخصی آمده‌اند.

 

شيوا نظرآهاری تاکنون چندين بار بازداشت شده است. نخستين بار وقتی که ۱۸ سال داشت و به دليل اين‌که در ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۲ همراه با شماری ديگر، در دانشگاه تهران شمع روشن کرده بودند تا ياد قربانيان حمله ۱۱ سپتامبر را زنده کنند بازداشت و به مدت ۴۰ روز در بند ۲۴۰ زندان اوين به‌سر برد تا اين‌که با وثيقه آزاد شد.

 

وی بار ديگر ۲۷ مرداد ۱۳۸۳ دستگير شد، زمانی که در تجمع مقابل دفتر سازمان ملل در تهران شرکت کرد. اين تجمع برای جلب توجه افکار عمومی نسبت به موقعيت زندانيان سياسی برگزار شده بود و بعضی از فعالان جزوه‌هايی حاوی شرايط زندانيان را پخش می‌کردند. نظرآهاری مجدداْ پس از ۲۰ روز بازداشت با قرار وثيقه آزاد شد اما پس از آن به همين دليل به يک سال حبس تعزيری محکوم شد.

 

شيوا نظرآهاری تاکنون چهار بار بازداشت شده است

اين فعال حقوق بشر، سومين بار ۲۴ خرداد ۱۳۸۸، چند روز پس از نتايج بحث‌برانگيز انتخابات رياست‌ جمهوری، دوباره بازداشت و ۱۰ شهريور با قرار وثيقه آزاد شد.

 

نظرآهاری ۲۹ آذر ۱۳۸۸ زمانی که در اتوبوس همراه فعالان ديگر قصد شرکت در مراسم تشييع جنازه آيت‌الله منتظری از مراجع تقليد را داشت، برای چهارمين بار بازداشت شد. وی در ابتدای اين بازداشت در اعتراض به دستگيری خود دست به اعتصاب غذای خشک زد و بر اثر وخامت وضع جسمی به بهداری زندان اوين منتقل شد. اين فعال حقوق بشر بيش از دو ماه در سلول‌های انفرادی نگه داشته شد و پس از ۹ ماه در شهريورماه سال ۸۹ با قرار وثيقه از زندان آزاد شد.

 

مدتی بعد وی به اتهام "محاربه (دشمنی با خدا)، تبليغ عليه نظام و تجمع غيرقانونی به قصد برهم زدن امنيت ملی" به چهار سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد. شيوا نظرآهاری ۱۸ شهريورماه ۱۳۹۱ خود را برای گذراندن دوران حبس به زندان اوين معرفی کرد.

 

محمدحسين نعيمی‌پور فرزند محمد نعيمی‌پور، مدير مسئول روزنامه توقيف شده ياس نو و عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت است که از سال گذشته در زندان بود. وی به چهار سال حبس محکوم شده است.

 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما