خانه | خبر | اخبارایران

کلینتون: آمريکا برای ایران زمان تعیین نمی‌کند

دوشنبه, 1391-06-20 13:42
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه ایالات متحده گفت که آمریکا "ضرب‌الاجلی برای ایران تعیین نمی‌کند" و مذاکرات همچنان "بهترین شیوه" برای بازداشتن ایران از تولید سلاح هسته‌ای است.

به گزارش نشریه اسرائیلی جروسالم پست، کلینتون که یکشنبه شب، ۹ سپتامبر (۱۹شهریور) با رادیو بلومبرگ مصاحبه می‌کرد، اظهار داشت، تحریم‌های اقتصادی ایران فشار لازم را بر آن کشور وارد می‌کند.

این در حالی است که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل هفته گذشته گفت تحریم‌ها پیشرفت‌های هسته‌ای ایران را آهسته نمی‌کند "چرا که جامعه جهانی خط قرمز مشخصی برای ایران تعیین نکرده است."

نتانیاهو، شب گذشته (یکشنبه) نیز در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی سی‌بی‌سی کانادا اظهار داشت، اسرائیل و ایالات متحده هم‌اکنون در رابطه با تعیین خط قرمز برای برنامه هسته‌ای ایران بحث می‌کنند.

بنيامين نتانياهو: اسرائیل و ایالات متحده هم‌اکنون در رابطه با تعیین خط قرمز برای برنامه هسته‌ای ایران بحث می‌کنند

با این حال کلینتون در پاسخ به این پرسش که آیا دولت اوباما قصد دارد "خط قرمز" یا "تاریخ مشخصی" برای ایران تعیین کند، گفت: "ما ضرب‌الاجلی تعیین نمی‌کنیم."

کلینتون اظهار داشت: "ما به دقت فعالیت‌های آنها را زیر نظر داریم چرا که فعالیت‌های آنها همیشه بیشتر از آن‌چه هست که ادعا می‌کنند."

اگرچه ایالات متحده و اسرائیل بر سر این مسئله متفق هستند که ایران نباید به سلاح هسته‌ای دست یابد، اما کلینتون گفت میان دیدگاه‌های آنها در رابطه با مدت زمانی مذاکرات اختلافاتی وجود دارد.

او افزود: "ما معتقدیم که هنوز زمان داریم تا بر تحریم‌ها و نتایج آن تمرکز کنیم. ما هر کاری که بتوانیم انجام می‌دهیم تا ایران از روی حسن نیت پای میز مذاکرات بنشیند."

ایالات متحده و اسرائیل معتقدند ایران در پی دستیابی به سلاح هسته‌ای است، اما ایران این ادعا را تکذیب می‌کند و برنامه هسته‌ای خود را صلح‌آمیز می‌خواند. غرب برای بازداشتن ایران از ادامه برنامه هسته‌ای تحریم‌های شدیدی علیه این کشور وضع کرده است که بر اقتصاد ایران تأثیر گذاشته است.

 

Share this
Share/Save/Bookmark

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما