خانه | خبر | اخبارایران

صدا و سیما: قطع مصاحبه زنده احمدی نژاد با هماهنگی دفتر اطلاع رسانی ریاست جمهوری بود

یکشنبه, 1391-12-06 10:34
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

در حالیکه قطع ناگهانی پخش زنده گفت‌وگوی تلويزيونی محمود احمدی‌نژاد باخبرنگاران انتقاد دولت را در پی داشته٬ مدیرکل روابط عمومی صدا و سیما می‌گوید که همه جزئیات این برنامه با هماهنگی معاونت ارتباطات و اطلاع‌رساني دفتر رييس جمهوری انجام شده است.

 

شامگاه شنبه، پنجم اسفند ماه، صداوسيمای جمهوری اسلامی پس از پايان يافتن سوالات مرتضی حيدری، مجری شبکه دوم سيما از رييس دولت، هنگامی‌ که نوبت به ديگر خبرنگاران رسيد تا سوالات خود را طرح کنند، ناگهان پخش زنده اين گفت‌وگو را به بهانه پخش يک سريال تلويزيونی قطع کرد.

 

مسئولان پخش سيما، لحظاتی پيش از قطع گفت‌وگوی زنده تلويزيونی محمود احمدی‌نژاد، به صورت زيرنويس اعلام کردند که ادامه اين مصاحبه را پس از سريال تلويزيونی "صدر اعظم" به صورت غير زنده پخش خواهند کرد.

 

همزمان با اين اتفاق، سامانه پيامکی اطلاع رسانی دولت (پاد) در ساعت يازده و هجده دقيقه شامگاه پنجم اسفند، با ارسال پيامک به شماری از شهروندان نسبت به قطع پخش تلويزيونی گفت‌وگوی رئيس دولت با رسانه‌ها و پخش موسيقی و سريال به جای آن انتقاد کرد.

 

سامانه پيامکی اطلاع‌رسانی دولت در اين پيامک، اقدام صداوسيما را "غيرمنتظره" خواند و اعلام کرد که احمدی‌نژاد نيز از قطع برنامه گفت‌وگوی زنده تلويزيونی "بی‌اطلاع" بوده است.

 

اقدام دولت در ارسال پیامک‌های انتقادی در حالی است که تقی سهرابی٬ مدیر کل روابط عمومی سازمان صداوسیما می‌گوید: " همه جزئیات برنامه و اتفاقات آن با هماهنگی معاونت ارتباطات و اطلاع‌رساني دفتر رييس جمهوری بوده است و درباره دلایل آن باید از همان دوستان بپرسید."

 

به گزارش خبرگزاری مهر او گفته است که صدا و سیما "دخل و تصرفی" در برنامه نکرده و "هر اتفاقی که افتاد با هماهنگی دوستان در ریاست‌جمهوری بوده است."

 

وی همچنین به ایسنا گفت: " طبیعی است که برخی رسانه‌ها که از وضعیت پخش چنین برنامه‌هایی مطلع نیستند، با چنین پرسش‌هایی مواجه شوند اما از رسانه‌هایی که در جریان این هماهنگی‌ها هستند، چنین فضاسازی‌ها و ارسال پیامک‌هایی بعید است. ضمن اینکه اگر سوالی دارند می‌توانند با معاونت اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری در میان بگذارند."

 

رييس دولت ايران يکی از کارهای "مهم" خود برای سال آينده که در بودجه پيش‌بينی شده است را "موضوع هدفمندی يارانه‌ها" اعلام کرد و در پاسخ به  اين سوال که "آيا پرداخت يارانه نقدی در سال آينده افزايش می‌يابد"، گفت: "بله! حتما پرداخت يارانه افزايش می‌يابد "

اين سامانه يک ساعت پيش از آغاز گفت‌وگوی تلويزيونی احمدی‌نژاد، نيز با ارسال پيامکی به عموم شهروندان از واريز مبلغ  ۸۵ هزار تومان به عنوان عيدی سال ۹۲ خبر داده بود.

 

وحيد شاکری مديرکل امور رسانه‌های دفتر رياست جمهوری نيز در گفت‌وگويی با شبکه دولتی "ايران" ضمن "انتقاد شديد" از عملکرد صداوسيما در قطع ناگهانی پخش زنده گفت‌وگوی احمدی‌نژاد اين اقدام را "نقض غرض فلسفه شکل گيری اين جلسه" خواند.

 

شاکری با بيان آن که "خواست رئيس جمهور اين بود که رسانه‌ها بتوانند آزادانه سؤالات خود را در زمينه اقتصادی مطرح کنند و پاسخ‌های ايشان را بشنوند" گفت: "اين که به دلايل غيرقابل قبول برنامه زنده رئيس جمهور قطع شد؛ به طور قطع مسيری که آزادی رسانه‌ها در ايران را در معرض افکار عمومی می‌توان به نمايش گذاشت، خدشه‌دار کرد."

 

مديرکل امور رسانه‌ای دفتر رياست جمهوری، در ادامه انتقاد خود از صداوسيما افزود: "از رسانه‌ای که برای پخش مسابقات فوتبال حتی از پخش اذان هم جلوگيری می‌کند؛ توقع کار حرفه‌ای اين نبود که وقتی ميليون‌ها نفر پای رسانه ملی نشسته‌اند، سخنان رئيس جمهور را قطع کنند."

 

در نشست خبری شامگاه گذشته محتوای سوالات مرتضی حيدری، مجری صداوسيما که به طور معمول اجرای گفت‌وگوهای زنده تلويزيونی احمدی‌نژاد را در طی سال‌های اخير برعهده دارد حول مسائل اقتصادی بود و موضوعات سياسی را در برنگرفت.

 

احمدی‌نژاد در اين گفت‌وگوف علت تاخير بی‌سابقه دولت در ارائه لايحه بودجه سال ۹۲ را، "نوسانات قيمت نفت و ارز" و همچنين "رصدکردن تحولات بين‌المللی" و "تحرکات دشمن" ذکر کرد و وعده داد که روز چهارشنبه هفته جاری لايحه بودجه را به مجلس ارائه کند.

 

رييس دولت ايران يکی از کارهای "مهم" خود برای سال آينده که در بودجه پيش‌بينی شده است را "موضوع هدفمندی يارانه‌ها" اعلام کرد و در پاسخ به  اين سوال که "آيا پرداخت يارانه نقدی در سال آينده افزايش می‌يابد"، گفت: "بله! حتما پرداخت يارانه افزايش می‌يابد."

 

وی همچنين در پاسخ به سوالی درباره استخدام‌های جديد در دولت با اعتراض‌هايی از سوی نمايندگان مجلس مواجه شده و آن را طحری تبليغاتی برای انتخابات آينده رياست جمهوری خوانده‌اند گغت: "طبق قانون اساسی مسئوليت امور اداری و استخدامی مستقيما برعهده رئيس جمهور است و براساس اين طبق قانون، استخدام ۱۵۰۰ نفر در نهاد رياست جمهوری اختيار بنده است که نياز به مصوبه دولت هم نداشت."

Share this
Share/Save/Bookmark

از بس این رئیس جمهور شده تمام اتوماتیک علی خامنه ای چرند گفت که سیم و کابل دوربین تلویزیون از حمل و پخش چرندیات این جون آور خسته شدن و قطع کردن ..واقعا" مخترعان تلویزیون و دوربین تلویزیون در قبرها شون چه دردی می کشن که متوجه میشن که چه جون آورهای پلید صفت دروغگو برای مقاصد شوم و پلیدشون متوصل به تلویزیون میشن !!!

نظام استبدادی ولایت فقیه ایران به شدت در حال مسدود کردن راه های ارتباطی مردم با رسانه خارجی است.

فیلترینگ اینترنت و مهندسی برنامه های زنده تلوزیونی.
نظام=فاتحه

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما