خانه | خبر | اخبارایران

هشدار بان کی مون به احمدی‌نژاد نسبت به استفاده از ادبيات تهاجمی

دوشنبه, 1391-07-03 13:45
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

دبيرکل سازمان مل متحد در ديدار با محمود احمدی‌نژاد، رئيس جمهوری ايران نسبت به استفاده از ادبيات تهاجمی و دشمنی‌طلبانه هشدار داد.

 

رويترز به نقل از دفتر امور رسانه‌ای سازمان ملل گزارش داده است، بان کی مون در اين ديدار که در حاشيه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نيويورک، روز يکشنبه، ۲۳ سپتامبر (دو مهر) برگزار شد، توجه ويژه‌ای به ادبيات تهاجمی و تهديدآميز سران کشورهای خاورميانه نشان داده و نسبت به عواقب آن هشدار داده است.

 

روز گذشته (يکشنبه)، اميرعلی حاجی‌زاده از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت اگر اين اطمينان وجود داشته باشد که اسرائيل برای حمله به ايران آماده می‌شود، ايران نيز می‌تواند در حمله به اسرائيل پيش‌دستی کند.

 

بنيامين نتانياهو، نخست‌وزير اسرائيل بارها از امکان حمله اسرائيل به تأسيسات هسته‌ای ايران گفته است. او همچنين با انتقاد از مواضع دولت اوباما در قبال برنامه هسته‌ای ايران، خواستار تعيين خط قرمزی برای ايران شده است.

 

بان کی مون به احمدی‌نژاد گفته است که ايران بايد اقدامات لازم را برای جلب اعتماد جهانی نسبت به برنامه هسته‌ای خود انجام دهد

ايران اتهام تلاش برای دستيابی به سلاح هسته‌ای را رد می‌کند و می‌گويد که برنامه هسته‌ای آن اهدافی صلح‌آميز دارد.

 

بر اساس اين گزارش، بان کی مون به احمدی‌نژاد گفته است که ايران بايد اقدامات لازم را برای جلب اعتماد جهانی نسبت به برنامه هسته‌ای خود انجام دهد و نشان دهد که اين برنامه تنها اهداف و ماهيتی صلح‌آميز دارد. 

 

بان کی مون و احمدی‌نژاد همچنين درباره سوريه نيز با يکديگر گفت‌وگو کرده‌اند. سرويس‌های امنيتی غرب، ايران را متهم به ارسال سلاح و نيرو به سوريه برای حمايت از بشار اسد، رئيس جمهوری سوريه در برابر مخالفانش می‌کنند.

 

بان کی مون بر نقش کشورهای منطقه در بدتر شدن اوضاع سوريه و آثار زيانبار بر شرايط انسانی در اين کشور تأکيد کرده است.

 

گيدو وستروله، وزير امور خارجه آلمان گفته است، افزايش فشارها بر حکومت اسد و انزوای بيشتر آن يکی از اهداف مجمع عمومی سازمان ملل متحد در اين هفته است.

 

وستروله در روز چهارشنبه (۲۶ سپتامبر) نشست وزرای امور خارجه شورای امنيت سازمان ملل متحد را مديريت می‌کند که موضوع آن بهار عربی با تأکيد ويژه بر سوريه است.

 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما