خانه | خبر | اخبارایران

انتقاد چند نماینده مجلس از عملکرد صدا و سیما در مورد زلزله

دوشنبه, 1391-05-23 13:10
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

با افزایش اعتراض‌ها به نحوه پوشش خبری زلزله آذربایجان توسط سازمان صدا و سیما، رئیس مجلس ایران هم به مسئولان این سازمان تذکر داد.

 

به گزارش خبر‌گزاری ایسنا، علی لاریجانی، در جلسه امروز ۲۳ مرداد ۱۳۹۱ مجلس، با تذکر به مسئولان صدا و سیمای ایران، از آنان خواسته به چالش‌های مطرح شده توسط نمایندگان مجلس توجه جدی کنند و «با درک شرایط سخت مردم منطقه، زمینه شکل‌گیری همدردی همگانی را فراهم آورند تا قدری از آلام مردم زلزله‌زده کاسته شود.»
 
علی لاریجانی، همچنین خواستار فعال‌تر شدن بیش از پیش ستاد مدیریت بحران و رفع نقص‌های موجود در امدادرسانی به زلزله‌زدگان شهرستان ورزقان شد.
 
رئیس مجلس ایران از رئیس جمعیت هلال ‌احمر هم خواسته است تا برای رفع نیاز زلزله‌زدگان به چادر، گام‌های جدی‌تری بردارد. او همچنین از کمیسیون عمران مجلس خواسته است تا با اعزام تیمی به منطقه، مشکلات زلزله‌زدگان را شناسایی و به مجلس گزارش کند.
 
نماینده مشکین شهر در مجلس: مسئولان صدا و سیما خجالت بکشند
 
برخی نمایندگان مجلس ایران، نسبت به عملکرد صدا و سیما در زمینه پوشش خبری زلزله آذربایجان شرقی انتقاد کردند.
 
به گزارش خبرآنلاین، نادر قاضی‌پور، نماینده ارومیه، با اشاره به حادثه زلزله آذربایجان شرقی گفت: «چرا صدا و سیما و رئیس‌جمهور اعلام عزای عمومی نکردند؟ اگر این حادثه در شاهرود یا سمنان رخ می‌داد عزای عمومی اعلام نمی‌کردند؟ آیا جان ما آذربایجانی‌ها عزیز نیست، جان ما به اندازه یک مسابقه فوتبال و حاشیه‌های آن مهم نیست؟»
 
مسعود پزشکیان، نماینده تبریز نیز از عملکرد صداوسیما در پوشش خبری زلزله ورزقان انتقاد کرده و گفته است که صداوسیما اطلاع‌رسانی درستی از زلزله ورزقان نداشته است.
 
او در صحبت‌های خود گفته است: «در سایت‌ها آمده که تلویزیون حتی برنامه خنده بازار را در چنین شرایطی پخش کرده است و اینجای تاسف دارد و از رئیس مجلس می‌خواهم به صدا و سیما تذکر دهد.»
یونس اسدی، نماینده مشکین‌شهر هم نسبت به اقدام صدا و سیما در پخش این برنامه طنز تذکر داد و گفت: «پخش خنده‌بازار در زمانی که دو روز عزای عمومی اعلام شده است چه توجیهی دارد؟ هیئت رئیسه مجلس باید شدیداً به صدا و سیما تذکر دهد. مسئولان صدا و سیما باید خجالت بکشند.»
 
یکی از نمایندگان سابق مجلس ایران هم به خبرگزاری ایلنا گفته است صدا و سیما و حتی شبکه استانی در اطلاع‌رسانی ضعیف بوده‌اند و شبکه‌های خارجی خیلی بهتر از صدا و سیما عمل کرده‌اند.
 
مسعودی ریحان، نماینده سابق اهر گفته است: «اگر اطلاع‌رسانی به موقع توسط صدا و سیما انجام می‌شد کمک‌های مردمی و حتی کمک‌های خارجی به این مناطق سرازیر می‌شد.»
 
روز شنبه زلزله‌ای به قدرت ۶.۲ ریشتر استان آذربایجان را در ایران لرزاند و حدود ۳۰۰ کشته و چند هزار زخمی به جا گذاشت، اما از آن زمان، صدا و سیمای ایران این حادثه را در حاشیه اخبار و گزارش‌های خود قرار داده است.
 
شیوه عملکرد صدا و سیما در پوشش اخبار این حادثه، واکنش‌هایی را در جامعه‌ رسانه‌ای ایران و در میان مردم منطقه برانگیخته است.
 
در همین زمینه:
 
Share this
Share/Save/Bookmark

اگر گفته شود که مسئولان جمهوری اسلامی از رویداد زلزله و پیامدهای آن خوشحال میشوند ممکن است گفته شود که این دیگر زیاده روی است، ولی با کمی ژرف نگری براحتی میتوان روانشناسی این موجودات را درک کرد: هرگونه رویدادی که بتواند توجه عمومی را از مشکلات مبتلابه به جای دیگری منعطف کند همچون یک نعمت الهی تلقی میشود، بدون هیچ تردیدی بشار اسد با حسرت و حسد به زلزله آذربایجان نگاه میکند! خوانده ایم که هیتلر در آخرین روزهای جنگ سال 1945 با الحاح و اصرار از وزیر صنایع اش میخواهد که برلین را منفجر کند شهری که کمتر از 24 ساعت میلیونها تن توپ و خمپاره روسها سوراخ سوراخش کرده بود. این روحیه مشترک تمامی سردمداران دیکتاتور است که هانا آرنت به شیوائی و دقت تمام توصیفش کرده است. مباد آنکه تهران ویران، ناشی از زلزله یا بمباران، قند در دل این سیاهکاران تاریخ آب کند!

اينها برايشان مردم اهميتي ندارد..
کنفرانس تهران را براي مفتخواران راه مياندازندو يکهفته شهر را تعطيل ميکنند و مليجکشان به مدينه و مکه ميرود!.....

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما