خانه | خبر | اخبارایران

یک سال حقوق ۱۵۰۰ کارگر شرکت صدرا پرداخت نشده است

سه شنبه, 1391-12-08 19:15
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

چهار ماه حقوق ۱۵۰۰ کارگر شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) و نیز یک سال حقوق ۲۷ کارگر شرکت رانه‌دژ وابسته به بخش خصوصی، یکی از پیمانکاران وزارت راه و شهرسازی پرداخت نشده است.

 

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا) موسی میرجهانمردی، دبیر خانه کارگر بوشهر از پرداخت نشدن معوقات حقوقی نزدیک به یک‌هزار و ۵۰۰ کارگر شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) در چهار ماهه گذشته خبر داد.

 

وی اغلب نیروهای فعال در مجموعه‌ شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) را کارگران باتجربه و مهندسان متخصص در زمینه کشتی‌سازی و تعمیرات آن، سکوهای نفتی، گاز و سایر صنایع دریایی دانست و افزود: "افزون بر دستمزد، سایر مطالبات پایان سال این کارگران همانند عیدی و پاداش از سوی کارفرما پرداخت نشده و باید این مطالبات به حساب کارگران واریز شود."

 

۲۷ کارگر شرکت پیمانکاری رانه‌دژ، وابسته به بخش خصوصی، یکی از پیمانکاران وزارت راه و شهرسازی نیز در یک سال گذشته با وجود پایان نیافتن مدت‌زمان قرارداد کاریشان، دستمزدی دریافت نکرده‌اند.

 

غلام‌رضا محمدی، دبیر اجرایی خانه کارگر طبس، نیز با اعلام این‌که "شرکت راه‌سازی رانه‌دژ به خاطر پرداخت نشدن صورت وضعیت‌های مالی این شرکت توسط وزارت راه تعطیل شده"، گفته است: "حدود ۱۰۰ میلیون تومان از حقوق ۲۷ کارگری که هم‌اکنون بیکار و بلاتکلیف هستند پرداخت نشده است."

 

شرکت ترابرگسترنکو پیمانکار تأمین نیروی انسانی سازمان مدیریت پسماند تهران نيز در روز چهارم اسفندماه ۴۰ تن از کارگران خود را اخراج کرد

روز گذشته نیز اسماعیل حق‌پرستی، دبیر خانه کارگر تهران از افزایش اخراج رانندگان مؤسسات کرایه اتومبیل به دلیل کاهش قدرت خرید طبقه متوسط خبر داد و گفت: "این دسته از مالکان مؤسسات خدماتی پس از اخراج رانندگان قدیمی، رانندگان تازه‌ای استخدام می‌کنند و به این ترتیب از پرداخت مطالبات پایان سال رانندگان شانه خالی می‌کنند."

 

پنجم اسفندماه جاری نیز نزدیک به ۲۰ تن از کارگران شرکت ترابرگسترنکو پیمانکار تأمین نیروی انسانی سازمان مدیریت پسماند تهران در اعتراض به عدم دریافت مطالبات معوقه خود در مقابل ساختمان مرکزی این سازمان تجمع کردند.

 

شرکت یادشده یک روز پیش از آن، ۴۰ تن از کارگران خود را اخراج کرده بود.

 

کارگران نی‌بر کشت و صنعت کارون شوشتر و هفت‌تپه خوزستان نیز بهمن‌ماه سال جاری چند روز پیاپی در برابر ساختمان نهاد ریاست جمهوری تجمع کردند و خواستار رسیدگی به مطالبات صنفی همچون "قرارگرفتن تحت شمول قانون مشاغل سخت و زیان‌آور، اجرای بازنشستگی پیش از موعد، اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل و پرداخت منظم دستمزد و حقوق و تغییر سازوکار رفع فاصله بیمه‌ای" شده بودند.

 

۳۰۰ کارگر کارخانه پتروشیمی فجر ماهشهر نیز دی‌ماه در اعتراض به نامشخص بودن وضعیت جذب نیرو‌ها و عدم پرداخت مزایایی که پیش‌تر قول آن‌ها داده شد بود، دست از کار کشیدند.

 

اعتراضات کارگری و فشار اقتصادی بر کارگران ایران در ماه‌های اخیر افزایش یافته است و تقریبأ هر هفته خبرهای تازه‌ای از تعطیلی کارخانه‌ها و کارگاه‌ها منتشر می‌شود.

 

در یک سال اخیر پس از اجرای طرح هدفمندسازی یارانه‌ها و اعمال تحریم‌های گسترده علیه ایران به‌خاطر برنامه هسته‌ای این کشور خبرهای بسیاری از تعطیلی واحدهای تولیدی و اخراج و عدم پرداخت حقوق کارگران منتشر شده است.

 

این در حالی است که دولت محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور ایران در دو سال گذشته مدعی ایجاد میلیون‌ها فرصت شغلی شده است.

 

دولت دهم گفته بود در سال ۸۹ یک میلیون و ۶۰۰ هزار فرصت جدید شغلی و در سال ۹۰ نیز به همین میزان شغل در کشور ایجاد شده است.

 

محمود احمدی‌نژاد، وضعیت اقتصادی کشور را به تحریم‌های جهانی علیه جمهوری اسلامی نسبت می‌دهد اما مخالفان او، سیاست‌های اقتصادی دولت دهم را عامل نابسامانی اقتصادی کشور می‌دانند.

 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

6 ماه حقوق ارزی کارکنان کشتیرانی جمهوری اسلامی را که در بانک ها بلوکه شده اند را هم به این فهرست اضافه کنید.

چه ملتی عجیبی داریم...بیخود نبوده که تازی ها و مغول ها و....همون زمون قدیم هم خصوصیت مردمان ایران نشین رو فهمیده بودن که برای تصاحب کردن ایران سر و دست می شکستن !!!....عجب سخاوتی این کارگران در سکوت و خودداری و خودخوری نشون دادن که کارخانه های تولیدی برادران قاچاقچی "پاسدارچی های منافع تازی زاده ها و تازی پرستان قاصب کشور ایران" یکسال بهشون حقوق ندادن..ولی با این حال رفتن براشون کارکردن...!!! درست مثل اینکه بنویسند ..که کارخونه تویاتا ژاپن و یا بنز آلمان چندین ماه که به کارگرانشون حقوق ندادن ولی کارگرانشون چندین ماهه بخاطر خوشگل بودن رئیس کارخونه مجانی و بدون حقوق براش مفتی کار کردن !!!....برید یه چند پرس سینه تمیز برای امام حسن جان بزنید شاید دل تازی ها به رحم بیاد یه چندرغازی بهتون بدن ....چند ده میلیونی از ایران نشینان در عوض مطالبه حق و حقوق قانونی خودشان در کشور پدریشان به گریه کردن و زار زدن و نالیدن و گدائی کردن از دربار تازی ها عادت کردن ...!!

شرکت صدرا به دست مدیران بی لیاقت دولتی به این حال و روز در آمد ؟
شرکت صدرا با ورود به مناقصات نفتی و دادن قیمت پایین تر از براورد کارفرما جهت برنده شدن در مناقصات و هزینه های بالاسری افراد و فامیل بازی به این شکل در آمده .
مدیر سابق آقای مهندس خبره بوده که برادر ایشان هم از معاونین آقای پور محمدی وزیر کشور سابق احمدی نژاد بود که کلیه اقوام و فامیل در شرکت تابعه خصوصا شرکت های ثبتی در دبی حسابی پول به جیب زدند

و آخرین افتضاح این شرکت با مدیریت دولتی غرق شدن جکت 80 متری در دریا بود که فیلم آن در یوتیوب قابل دیدن است

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما