خانه | خبر | اخبارایران

رئيس سابق موزه ملی به زندان و جريمه نقدی محکوم شد

چهارشنبه, 1391-08-10 17:05
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

آزاده اردکانی قزوينی، رئيس سابق موزه ملی ايران به شش ماه حبس و پرداخت ۵۰ ميليون تومان جريمه نقدی محکوم شد.

 

تارنمای مشرق‌نيوز امروز چهارشنبه ۱۰ آبان‌ماه نوشت، آزاده اردکانی قزوينی، رئيس سابق موزه ملی ايران که چندی پيش بازداشت شده بود پس از محاکمه از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به اتهام "به‌دست آوردن مال نامشروع" به شش ماه حبس و پرداخت ۵۰ ميليون تومان جريمه نقدی محکوم شد.

 

همچنين پرونده آزاده اردکانی پيرامون اتهامات "جاسوسی، اختلاس همراه با جعل و دريافت رشوه" همچنان باز است.

 

گفته می‌شود اردکانی روز دوشنبه ۱۳ تيرماه سال گذشته در محل کارش بازداشت شده با اين وجود يکی از مسئولان دفتر وی در گفت‌وگو با خبرگزاری کار ايران (ايلنا) بازداشت وی را رد کرده بود.

 

مشرق‌نيوز دو ماه بعد، به نقل از منابع آگاه، نوشته بود، يکی از مسئولان سابق موزه ملی ايران که در بازداشت به‌سر می‌برد، درباره قاچاق و خروج غيرقانونی عتيقه از اين موزه، اعتراف کرده است.

 

حميد بقايی، رئيس وقت سازمان ميراث فرهنگی که وی را به "جريان انحرافی" مربوط می‌دانند، در بهمن ماه سال ١٣٨٨ با عزل ناگهانی محمدرضا مهرانديش از رياست موزه ملی ايران، آزاده ارکانی، معلم سابق زبانش در شهرداری و دارای مدرک کارشناس ميکروب‌شناسی از دانشگاه آزاد را به سرپرستی موزه ملی منصوب کرد

در آن زمان، برخی از روزنامه‌ها و سايت‌های خبری از جمله کيهان و ندای انقلاب، از "خارج کردن برخی از اقلام قديمی و تاريخی کشور توسط جريان انحرافی" و "اعترافات فرد بازداشت‌شده در اين مورد" گزارش داده بودند.

 

"جريان انحرافی" توصيفی است که اصولگرايان منتقد دولت درباره اسفنديار رحيم‌مشايی، رئيس دفتر محمود احمدی‌نژاد، رئيس‌جمهور ايران و نزديکان وی به‌کار می‌برند.

 

در روزهای پايانی تيرماه سال ۱۳۹۰ طی حکمی از سوی روح‌الله احمدزاده، رئيس وقت سازمان ميراث فرهنگی داريوش اکبرزاده به سرپرستی موزه ملی ايران منصوب و جانشين آزاده اردکانی در اين سمت شد.

 

هفته‌نامه لثارات آبان‌ماه سال گذشته در مطلبی با عنوان "اخبار پرسشی" نوشت: "کسی از سرنوشت اين خانم (آزاده اردکانی) که روزگاری معلم خصوصی زبان دکتر بقايی و دکتر مشايی بوده خبری ندارد.

 

معلوم نيست که آيا در فرانسه زندگی می‌کند يا بی‌سر و صدا مشغول يک پست دولتی ديگر است و ياهنوز در بازداشت به‌سر می‌برد."

 

حميد بقايی، رئيس وقت سازمان ميراث فرهنگی که وی را نيز به "جريان انحرافی" مربوط می‌دانند، در بهمن ماه سال ١٣٨٨ با عزل ناگهانی محمدرضا مهرانديش از رياست موزه ملی ايران، آزاده ارکانی، معلم سابق زبانش در شهرداری و دارای مدرک کارشناس ميکروب‌شناسی از دانشگاه آزاد را به سرپرستی موزه ملی منصوب کرد.

 

در آن زمان، نوع گزينش و انتصاب وی به رياست موزه ملی انتقادات بسياری را در پی داشت.

 

اردکانی، در زمان مديريت خود در اين پست، بسياری از سنت‌های موزه ملی را شکست و اقداماتی از جمله دور کار کردن امين اموال‌های موزه را انجام داد.

 

گفته می‌شود يکی از دلايلی که قاچاق و خروج غيرقانونی عتيقه از موزه ملی را قابل بررسی می‌کند،  نبود امين اموال‌ها بر سر کارشان بوده است.

 

اردکانی قبل از حضور در موزه ملی ايران، به‌عنوان سردبير ماهنامه آغاز، مدير مسئول پايگاه خبری بنا، سردبير خبرگزاری دولتی ميراث آريا، عضو هيئت مديره کانون جهان‌گردی و اتومبيل‌رانی و... فعاليت داشته است.

 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

وقتی مدیریت ضعیف باشه همین میشه البته این یکی از مواردی که لو رفته . بیشتر از اینها هست .

زندانش واسه خاطر اینه که میخوان اونجا **!

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما