خانه | خبر | اخبارایران

ايران، پذیرای کمک‌های بين‌المللی برای زلزله‌زدگان

سه شنبه, 1391-05-24 11:27
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

دولت ايران اعلام کرد آماده دريافت کمک‌های بين‌المللی برای زلزله‌زدگان شمال غرب این کشور است.

 
به گزارش ايرنا، محمدرضا رحيمی، معاون اول رئيس‌جمهور ايران شامگاه دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۱ در نشستی خبری در تبريز گفت: "کشور ما در موقعيت‌های مختلف به کمک حادثه‌ديدگان ساير کشورها شتافته و اکنون در اين شرايط آماده دريافت کمک‌های کشورهای مختلف به زلزله‌زدگان شهرستان‌های اهر، ورزقان و هريس هستيم."
 
جمعيت هلال احمر ايران پيشتر اعلام کرده بود که "با توجه به توانايی جمعيت هلال احمر در پوشش امدادی مناطق زلزله‌زده، نيازی به کمک‌های بين‌المللی نيست"، به همین دلیل روز گذشته تیم امدادرسانی ترکیه از ورزقان بازگردانده شد
.
در خبرها آمده است که این تیم روز ۲۴ مرداد رهسپار استان آذربایجان شرقی شده‌اند. به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، یک گروه امدادگر ترکیه با همکاری هلا‌ل احمر شهرستان خوی و هماهنگی ستاد حوادث این شهرستان رهسپار استان آذربایجان‌شرقی شدند
.
صادق نامدار، مدیرکل گمرگ بازرگان نیز با اشاره به اینکه این کمک‌ها از سوی مردم استان ارزروم واقع در شرق ترکیه و جمعیت هلال‌ احمر این استان به منطقه زلزله‌زده ایران ارسال شده است گفت: "نخستین محموله کمک‌های ترکیه شامل ۱۵ تن مواد غذایی، پنج تن چادر و لوازم گرمایشی امروز از طریق پایانه مرزی بازرگان وارد کشورمان شد."
 
روز گذشته وزارت حوادث غیر مترقبه جمهوری آذربایجان نیز بیش از سه هزار پتو، هزار كیسه خواب و ۴۶۰ چادر اسكان نیز برای زلزله زدگان استان آذربایجان شرقی به ایران ارسال كرد.
 
به غیر از دو کشور ترکیه و جمهوری آذربایجان، تاکنون کشورهایی چون آمريکا، روسيه، ژاپن، آلمان، سوئيس، ايتاليا، ترکيه، تايوان، سريلانکا، سنگاپور و همچنين فدراسيون بين‌المللی جمعيت‌های هلال احمر و صليب سرخ، دفتر يونيسف در تهران، دفتر پزشکان بدون مرز، صليب‌سرخ آلمان و دفتر منطقه‌ای صليب‌سرخ برای امدادرسانی به زلزله‌زدگان شمال غرب ايران اعلام آمادگی کرده‌اند. همچنين پاپ بنديکت شانزدهم، رهبر کاتوليک‌های جهان نيز روز يکشنبه از جامعه جهانی خواست تا به ياری قربانيان زمين لرزه روز شنبه در ايران بشتابند.
 
ويکتوريا نولند، سخنگوی وزارت خارجه‌ آمريکا نیز گفته است شهروندان اين کشور می‌توانند بدون آنکه نگران نقض تحريم‌ها عليه ايران باشند، کمک‌های بشردوستانه خود را برای زلزله‌زدگان به اين کشور ارسال کنند.
 
زلزله‌ ۶.۲ ريشتری روز شنبه ۲۱ مرداد در سه‌ شهر ورزقان، هريس و اهر از توابع استان آذربايجان شرقی، تاکنون بيش از ۳۰۰ کشته و بيش از سه هزار مصدوم برجای گذاشته است که عمده آنان در مناطق روستايی دارای بافت فرسوده ساکن بوده‌اند. ۲۱۹ نفر از کشته‌شدگان اين زلزله زن و کودک بوده‌اند.
 
با گذشته سه روز از زلزله، خبرگزاری کار ايران (ايلنا) گزارش داده که مناطق زلزله‌زده با کمبود دارو و غذا روبه‌رو هستند.
 
بر پايه این گزارش، "از آنجايی که بيشتر روستاهای زلزله‌زده در بلندی کوه‌ها قرار دارند، به نظرمی‌رسد پوشش اين۵۰۰ روستا از نظر غذا و دارو با مشکل مواجه شده و نياز به کمک‌های گروه‌های داوطلب مردمی ضروری به نظر می‌رسد."
 
خبرگزاری ايلنا نوشته است:‌ "در صورت ادامه اين وضعيت و عدم ارسال غذا و داروی کافی به زلزله‌زدگان، احتمال بحران و بروز فاجعه انسانی قابل پيش بينی است."   
Share this
Share/Save/Bookmark

در حالی که با گذشت سه روز از زلزله آذربایجان شرقی که صدها کشته و هزاران مجروح و دهها هزار آوار بر جا گذاشته، رئیس دولت با بی اعتنایی به وضعیت بحرانی مردم به عربستان سفر کرده و حتی از انتشار یک پیام تسلیت خشک و خالی هم دریغ کرده؛ ساعتی پیش رسانه های دولتی خبر دادند که او برای درگذشت مادر رییس جمهور سیرالئون پیام صادر کرده است!

اينها حاضر نيستندحضور گروههاي بين المللي را در محل بپذيرند و مردم را بحال خود رها کردند....

ميلياردها پول مردم را دزديدند در حاليکه ...در اکثر شهرها و روستاهای کشور اگر زلزله بیاید، بین 60 الی 70 درصد واحد‌های مسکونی از بین می‌رود.
براساس جدید‌ترین آمارها 70 درصد از مسکن‌‌های کشور در روستاها و شهرها جزو بی‌دوام و کم‌دوام‌ها بوده و اسکلت‌سازی ندارند.!!

مقام‌های جمهوری اسلامی تلاش‌ها برای جایگزین کردن موضوع راهپیمایی روز «قدس» و کنفرانس تهران و حمایت از بشار اسد به جای زمین‌ لرزه آذربایجان شرقی و قربانیان آن را در دستور کار خود و رسانه‌ها قرار داده‌اند!!!

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما