خانه | خبر | اخبارایران

"ممکن است کابينه احمدی‌نژاد بار ديگر به رأی گذاشته شود"

جمعه, 1391-10-08 15:24
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

محمدرضا باهنر، نايب‌رئيس مجلس ايران در رابطه با برکناری وزير بهداشت گفت اگر تغييرات وزرای کابينه دولت دهم به مرز نصف رسيده باشد احتمال لزوم رأی‌گيری مجدد برای وزرا می‌رود.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، محمدرضا باهنر، نماينده تهران و نايب‌رئيس مجلس ايران، امروز جمعه هشتم دی‌ماه اعلام کرد هيئت رئيسه مجلس ميزان تغييرات وزرای دولت دهم را مورد بررسی قرار می‌دهد تا در صورت تغيير نيمی از کابينه، رئيس‌جمهور مجدداً برای وزرايش از مجلس رأی اعتماد بگيرد.

 

باهنر با انتقاد از تغييرات کابينه، افزود: "يکی از مسائل قديمی ما با دولت‌های نهم و دهم همين آوردن‌ها، رفتن‌ها و بردن‌هاست و البته ما دليل اين کار را نيز متوجه نمی‌شويم."

 

روز گذشته، پنج‌شنبه هفتم دی‌ماه، محمود احمدی‌نژاد در حکمی محمدحسن طريقت منفرد را به‌عنوان سرپرست وزارت بهداشت، منصوب و مرضيه وحيددستجردی، تنها وزير زن کابينه خود را از اين سمت برکنار کرد.

 

اين اقدام ناگهانی واکنش‌هايی را در جامعه سياسی ايران و رسانه‌های داخلی و خارجی برانگيخت.
وی افزود: بنده همواره گفته‌ام که تغيير يک مدير اگر مطمئن نباشيم که حداقل فرد بعدی ۳۰ تا ۴۰ درصد قوی‌تر از مدير فعلی است، به ضرر کشور است.

 

احمد توکلی: روش اين فرد (احمدی‌نژاد) چنان است که افراد را حتی به شکل غلوآميز می‌ستايد، ولی وقتی از آنان ناخرسند شد، به‌طرز بسيار بدی آنان را کنار می‌گذارد

محمدرضا باهنر تأکيد کرد: "هم‌اکنون به‌نظر می‌رسد تغييرات وزرای کابينه به مرز نصف رسيده و طبق قانون اساسی در اين شرايط دولت موظف می‌شود مجدداً برای کل وزرايش از مجلس رأی‌گيری کند."

 

نايب‌رئيس مجلس با بيان اين‌که هيئت رئيسه مجلس موظف به بررسی اين موضوع است، افزود: "در مجموع اين تغييرات تماماً برای کشور هزينه است."

 

از سوی ديگر به گزارش خبرگزاری مهر، احمد توکلی، نماينده تهران در مجلس نيز با شدت برکناری وزير بهداشت را مورد انتقاد قرار داد و گفت: آقای احمدی‌نژاد چگونه به خود اجازه می‌دهد که در اوان انتخابات با تغييرات پی در پی و التهاب‌آفرين باز هم مدعی باشد که ديگران‌اند که با اختلاف‌اندازی خلاف دستور مطاع رهبری عمل می‌کنند."

 

توکلی با اشاره به روند برکناری وزيران در ماه‌های پايانی عمر دولت دهم گفت: "اين کار آقای احمدی‌نژاد که هر چه به پايان دوره نزديک‌تر می‌شويم مصاديق بيشتری پيدا می‌کند، از لحاظ مديريتی، سياسی، اقتصادی، فرهنگی با منافع ملی و زندگی مردم ناسازگار است."

 

توکلی گفت در حالی که شش ماه به پايان دولت دهم باقی مانده است سرپرست جديد وزارت بهداشت طبق قانون حداکثر تا هفتم فروردين حق حضور دارد و پس از آن هم کسی حاضر نخواهد شد برای سه ماه وزير بهداشت کشور شود.

 

اين نماينده اصولگرای مخالف دولت روش برکناری وزرای کابينه احمدی‌نژاد را "تحقيرآميز" دانست و گفت: "روش اين فرد چنان است که افراد را حتی به شکل غلوآميز می‌ستايد، ولی وقتی از آنان ناخرسند شد، به‌طرز بسيار بدی آنان را کنار می‌گذارد."

 

وی گفت مجلس "از اين همه خودپسندی و تک‌روی‌ها به فغان آمده است."

 

گفته می‌شود در پی انتقاد چندی پيش مرضيه وحيددستجردی، از تعلق نگرفتن ارز به دارو و تجهيزات پزشکی و پس از آن افشاگری احمد شيبانی، رئيس سازمان غذا و داروی اين وزارتخانه که ارز مرجع را به جای دارو به لوازم آرايشی، غذای سگ، زين اسب، دسته بيل و... داده‌اند روند برکناری دستجردی آغاز شد.

 

روزنامه ايران در گزارشی نوشت، "بررسی دقيق‌تر هجمه‌های وزارت دولت به دولت، نشان از آن دارد که خانم وزير به‌عنوان نخستين وزير زن در دولت احمدی‌نژاد به جای وفاداری به اعتماد رئيس‌جمهور، در مسيری افتاده است که به‌نظر می‌رسد معاونان و مشاورانش برای او هموار می‌کنند."

 

در شش ماهه اخير با سايه انداختن بحران مالی بر عملکرد نظام سلامت و درمان، زمزمه‌هايی نيز درباره استيضاح وزير بهداشت ايران مطرح شده بود.

 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

بنده به هر فرم شکلی که بشه جا نمازهای دو باند مافیای...علی خامنه ای و احمدی نژاد بعلاوه حامیانشون آتش بگیره و اونها رو در آتیشش حاکستر کنه موافقم و خوشحال میشم...البته این توپ بازی های سیاسی و گرفتن آقا دزده برای ایران نشین های محترم بغیر آدامس جویدن می تونه برای سرگرمی و مسابقه بیست سئوالی در تاکسی و اتوبوس و مترو و مسافرکش استفاده بشه که برای در گوشی همدیگه گفتن چیزی برای پچ پچ کردن داشته باشن ...عجب وضیعی شده ها ....بله خیلی بد شده .....تو محله مون یه دختره از فقر خودشون رو سوزوند ........جلوی چشمم و بقیه همسایه ها چند تا زور گیر کیف پول خانمه رو ازش قاپیدن و اون بیچاره رو زدنش زمین...اینها که چیزی نیست ... رفسجونی همه پول ها رو دزدیده .....نه آقا این هم که چیز جدیدی نیست آقا 300 نفر دیگه رو چی میگی ...؟ خدا ذلیلشون کنه که مردم مسلمون رو اذیت می کنن....حالا شما میگی رئیس جمهور آینده کیه؟ ....آقا ببخشید من باید اینجا پیاده بشم ...خداحافظ شما...یه جوری میشه دیگه ..خدا بزرگه !!!

مردم در سال 88 راي باطل شدنش را در خيابانها دادند.

سرکرده بسیج: شناسنامه سران فتنه باید باطل شود
دیگربان: محمدرضا نقدی٬ فرمانده سازمان بسیج با حمله به رهبران «جنبش سبز» خواستار باطل شدن شناسنامه ایرانی آن‌ها شد.
به گزارش خبرگزاری فارس٬ آقای نقدی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه همدان گفته است: «سران فتنه صلاحیت ندارند شهروند ایرانی باشند و شناسنامه آن‌ها باید باطل شود!!.»
جالب توجه که وی را از عراق اخراج کرده اند و شناسنامه ايرانی نداشته !

ندای سبز آزادی - تا رشوه ندهی و زیرمیزی، کاری پیش نمی‌رود
رشوه بیداد می‌کند: میلیاردی!
تا رشوه ندهی، ظاهرا در حکومت اقتدارگرایان نمی‌توان کار خاصی را پیش برد؛ از جراحی تا تجارت و تولید. نقویان، روحانی همسو با حاکمیت و همدل با رهبری، گفته: «یكی از دوستان بنده برای اینكه پروژه‌ای را در وزارت نفت !! انجام دهد، مجبور شد یك میلیارد و دویست میلیون تومان رشوه بدهد!!.
وقتی كپی چك مربوط به رشوه را به رئیس سازمان بازرسی ! نشان دادم، ایشان در جواب گفتند: ای بابا! اینجور چیزها كه در مملكت بسیار است.»!!!!

بانک مرکزی هنوز ارز مرجع برای دارو اختصاص نداده است
داریوش افشار، نایب رئیس اتحادیه واردکنندگان دارو در ایران، اعلام کرد با گذشت سه‌ماه و به رغم پرداخت مبلغ سفارش‌های دارو به بانک مرکزی ایران هنوز این بانک ارز مرجع برای این سفارش‌ها اختصاص نداده است !!.
به گزارش خبرگزاری فارس داریوش افشار در ادامه گفت اختصاص نیافتن ارز مرجع مشکلات فراوانی برای واردکنندگان دارو بوجود آورده است.
او گفت در موردهایی از شرکت‌های خارجی خواسته شده داروها را بفرستند تا پس از اختصاص ارز، قیمت توافق شده برای‌شان ارسال شود.
نایب رئیس اتحادیه واردکنندگان دارو در ایران اما خاطر نشان کرد که در بسیاری موردها به رغم ارسال دارو از طرف شرکت‌های خارجی هنوز پرداخت پول داروها انجام نشده است!!.

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما