خانه | خبر | اخبارایران

آمريکا خواهان مذاکره دو جانبه با ايران در قزاقستان شد

شنبه, 1391-12-05 11:16
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

ايالات متحده آمريکا از ايران خواسته است تا در حاشيه مذاکرات هسته‌ای در قزاقستان، با این کشور مذاکره و نشستی دو جانبه برگزار کند.

 

مذاکرات هسته‌ای ايران و قدرت‌های جهانی، هشتم اسفند در قزاقستان برگزار می شود.

 

به گزارش خبرگزاری شينهوا، ويکتوريا نولاند، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: "ما از سال ۲۰۰۹ اعلام کرديم اگر ايران مايل باشد، می‌توانيم با اين کشور مذاکرات دو جانبه داشته باشيم."

 

وی افزود: "ما پيشتر اين پيشنهاد را مطرح کرده بوديم و اکنون نيز با جديت معتقديم که اين يک راه‌حل ديپلماتيک است که پيش‌ رو قرار دارد."

 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: "ما از سال ۲۰۰۹ اعلام کرديم اگر ايران مايل باشد، می‌توانيم با اين کشور مذاکرات دو جانبه داشته باشيم "

جو بايدن، معاون رئيس جمهور آمريکا نيز اواسط بهمن امسال گفته بود ايالات متحده آماده مذاکره مستقيم با ايران است. به گفته بايدن، اين مذاکرات زمانی انجام خواهد شد که آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ايران خواهان مذاکره باشد.

 

ایران هنوز به پیشنهاد تازه آمریکا برای گفت‌وگوهای دو جانبه درقزاقستان پاسخی نداده اما آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ايران، هفته پیش طرح مذاکره مستقيم با آمريکا را رد کرد و گفت عده‌ای از روی "ساده‌لوحی يا غرض" از پيشنهاد مذاکره آمريکا خوشحال می‌شوند.

 

پيشنهاد مذاکره با آمريکا با استقبال دولت ايران مواجه شده بود. محمود احمدی‌نژاد، رئيس‌جمهور ايران گفته بود: "حرف‌هايی که از مقامات آمريکايی شنيده می‌شود، جديد و مثبت است و اميدواريم در رفتارشان هم تغييرات مثبت اتفاق بيفتد و اگر در رفتارشان هم شاهد تغييرات مثبت باشيم، در آن صورت ما هم با نگاه مثبت، آن را مورد بررسی قرار خواهيم داد."

 

به گفته رهبر ايران "مذاکره و فشار دو راه جداگانه هستند و ملت ايران قبول نمی‌کند که زير فشار و تهديد با تهديدکننده مذاکره کند."

 

روابط ديپلماتيک ايران و ايالات متحده از سال ۱۹۷۹ ميلادی (۱۳۵۸ خورشيدی) که حکومت پهلوی سقوط کرد، و حکومت جمهوری اسلامی برقرار شد، قطع شده است.

Share this
Share/Save/Bookmark

به گفته رهبر ايران!!!!!!!

یک سپاهی غربیها را به اقدامات تروریستی تهدید کرد
پاسدار مسعود جزایری معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستادکل نیروهای مسلح گفت: گروه‌های دست‌ساز آمریکا و انگلیس و سرویس‌هایی که عملیات‌های خود را در راستای منافع غربیها انجام می‌دهند، بزودی محیط عملیات خود را به مکان‌های دیگر تغییر خواهند داد و از این به بعد دردسرهای جدیدی برای آمریکا و اروپا ایجاد می‌شود.
گزیده سخنان وی را در ادامه به نقل از ایسنا بخوانید:
• تکنولوژی‌هایی که امروزه در اختیار برخی گروه‌های قرار دارد این توان را به آنها می‌دهد که امکانات آمریکا را مورد تهدید قرار دهند.
• تاریخ مصرف دکترین فشار برای تغییر رفتار، در مورد کشورها و واحدهای سیاسی مستقل به سر ‌آمده است و دکترین تهدید در برابر تهدید ظرفیت جدیدی است که بسیاری از معادلات سیاسی، امنیتی، اقتصادی و نظامی را دگرگون خواهد کرد.
• غیرممکن است انقلاب اسلامی در برابر فشارها، چانه‌زنی‌ها، مذاکرات بی‌نتیجه و یا فهرستی از این قبیل اقدامات بیگانه دست از اهداف و آرمان‌ها و خط‌ مشی‌های خود بردارد و روند قضایا نیز بخوبی حاکی از ناکامی‌های طرف مقابل است.
• امروزه بر خلاف گذشته تعداد بیشتری از کشورها به سایر کشورها دسترسی کامل دارند و این مساله بویژه در بعد نظامی از اهمیت خاصی برخوردار است و معادلات را دگرگون و متحول کرده است و چنانچه دولت‌های متجاوز نخواهند این واقعیت را بپذیرند، تاریخ به آنها درس‌های سختی خواهد داد

مادر و برادر ميثاق يزدان‌نژاد، دانشجوی زندانی در زندان رجايی‌شهر کرج و يک مادر و فرزند ديگر در تهران بازداشت شدند.
هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، امروز جمعه چهارم اسفندماه خبر داد، روز دوشنبه ۳۰ بهمن‌ماه اکرم‌السادات سنجری به همراه فرزند ۱۷ ساله !! خود ميلاد يزدان‌نژاد و دينا کريمی به همراه فرزند ۲۰ ساله و دانشجوی خود حنيف عطارزاده در تهران بازداشت شده‌اند.
اين گزارش می‌افزايد، اکرم‌السادات سنجری، مادر زندانی سياسی زندان رجايی شهر کرج ميثاق يزدان‌نژاد است.!!

آژانس بين المللی انرژی اتمی در گزارش محرمانه ای به اعضای اين نهاد اعلام کرد که به نظر می رسد ايران در مسير احداث يک راکتور تحقيقاتی ديگر پيشرفت زيادی کرده است. کارشناسان غربی معتقدند که اگر ايران تصميم به توليد سلاح هسته ای بگيرد اين راکتور می تواند راه دومی برای توليد مواد هسته ای مورد نياز برای چنين تسليحاتی باشد.
خبرگزاری « رويترز» به نقل از اين گزارش محرمانه آژانس بين المللی انرژی اتمی که روز پنج‌شنبه سوم اسفندماه در اختیار کشورهای عضو این نهاد قرار گرفت، نوشته است، ایران تقریبا احداث یک مدار خنک‌کننده و مدیریت‌کننده در رآکتور آب‌سنگین در نزدیکی اراک را تمام کرده است.
تحلیلگران هسته‌ای به رویترز گفته‌اند که این نوع رآکتور می‌تواند پلاتینیوم لازم برای تسلیحات اتمی را تامین کند و برای این کار لازم است سوخت مصرف‌شده آن بازیابی شود.!!

سعید جلیلی: ۱ + ۵ تا به حال مسیری اشتباه رفته است !!
دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در آستانه مذاکرات هسته‌ای گفت: «ایران نه حقوق کمتر می‌خواهد و نه تکالیف بیشتر!!!.» در همین حال سازمان انرژی اتمی ایران می‌گوید ۱۶ مکان برای ساخت نیروگاه‌های‌ هسته‌ای جدید شناسایی شده است !!!!.

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما