خانه | خبر | اخبارایران

نوه آيت‌الله خمينی: ايران در لبه پرتگاه قرار دارد

دوشنبه, 1391-10-25 12:31
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

زهرا اشراقی، نوه آيت‌الله خمينی، بنيانگذار انقلاب اسلامی ايران گفته است اين کشور در شرايط کنونی در "لبه پرتگاه"‌قرار دارد.

 

به گزارش تارنمای بهارنيوز، اشراقی گفته است: "وضعيت کشور را همه می‌دانند، وضعيت بحرانی است، ما الان لبه پرتگاه هستيم."

 

زهرا اشراقی، فرزند يکی از دختران آيت‌الله خمينی و همسر محمدرضا خاتمی، دبيرکل پيشين جبهه مشارکت ايران اسلامی است.

 

به گفته اين نوه آيت‌الله خمينی "[مقامات حکومت ايران] شايد فکر می‌کردند ما می‌توانيم مستقل کار کنيم و به دنيا نيازی نداريم، تعارف نبايد کرد همان‌طور که آن‌ها ممکن است به ما نياز داشته باشند، ما هم به آن‌ها نياز داريم."

 

استقلال‌طلبی يکی از شعارهای انقلاب اسلامی ايران بوده که رهبران اين کشور همچنان بر روی آن پافشاری می‌کنند. به گفته مقامات اين کشور، ايران "بايد از هر جهت روی پای خود بايستد و از دنيا بی‌نياز باشد."

 

همسر محمدرضا خاتمی همچنين افزايش تحريم‌ها عليه ايران را به دليل "کارها و شعارهای" محمود احمدی‌نژاد، رئيس‌جمهور ايران دانسته است.

 

زهرا اشراقی: اگر همين افراد با همين تفکر باشند، هيچ وقت مشکلی حل نخواهد شد. چون اين تفکر، تفکری نيست که بخواهد ايران پيشرفت بکند و صلح و آرامش باشد

شورای امنيت سازمان ملل و قدرت‌های غربی در چند سال گذشته با هدف وادار کردن ايران برای توقف برنامه هسته‌ای، بر دامنه تحريم‌ها عليه ايران افزوده‌اند. قدرت‌های بزرگ غربی معتقدند ايران زير پوشش برنامه هسته‌ای خود که آن را "صلح‌آميز" می‌خواند، در صدد دستيابی به سلاح هسته‌ای است اما ايران بارها اين اتهام را رد کرده است.

 

به گفته اشراقی، دليل آلودگی هوای تهران، تحريم بنزين است. وی گفته است: "دليل آلودگی هوای تهران، تحريم و بنزين بدی است که الان وجود دارد، اين آلودگی را بايد مرگ خاموش ناميد، وضعيت تهران به نظر من قرمز است."

 

کارشناسان بنزين "غيراستاندارد" را که در مجتمع‌های پتروشيمی ايران توليد می‌شود به عنوان علت اصلی افزايش آلودگی در اين کشور به‌ويژه در تهران اعلام کرده‌اند.

 

ايران به دنبال اعمال تحريم‌ها و ناتوانی از واردات بنزين، چند سال پيش شماری از مجتمع‌های پتروشيمی را موظف کرد که بنزين توليد کنند. پيش از اين در ايران فقط پالايشگاه‌ها، بنزين توليد می‌کردند.

 

سه شرکت‌ سوئيسی ويتول، گلنکور و ترافيگورا که بخش عمده‌ای از بازار جهانی فرآورده‌های نفتی را در اختيار دارند، صدور بنزين به ايران را از سال ۱۳۸۹ متوقف کردند.

 

اين سه شرکت در مجموع، نيمی از بنزين صادراتی به ايران را تأمين می‌کردند.

 

کيفيت بنزين توليد مجتمع‌های پتروشيمی ايران از همان ابتدا مورد مناقشه بود. به گونه‌ای که شماری از نمايندگان مجلس پيشين ايران درباره "سرطان‌زا" بودن اين نوع بنزين هشدار می‌دادند.

 

هفته گذشته نيز محمدرضا تابش، يکی از نمايندگان مجلس ايران هشدار داد بنزينی که در اين کشور توليد می‌شود نسل کودکان ايرانی را "تباه می‌کند" و آن‌ها را تا ۱۰ سال آينده به "بيماری‌های صعب‌العلاج مانند سرطان" دچار می‌سازد.

 

افزايش شمار بيماران مبتلا به سرطان در ايران باعث بروز نگرانی‌هايی درباره وقوع پديده‌ای شده که از آن با نام "سونامی سرطان" ياد می‌شود.

 

زهرا اشراقی همچنين درباره آينده ايران گفته است: "اگر همين افراد با همين تفکر باشند، هيچ وقت مشکلی حل نخواهد شد. چون اين تفکر، تفکری نيست که بخواهد ايران پيشرفت بکند و صلح و آرامش باشد."

 

وی تنها راه حل خروج ايران از "وضعيت بحرانی" کنونی را "پذيرش اصلاحات" می‌داند.

 

به گفته‌ زهرا اشراقی، البته در حال حاضر "نظرات هيچ‌کس مورد تأييد قرار نمی‌گيرد، به قول معروف فعلا مرغ يک پا دارد".

 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

خمینی مگر خودش کی بود که نوه اش کسی باشد؟ و مگر آن یکی نوه یعنی سید حسین خمینی ده سال پیش مثلأ افشاگری نکرد؟ و اصلأ افشاگری یعنی چه که آنچه را که عیان است چه حاجت به بیان است؟

بقول کاربر مهمان،نه این خانم محترم!و امثال ایشان حیثیتی نزد ملت بفنا رفته این ملک از پای بست ویران دارند،و نه باز بقول همان دوست هموطن(اگر وطنی بجا مانده باشد هنوز!)اصولا" مطلب مکتوم و مبهمی باقی مانده تا به افشاگری!! ****

سرکار خانم محترم .....نوه محترم آیت الله خمینی (خ ره).....صد آفرین به اون هوشتون .....تف بر شیطون قرار نبود که شما تعارف کنید از "لب" پرتگاه صحبت کنید...جماعت "آب گاز برق مجانی" بعد از قلدری کردن ها و فحاشی کردن ها و پرچم سوزدان ها بلاخره *** رو دست آخوندها داد که اونها هم اونها رو به ته پرتگاه پرتشون کردن ..میلیون هاشون هم در ته پرتگاه دارن تریاک میکشن و جیب همدیگر میزنن ....آخ ناله هم میکنن .....آخه این چه وضعیه ...نخود کیلوئی 5ریال بود شده 40000ریال ....! نوه محترم آیت الله خمینی اگه میشه یه سری به سرزمین پدریتون *** بزنید...!!

شعبانی جانشین فرمانده دانشگاه تربیت پاسداری امام حسین با اعتراضات اوایل پاییز سال جاری خورشیدی اشاره کرده و گفته "درحوادث اخیر بازار انصافا مدیریت بحران ما از آنچنان بلوغ و شایستگی برخوردار بود که شما دیدید چقدر زیبا به استقبال مسائل بازار رفتیم و کنترل کردیم!!."
گفته است که "در حال حاضر داریم کاندیداها را با خطوط قرمز آشنا می کنیم !! که این تجربیاتی است که از فتنه پیش به دست آوردیم. هم حریف شکست خورده این تجربه را دارد که با نظام سرشاخ شود و هم ما تجربه داریم !!!."

*** این دیگه ازکجا پیدا شده برای ما کلمات قصار ردیف میکنه. چشم بسته زیرآبی رفت. آخه هیچکس جز این خانم اینا رو نمی دونه!! شما چرا اینو به عنوان خبر درج می کنید؟؟!!

نمیدانم اگر ما نظرات این سر کار علیه را در این سایت نخوانیم چه چیز را از دست میدهیم!!!!! این پدر بزرگ شما بود که ما را به این چاه انداخت. چاه ولایت مطلقه. اما ایرانی روزی خود را از این چاه بیرون می آورد و زندگی از نو می می کند. آن روزشاید شما این حرکت ملت ایران را دوست نداشته باشید ، پس باتفاق پدر و عموی ذلیلتان باید به عطبات عالیات مهاجرت نمایید. به امید آنروز.

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما