خانه | خبر | اخبارایران

احسان مازندرانی از روزنامه‌نگاران بازداشتی آزاد شد

دوشنبه, 1391-12-21 10:19
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

احسان مازندرانی يکی از روزنامه‌نگارانی که در هفته‌های اخير در ايران بازداشت شده بود، روز يکشنبه ۲۰ اسفند از زندان آزاد شد.

 

اين روزنامه‌نگار با قرار وثيقه از زندان آزاد شده است.

 

از ابتدای بهمن‌ماه امسال، موج تازه‌ای از بازداشت روزنامه‌نگاران در ايران شروع شد.

 

احسان مازندرانی، مطهره شفيعی، علی دهقان، فاطمه ساغرچی، جواد دليری، حسين ياغچی، سليمان محمدی، ميلاد فدايی اصل، ساسان آقايی، نسرين تخيری، پوريا عالمی، پژمان موسوی، اميلی امرايی، نرگس جودکی، اکبر منتجبی، صبا آذرپيک، کيوان مهرگان و ريحانه طباطبايی از جمله روزنامه‌نگارانی بودند که بازداشت و پس از مدتی آزاد شدند.

 

از بين روزنامه‌نگارانی که در يک ماه اخير در تهران بازداشت شده‌اند، تنها محمدجواد روح از دبيران هفته‌نامه "مهرنامه"‌همچنان در بازداشت است.

 

از بين روزنامه‌نگارانی که در يک ماه اخير در تهران بازداشت شده‌اند، تنها محمدجواد روح از دبيران هفته‌نامه "مهرنامه"‌همچنان در بازداشت است

وزارت اطلاعات ايران می‌گويد روزنامه‌نگاران بازداشت‌شده با رسانه‌های خارج از کشور "ارتباط" داشته‌اند، اتهامی که رسانه‌های خارج از ايران، آن را رد می‌کنند.

 

در همين حال هفته گذشته شماری از روزنامه‌نگاران و فعالان مدنی کُرد از جمله خسرو کردپور، مدير آژانس خبری "موکريان‌نيوز"، مسعود کردپور، قاسم احمدی، فاروق سامانی و رسول خضرمروت بازداشت شدند. دليل بازداشت اين فعالان اعلام نشده است.

 

شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان کُرد با انتشار بيانيه‌ای نسبت به بازداشت روزنامه‌نگاران از جمله روزنامه‌نگاران و فعالان مدنی کُرد در ايران اعتراض کرده و گفته است: "دستگاه‌های قضايی و امنيتی کشور از خود بپرسند آيا با زندانی کردن، کشتن زندانيان، شکنجه، فشار روحی و روانی بر زندانيان و خانواده‌های‌شان و ايجاد فشار بر فعالان سياسی و مدنی اصلاح‌طلب و تغييرخواه چه دستاوردی را نصيب کشور کرده‌اند که همچنان بر تداوم آن روش‌های نادرست اصرار می‌ورزند؟"

 

بازداشت روزنامه‌نگاران و توقيف روزنامه‌ها و نشريات در ايران يکی از مسائلی است که همواره مورد انتقاد روزنامه‌نگاران و مديران رسانه‌ها قرار دارد. هم‌اکنون نيز شماری از روزنامه‌نگاران در ايران در بازداشت به سر می‌برند.

 

  سازمان گزارشگران بدون مرز يکی از نهادهای غيردولتی مدافع حقوق رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران بر اين باور است که "روزنامه‌ها و روزنامه‌نگاران مستقل ايران، قربانيان واقعی جنگ قدرت در جمهوری اسلامی هستند."

 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما