خانه | خبر | اخبارایران

آمريکا خواهان آزادی فوری نسرين ستوده شد

شنبه, 1391-09-11 13:19
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

ايالات متحده آمريکا خواهان آزادی فوری نسرين ستوده، فعال حقوق بشر زندانی در ايران شد که بيش از شش هفته است در اعتصاب غذا به سر می‌برد.

 

به گزارش رويترز، ويکتوريا نولند، سخنگوی وزارت امور خارجه آمريکا روز جمعه ۱۰ آذر ۱۳۹۱ گفت: "گزارش‌ها درباره نسرين ستوده عميقا نگران‌کننده است. او از مراقبت‌های پزشکی محروم است و در سلول انفرادی به سر می‌برد."

 

نولاند در اين بيانيه از دولت ايران خواسته است تا به "بدرفتاری غيرقابل تحمل" را عليه ستوده پايان دهد و فورا اين فعال حقوق بشر و بيش از ۳۰ تن از زندانيان سياسی زن را که در زندان اوين هستند، آزاد کند.

 

رضا خندان٬ همسر نسرین ستوده گفته است در حال حاضر همسرش شکستن اعتصاب غذای خود را به رفع ممنوعيت خروج دختر‌شان مهراوه از کشور منوط کرده است 

نسرين ستوده در اعتراض به اجرا نشدن آئين‌نامه اداره امور زندان‌ها و محروميت از حقوق يک زندانی از جمله دسترسی نداشتن به تلفن و ايجاد انواع محدوديت‌ها برای ملاقات با فرزندان خردسال خود و همچنين به‌ دليل تشکيل پرونده کيفری و صدور قرار ممنوعيت خروج از کشور برای همسر و دختر ۱۲ ساله‌اش از روز ۲۶ مهرماه  (۱۷ اکتبر) دست به اعتصاب غذا زده است.

 

رضا خندان٬ همسر نسرین ستوده گفته است در حال حاضر همسرش شکستن اعتصاب غذای خود را به رفع ممنوعيت خروج دختر‌شان مهراوه از کشور منوط کرده است.

 

اين وکيل دادگستری ۱۳ شهريورماه ۱۳۸۹ بازداشت شد و به ۱۱ حبس تعزيری، ۲۰ سال محروميت از وکالت و ۲۰ سال ممنوعيت از خروج از کشور، محکوم شد. زندان او در دادگاه تجديدنظر به شش سال کاهش يافت.

 

در همين حال ۳۰۰ فعال مدنی ايران در بيانيه‌ای از نسرين ستوده‌ درخواست کرده‌اند که به اعتصاب غذايش پايان دهد.

 

اين فعالان در بيانيه خود نوشته‌اند: "ما به عنوان کسانی که هر کدام قربانی بی‌عدالتی و نابرابری و يا معترض بە حق‌کشی‌های موجوداند، يا روزی به نوعی اسير چنگال بيداد بوده و يا خود سابقه اعتصاب غذا در پشت ميله‌های زندان را دارند، سخت از انتهای راهی که شما در پيش گرفته‌ايد، می‌ترسيم. نه مرگ، که فردای ايران بی نسرين ستوده سخت هراسانمان کرده است."

 

در اين بيانيه همچنين مسئولان زندان اوين و قوه قضائيه ايران، مسئول هرگونه اتفاق برای نسرين ستوده قلمداد شده‌اند.

 

رضا خندان همسر ستوده هفته گذشته از "کوچک شدن بيش از حد صورت و تورفتگی چشمانش" گفت و افزود: "از ديروز  (سه‌شنبه هفتم آذر) که او را ملاقات کرديم متوجه شدم به وضعيت خطرناکی رسيده است."

 

محمدجواد لاريجانی، دبير ستاد حقوق بشر قوه قضائيه ايران نيز هفته گذشته در نشست خبری خود به خبرنگاران گفت: "[نسرين ستوده] با خانواده‌اش اخيرا ملاقات خوبی داشته و وضع مزاجی‌اش هم کاملا خوب است." 

 

لاريجانی افزود نسرين ستوده عليه نظام فعاليت نموده و از حرفه وکالت "سوء استفاده" کرده است.

 

Share this
Share/Save/Bookmark

اگه اتفاقی براش بیفته مسئولش شخص خامنه ای و این لاریجانیه که این مزخرفات رو گفته.
دوستان تا دیر نشده یه کاری کنین.

آمريکا خواهان آزادی فوری نسرين ستوده شد .......بهتره امریکا حقیقت رو می گفت که چرا اصلا" نسرين ستوده به مرحله زندانی شدن رسیده و داخل یه پراید نصیب تصادف با یه کامیون ساخت چین نشد...!!!؟؟

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما