خانه | خبر | اخبارایران

هشدار آيت‌الله خامنه‌ای به کسانی که سلامت انتخابات را مورد ترديد قرار می‌دهند

سه شنبه, 1391-10-19 18:30
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ضمن هشدار به کسانی که از انتخابات آزاد سخن می‌گويند، گفت در طول ۳۴ حکومت اسلامی در ايران انتخاباتی نبوده که آزاد نباشد.

 

به گزارش منابع خبری ايران، آيت‌الله خامنه‌ای امروز سه‌شنبه ۱۹ دی‌ماه در ديدار با جمعی از مردم قم، با اشاره به در پيش بودن يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوری در ايران گفت: "ذهن دشمن بر انتخابات مهمی که پنج ماه ديگر يعنی در خرداد ۹۲، برگزار می‌شود،‌ متمرکز شده است."

 

وی افزود: "آن کسانی که راجع به انتخابات توصيه‌هايی می‌کنند، حواس‌شان باشد به دشمن کمک نکنند، دائما نگويند انتخابات بايد آزاد باشد، از اول انقلاب ۳۴ انتخابات داشتيم، کدامش آزاد نبوده است؟"

 

يازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوری ايران ۲۴ خرداد ۱۳۹۲ برگزار می‌شود.

 

مقامات حکومت ايران نگران هستند که اين انتخابات مانند انتخابات رياست‌جمهوری دوره گذشته به بحران تبديل شود.

 

دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری ايران که ۲۲ خردادماه ۱۳۸۸ (۱۲ ژوئن ۲۰۰۹)، برگزار شد به بزرگ‌ترين و طولانی‌ترين اعتراض‌های مردمی عليه حکومت ايران تبديل گرديد.

 

رهبر جمهوری اسلامی تأکيد کرد: "در کدام کشور انتخابات از ايران آزادتر است؟ مراقب باشيد اين حرف‌های شما مردم را از انتخابات مأيوس نکند."

 

آيت‌الله خامنه‌ای: در کدام کشور انتخابات از ايران آزادتر است؟ مراقب باشيد اين حرف‌های شما مردم را از انتخابات مأيوس نکند

وی همچنين گفت: "در کدام کشور درباره صلاحيت‌ها، ملاحظات لازم اعمال نمی‌شود؟ چرا اين‌قدر بر اين مسئله تکيه و تلاش می‌کنيد در ذهن مردم اين تصور به‌وجود بيايد که شرکت در انتخابات فايده ندارد؟"

 

مخالفان حکومت ايران شيوه انتخابات در جمهوری اسلامی را به دليل تعيين شرايط ويژه برای نامزدهای شرکت در انتخابات که توسط شورای نگهبان بررسی می‌شود غيردمکراتيک می‌دانند و معتقدند تنها گروه معدودی از موافقان حکومت اسلامی که به رهبر آن بايد وفادار باشند می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

 

چگونگی بررسی صلاحيت نامزدها موضوعی است که از سوی اصلاح‌طلبان حکومت نيز مورد انتقاد قرار می‌گيرد و حتی برخی از اصولگرايان نيز به آن معترض‌اند.

 

در ماه‌های اخير اصلاح‌طلبانی چون محمد خاتمی، رئيس‌جمهور پيشين ايران و مسئولانی چون اکبرهاشمی رفسنجانی، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام بارها از برگزاری "انتخابات آزاد و رقابتی" سخن گفته‌اند.

 

آيت‌الله خامنه‌ای با بيان اين‌که دشمنان جمهوری اسلامی در راه حضور مردم در انتخابات "مانع‌تراشی" می‌کنند، افزود: "همه، حتی کسانی که ممکن است از سر دلسوزی درباره انتخابات توصيه‌های عمومی کنند حواسشان باشد که به اين مقصود دشمن کمک نکنند."

 

وی خطاب به چنين کسانی گفت: "مبادا دچار غفلت شويد و جدول مورد نظر دشمن را پر کنيد."

 

رهبر جمهوری اسلامی ايران کسانی که سلامت انتخابات را زير سئوال می‌برند به‌عنوان کسانی نام برد که "به تحقق اهداف دولت‌های مستکبر" کمک می‌کنند.

 

وی پايبندی همه به قوانين انتخابات را ضامن سلامت انتخابات دانست و افزود: "مگر اين‌که کسانی بخواهند از راه‌های غيرقانونی عمل کنند همچنان‌که برخی در سال ۸۸ اينطور عمل کردند و برای مردم و کشور مزاحمت و ضرر به‌وجود آوردند و برای خودشان نيز در زمين و در ملاءاعلی، اسباب سرشکستگی و بدبختی فراهم کردند."

 

نتايج دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری در سال ۸۸ برای گروهی از نامزدها و مردم "تقلب" در انتخابات تلقی شد و با اعتراضات گسترده‌ای در جامعه روبه‌رو گرديد که نزديک به يک سال خيابان‌های تهران و برخی از شهرهای بزرگ عرصه گردهمايی‌ها و راهپيمايی‌های اعتراضی مخالفان بود.

 

در اين اعتراضات ده‌ها نفر کشته و گروه کثيری از مردم و فعالان سياسی و مدنی بازداشت شدند.

 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

رهبر توتالیتر باید چنان سخن گوید که نشان دهد "اعتقاد راسخ" به سخنش وجود دارد "مگر می شود انتخابات آزاد نباشد؟" زیرا توده ها فقط حقیقت چیزی که ببنند اعتقاد راسخ بدان وجود دارد باور می کنند !
اما ابراز سخن راسخ هم به تنهایی به سکوت مخالفان نمی انجامد وسخن باید با ارعاب همراه شود تا نشان دهد انانکه به مخالفت با چنین "اعتقاد راسخ" بر می خیزند از دایره بهشت باور واعتقاد به حضیض ضلالت فرو افتاده اند "برای خودشان نيز در زمين و در ملاءاعلی، اسباب سرشکستگی و بدبختی فراهم کردند."

تنها راه مهار بحران اینست که مذهب از سیاست جدا شود و الا این بار ممکن است فتنه ای در کار نباشد بلکه یک انقلاب عظیم به وقوع بپیوندد. این بار هم نشود در سالهای بعدی اتفاق خواهد افتاد مگر اینکه جناب اقایان دست از این لجاجت کودکانه خود بر دارند و سهم همه مردم را در توسعه و درامد کشور به زسمیت بشناسند. این نمیشود که همه درامد کشور را صرف حفظ حزب الله و بشار اسد و حماس کنیید در حالیکه کودکان ایرانی در مدرسه از یخاری های زمان رضا شاه استفاده کنند و هر از چندی چندین نفر جزغاله شوند و یا در اتوبوس راهیان نور از گزدنه پرت شوند. از تاریخ همین 200 سال گذشته پند بگیریم تا مجبور نشوید انرا تکرار کنیم.

این معظم ترین معظمات راست میگوید که انتخابات آزاد همیشه بوده ولی از نبودن آزادی در انتخابات هیچ نمیگوید!

بعد از اعلام این نظر مهم توسط آیت الله سید علی خامنه ای . حجت الاسلام علی سعیدی نماینده ایشان در سپاه پاسداران اعلام نمودند که وظیفه ذاتی سپاه پاسداران مهندسی معقول و منطقی انتخابات است . در دایره لغات (دیکشنری ها) مهندسی یعنی طرح ریزی و اجرا . تعریف شده است و این همان تائید نظر مهندس میر حسین موسوی در روز دوم انتخابات سال 88 است که اعلام نمودند کل این انتخابات از قبل مهندسی شده بود که نتیجه مورد دلخواه از صندوق های رای گیری بیرون آورده شود . البته با توجه به اختلاف نظری که در زمان امام خمینی بین ایشان که مهندس میرحسین موسوی را تائید میکرد و آیت الله خامنه ای که مخالف نخست وزیری ایشان بودند.

حالا برای اینکه برای همه مردم ایران و جهان تابت شود که تا سیه روی شود هر که در او غش باشد پیشنهاد میکنم که حجت الاسلام خاتمی رئیس جمهور سابق ایران که شخصیتی محبوب و مورد قبول اکثریت قاطع ملت ایران و نیز آزادگان بافرهنگ جهان است تقاضای خو د را برای نامزدی و شرکت در اتتخابات ریاست جمهوری خرداد ماه آینده به وزارت کشو بدهد تا ببینیم که عکس العمل شورای نگهبان که همان نظر قاطع آیت الله خامنه ای است در رد یا تائید ایشان چه ها خواهد بود. و بفرض موافقت که محال بنظر میرسد ببینیم انتخابات چگونه بقول آقای علی سعیدی نماینده ایشان و نیز بقول آقای میرحسین موسوی مهندسی و برگزار خواهد شد. بنده خدا وکیل دادگستری

هشدار آيت‌الله !!? خامنه‌ای به کسانی که سلامت !! انتخابات !!? را مورد ترديد قرار می‌دهند??!

جوک است. جدي نگيريد!

عمر حکومت مشروعه فاسد و دروغگو مدتهاست بسر آمده.

رهبری دیروز از ترس بر خود لرزیده بود و لغزیده بود و اسنفگترها رها شده بر خود ر..***بود و در خود خود بلعیده بود.

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما