خانه | خبر | اخبارایران

وزير نفت: فروش نفت ايران ۴۰ درصد کاهش يافته است

سه شنبه, 1391-10-19 09:15
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

رستم قاسمی، وزير نفت ايران در نشستی با اعضای کميسيون برنامه و بودجه مجلس از کاهش ۴۰ درصدی فروش نفت اين کشور خبر داد.

 

غلامرضا کاتب، سخنگوی کميسيون برنامه و بودجه مجلس ايران روز دوشنبه ۱۸ دیماه به خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) گفت: "وزير نفت با حضور در جلسه اين کميسيون،‌ گزارشی از روند فروش نفت و ميزان وصول درآمدها در ۹ ماهه سال جاری ارائه کرد."

 

وی افزود: "بر اساس گزارش ارائه شده، ۴۰ درصد کاهش در فروش نفت و ۴۵ درصد نيز در وصول درآمدها و ميعانات گازی صورت پذيرفته است."

 

شورای امنيت سازمان ملل در چند سال اخير با صدور چند قطعنامه عليه برنامه اتمی ايران، اين کشور را مورد تحريم قرار داده است. قدرت‌های غربی نيز افزون بر تحريم‌های شورای امنيت، تحريم‌های يک‌جانبه‌ای عليه ايران از جمله بخش نفت و انرژی اعمال کرده‌اند.

 

آمريکا به همراه کشورهای اروپايی در دو سال گذشته بر دامنه تحريم‌ها عليه ايران افزوده‌اند. اين تحريم‌ها از تيرماه امسال با ممنوعيت صادرات نفت ايران به اروپا شدت بيشتری گرفته است.

 

غلامرضا کاتب، سخنگوی کميسيون برنامه و بودجه مجلس: در سه ماهه پايانی امسال نيز کاهش قابل توجهی در وصول و فروش درآمدهای حاصل از نفت نسبت به مشابه سال قبل وجود داشته باشد

اتحاديه اروپا و ايالات متحده می‌گويند با اين تحريم‌ها درصدد يافتن راه‌های جديدی برای فشار بر تهران به‌منظور توقف برنامه هسته‌ای ايران هستند. تهران اين ادعا را که برنامه هسته‌ای‌اش اهدافی نظامی دارد، رد می‌کند.

 

غلامرضا کاتب پيش‌بينی کرد در سه ماهه پايانی امسال نيز "کاهش قابل توجهی در وصول و فروش درآمدهای حاصل از نفت نسبت به مشابه سال قبل وجود داشته باشد."

 

به‌گفته سخنگوی کميسيون برنامه و بودجه مجلس "پيش‌بينی می‌شود که صادرات نفت ايران در سال ۹۲ به يک ميليون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز برسد."

 

ميزان صادرات نفت ايران در ماه نوامبر، يک ميليون و ۸۰ هزار بشکه در روز بوده که اين صادرات در ماه دسامبر گذشته به حدود ۸۳۴ هزار بشکه در روز رسيد. صادرات نفت ايران در سال گذشته در حدود ۲.۴ ميليون بشکه در روز بود.

 

يک ماه پيش نيز شمس‌الدين حسينی،‌ وزير امور اقتصادی و دارايی ايران گفته بود درآمدهای نفتی اين کشور به دليل تحريم‌ها کاهش يافته است.

 

به گفته وی "به‌خاطر تحريم‌ها، ۵۰ درصد از وصول درآمدهای نفتی کشور کاهش يافته است."

 

در همين حال محمدحسن آصفری، عضو کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس ايران نیز دو روز پيش گفت تحريم‌ها عليه اين کشور به سمت "نفت در برابر غذا" پيش می‌رود.

 

مقام‌های ايران هدف کشورهای غربی از گسترش تحريم‌ها را "ايجاد نارضايتی" در ايران اعلام می‌کنند.
به گفته رامين مهمان‌پرست، سخنگوی وزارت خارجه ايران غربی‌ها می‌خواهند کاری کنند که تحريم‌ها، "مردم را به درگيری و نارضايتی بکشاند و در سايه‌ اين درگيری‌ها بتوانند ضربه‌ای به نظام وارد کنند."

 

آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ايران نيز چندی پيش با "وحشيانه" خواندن تحريم‌ها عليه اين کشور گفت وعده کشورهای غربی در کاهش تحريم‌ها در صورت توقف غنی‌سازی اورانيوم "دروغ" است.

 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

همه جا رشوه می‌خواهند»
سایت بازتاب، سه‌شنبه (۸ ژانویه/ ۱۹ دی) به نقل از اکبر ترکان نوشت که در حال حاضر فساد "تا خرخره دولت را فرا گرفته" و در بخش‌های مختلف بروکراسی متاسفانه فساد هست.
معاون وزارت نفت در دولت نهم ۲۱ اردیبهشت ماه سال
جاری هم به سایت خبری فرارو گفته بود: «فساد هم اکنون خرخره کشور را گرفته است. هر کجا می‌روید از شما پول می‌خواهند».
اکبر ترکان در تازه‌ترین اظهارات خود نیز تاکید می‌کند که فساد فقط مربوط به دستگاه‌های دولتی نیست و در تمام ارکان جمهوری اسلامی رخنه کرده است:
«علاوه بر دستگاه‌های بروکراسی بانک، شهرداری، ثبت اسناد؛ متاسفانه نمونه‌هایی در دستگاه قضایی کشور نیز مشاهده می‌شود».!!
شکایت از مدعی رشوه در وزارت نفت
ناصر نقویان، از استادان حوزه علمیه، چهارم دی ماه در سخنرانی در دانشگاه تربیت مدرس به یک مورد پرداخت رشوه‌ی یک میلیارد و دویست میلیون تومانی به یکی از مدیران ارشد وزارت نفت اشاره کرد و گفت: «من وقتی کپی چک مربوط
به آن رشوه را به آقای پورمحمدی، رئیس سازمان بازرسی کل کشور نشان دادم،
ایشان در پاسخ گفتند: ‌‌ای بابا! اینجور چیز‌ها که در مملکت بسیار است». !!!
در پی انتشار متن اظهارات نقویان، رستم قاسمی، وزیر نفت، ۱۵ دی شکایتی علیه او به مراجع قضایی ارائه کرد !!! که تا کنون از جزئیات و سرنوشت آن اطلاعی در دست نیست.
اکبر ترکان در "همایش اخلاق حرفه‌ای" گفت: «کسانی که با سیستم بانکی سر و کار دارند [...] می‌دانند؛ آنهایی که در مسیر صحیح حرکت می‌کنند به نتیجه نمی‌رسند و آنهایی موفق هستند که کسانی را "می‌بینند". باید یک عده‌ای را
"دید" تا بتوانید از تسهیلات استفاده کنید.»
به گفته‌ی ترکان کسانی که با شهرداری سرو کار دارند هم می‌دانند که بایستی کسانی را "ببینند" تا مشکلاتشان حل شود
مشاور رییس مرکز تحقیقات استراتژیک ! گفت: یکی از دوستان تعریف می کرد برای پیگیری پرونده ای نزد یکی از وکیل رفتم. ایشان پرسید شما وکیل با قاضی میخواهید و یا بی قاضی. هر کدام تعرفه جداگانه ای دارد !!

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما