خانه | خبر | اخبارایران

سازمان انرژی اتمی: در فردو انفجاری رخ نداده است

دوشنبه, 1391-11-09 12:36
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

يک مقام سازمان انرژی اتمی ايران، انفجار تأسيسات فردو را رد کرد.

 

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، شمس‌الدين بربرودی، قائم مقام سازمان انرژی اتمی ايران، شامگاه هشتم بهمن ضمن "کذب محض خواندن" خبر انفجار در فردو گفت: "هيچ‌گونه انفجاری در تأسيسات فردو رخ نداده است."

 

روز گذشته برخی منابع خبری از وقوع انفجار در سايت فردو خبر داده بودند. سايت فردو در کوه‌های اطراف قم در مرکز ايران قرار دارد.

 

علاءالدين بروجردی، رئيس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس ايران نيز وقوع انفجار در فردو را تکذيب کرد و افزود: "خبر دروغ وقوع انفجار در تأسيسات فردو، شو تبليغاتی غرب در آستانه مذاکرات هسته‌ای است."

 

دور تازه مذاکرات هسته‌ای ايران و غرب احتمالا در ماه فوريه برگزار خواهد شد.

 

به گفته بروجردی "بر اساس تحقيقات صورت گرفته از مسئولان سازمان انرژی اتمی اين مسئله به هيچ عنوان در هيچ ابعادی صحت ندارد."

 

علاءالدين بروجردی، رئيس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس: خبر دروغ وقوع انفجار در تأسيسات فردو، شو تبليغاتی غرب در آستانه مذاکرات هسته‌ای است

آژانس بين‌المللی انرژی اتمی تاکنون چندين بار خواهان توقف غنی‌سازی در سايت فردو شده اما ايران می‌گويد نيروگاه فردو را تعطيل نخواهد کرد.

 

آژانس دو ماه پيش در گزارش خود اعلام کرد در حال حاضر بيش از دو هزار سانتريفوژ در سايت فردو نصب شده است اما به تعداد سانتريفوژهای توليدکننده افزوده نشده است.

 

غنی‌سازی اورانيوم توسط ايران اصلی‌ترين موضوع مورد اختلاف جمهوری اسلامی و کشورهای غربی است.

 

غنی‌سازی اورانيوم به‌منظور توليد برق و يا ايزوتوپ‌های پزشکی برای تشخيص برخی بيماری‌های سرطان‌ به‌کار می‌رود اما هم‌زمان برای توليد سلاح هسته‌ای نيز مورد استفاده قرار می‌گيرد.

 

کشورهای غربی و اسرائيل، ايران را متهم می‌کنند که تحت پوشش برنامه هسته‌ای خود که آن را صلح‌آميز می‌نامد در راه دستيابی به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کند، اما ايران اين اتهام را رد می‌کند.

 

آژانس در گزارش خود گفته است به دليل عدم همکاری ايران هنوز هم قادر نيست نتيجه‌گيری کند که تمامی تجهيزات هسته‌ای ايران در جهت مقاصد صلح‌آميز به‌کار می‌رود.

 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما