خانه | خبر | اخبارایران

پنجمین روز تجمع کارگران قطار شهری اهواز

شنبه, 1391-11-14 16:59
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

کارگران قطار شهری اهواز  امروز شنبه، ۱۴ بهمن ۱۳۹۱ برای پنجمین روز پیاپی در برابر کارگاه محل کار خود تجمع کردند.

 

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا) کارگران تجمع‌کننده خواستار پرداخت حقوق معوقه‌ خود از شرکت کیسون به عنوان از پیمانکار مجری احداث این پروژه هستند. این کارگران می‌گویند که طی شش ماه گذشته حقوق آنها پرداخت نشده است.

 

این تجمع از دهم بهمن‌ماه جاری آغاز شده و حدود ۴۰۰ نفر از کارگران قطار شهری اهواز که در قسمتهای پشتیبانی، ترانسفور (تامین کننده ماشین آلات) و حفاری تونل کار می‌کنند٬ در آن شرکت دارند. در حال حاضر حدود ۸۰۰ کارگر در پروژه متروی اهواز مشغول کار هستند.

 

مدیرعامل شرکت متروی اهواز: " پرداخت نشدن مطالبات پیمانکاران از سوی دولت  دلیل ایجاد مشکل در پرداخت به موقع مطالبات مزدی کارگران متروی اهواز است، دولت از ابتدای سال جاری تنها به ۱۰ درصد تعهدات خود در زمینه تامین اعتبار پروژه مترو شهر اهواز عمل کرده است و مطالبات مزدی کارگران شاغل در این پروژه بصورت علی‌الحساب و از طریق کمک‌ مالی نهادهایی مانند شهرداری اهواز پرداخت می‌شود"

 

یکی از کارگران معترض به ایلنا گفت که هنوز  پاسخ قانع‌کننده از کارفرما دریافت نکرده‌اند. او اضافه کرد: "شرکت کیسون در چندین مرحله با وعده پرداخت معوقات حقوقی کارگران مانع اعتراض آنان شده بود و به همین دلیل تا رسیدن به نتیجه و دریافت پاسخ قانع کننده‌ای از سوی کارفرما به تحصن و تجمع خود ادامه خواهیم داد."

 

هلاکویی، مدیرعامل شرکت متروی اهواز ۱۱ بهمن ماه  در گفت‌وگو با ایلنا از پرداخت یک ماه حقوق کارگران خبر داد  و گفت: "قصد داریم که تا اول مهر با تمامی کارگران این مجموعه تسویه حساب کنیم."

 

مدیرعامل شرکت متروی اهواز پرداخت نشدن مطالبات پیمانکاران از سوی دولت را دلیل ایجاد مشکل در پرداخت به موقع مطالبات مزدی کارگران متروی اهواز عنوان کرد. به گفته او دولت از ابتدای سال جاری تنها به ۱۰ درصد تعهدات خود در زمینه تامین اعتبار پروژه مترو شهر اهواز عمل کرده است و مطالبات مزدی کارگران شاغل در این پروژه بصورت "علی‌الحساب" و از طریق کمک‌ مالی نهادهایی مانند شهرداری اهواز پرداخت می‌شود.

 

این مقام مسوول می‌گوید که به خاطر کمبود منابع مالی کارگران شاغل در این شرکت از ۱۲۰۰ نفر به ۸۰۰ نفر کاهش یافته و  بخشی از فعالیت‌های این پروژه  متروی شهری اهواز متوقف شده است.

 

هفته گذشته نیز صدها نفر از کارگران نی‌بر قند کارون، شوشتر و هفت تپه در چندین روز پیاپی برای پیگیری مطالبات صنفی خود در مقابل ساختمان نهاد ریاست جمهوری در تهران تجمع کردند.

 

از سوی دیگر ایلنا از اخراج ۵۳ تن از کارگران مجتمع موقوفه "متقین" خبر داده است.

 

به گفته یکی از نمایندگان کارگران اخراج شده اداره کل اوقاف استان تهران به استناد "عدم ابلاغ ساختار تفصیلی مجتمع تربیتی متقین" در صدد تعطیلی  این مجتمع است. بر اساس این گزارش به این کارگران که استخدام دایمی این مجتمع هستند گفته شده که از اول بهمن ماه سر کار نیایند.

 

مجتمع موقوفه متقین  که سال ۱۳۱۷ راه اندازی شده حدود ۳۵۰ دانش‌آموز دختر و ۳۵۰ دانش‌آموز پسر بی‌سرپرست را در مقاطع ابتدایی و راهنمایی پوشش داده و و از محل درآمدهای حاصل از موقوفات وابسته به خود، هزینه‌های زندگی و تحصیل این دانش‌آموزان را تأمین می‌کند.

Share this
Share/Save/Bookmark

با سلام خدمت ایرانیان در هر کجا که هستید. من عاجزانه از شما تقاضا می کنم این خبر مهم را بگوش ایرانیان در داخل کشور برسانید. حدود نه ماه پیش هفتصد و سی تن برنج آلوده از فرانسه و بلژیک به هند برگردانده شد. سازمان بهداشت اتحادیه اروپا این برنجها را آلود به سرب و دیگر مواد شیمیایی سنگین و بسیار سرطانزا تشخص داد که بر روی ترویید نیز خطرات بسیار جدی دارند. شش ماه پیش همه ی این برنجها حتا بدون اینکه بسته های آن تغییر داده شود به ایران فرستاده شد. یکی از فرماندهان سابق سپاه که در دهلی اقامت دارد این محموله ها را به ایران فرستاد. هندیها چنین وانمود کرده که آنها همان برنجی را که به اروپا می فرستند برای ایران نیز می فرستند و بنا بر این روی آنها به فرانسه نوشته شده است. بنده در هند زندگی می کنم و نمی دانم آیا زبان بلژیکیها هم فرانسه است یا نه. در هر حال من از نزدیک شاهد برگرداندن از اروپا و فرستان آن به ایران بوده ام. آنچه مرا بر آن داشت تا در این سایت بنویسم برگرداندن چهارصد و هفتاد تن برنج دیگر از اینبار انگلیس به هند است به خاطر آلودگی و قرار است این محموله نیز بسوی ایران فرستاده شود. روز هفتم ماه فوریه این برنجها نیز بسوی ایران ر.انه خواهند شد. طبق گفتگویی که من خودم شنیدم این برنجها حتا یکبار مصرفشان نیز به سلامتی خورنده ی آن لطمه خواهد زد. هممیهنان اطلاعرسانی کنند. فرهاد میم از دهلی

در سایت کلمه هم با رودربایستی نوشته اند که :
کلمه – گروه اجتماعی: طبق اعلام رئیس مرکز تحقیقات سازمان پزشکی قانونی، طی ۹ ماه اول امسال ۲۴۵ مرد و ۲۰۴ نفر زن براثر مصرف برنج آلوده به قرص گاز فسفید کشته شده اند. یعنی تقریبا هر ماه ۵۰ نفر! بقیه را در کلمه بخوانید. امروز روزی ست که در ایران حکومت اسلام ناب محمدی مرگ می مارد تا سر هر فصل مردم درو کنند. و این مردم اینچنین در خواب خرگوشیند. بزودی با صدای تفنگ مرگ بیدار خواهند شد.

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما