خانه | خبر | اخبارایران

تبليغ سفرهای خارجی به جز سفرهای زيارتی ممنوع شد

سه شنبه, 1391-05-03 15:55
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

مديرکل دفتر تبليغات و اطلاع‌رسانی وزارت ارشاد از ممنوعيت تبليغ سفرهای خارجی به جز سفر حج و زيارت آرامگاه امامان شيعه از طريق تبليغات محيطی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، احسان‌الله حجتی، مديرکل دفتر تبليغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ايران، روز گذشته دوشنبه دوم مرداد با بيان اين مطلب افزود: "شورای فرهنگ عمومی به استناد سياست‌ها و ضوابط حاکم بر تبليغات محيطی و در راستای تحقق شعار مصوبه «تبليغات محيطی کالا و خدمات» و جذب و تثبيت منابع مالی داخلی و نيز ايجاد فرصت برای شناساندن مناظر طبيعی و جاذبه‌های ناب گردشگری و جذب گردشگر در داخل کشور، ماده واحده «ممنوعيت تبليغ سفرهای خارجی از طريق تبليغات محيطی» را تصويب کرد.

وی تصويب اين ماده را در راستای "گسترش و ترويج فرهنگ گردشگری داخلی و تقويت زيرساخت‌های صنعت تبليغات و گردشگری ايران" عنوان کرد و افزود: "برپايه تبصره يک اين ماده واحده، سفر حج و زيارت مزار امامان شامل اين ماده نشده است."

اين در حالی است که منوچهر جهانيان، معاون گردشگری سازمان ميراث فرهنگی ايران ۲۹ تيرماه سال جاری از تعيين شرط‌هايی برای تمديد و صدور مجوزهای تورگردانی خارجی خبر داده و گفته بود: "هر دفتر خدمات مسافرتی ازاين پس موظف است تا تعداد مشخصی تور ورودی و خروجی از کشور داشته باشد در غير اين‌صورت مجوز وی تمديد نخواهد شد."

با آغاز فصل تابستان، نظارت "نامحسوس" و محسوس مسئولان و دست‌اندرکاران حوزه گردشگری ايران بر عملکرد تورهای مسافرتی، آژانس‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی افزايش چشمگيری يافته است

با آغاز فصل تابستان، نظارت "نامحسوس" و محسوس مسئولان و دست‌اندرکاران حوزه گردشگری ايران بر عملکرد تورهای مسافرتی، آژانس‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی با اجرای طرح‌هايی چون "طرح ضربتی برخورد با دفاتر خدمات مسافرتی متخلف" و... افزايش چشمگيری يافته است.

در اين راستا، يکم مردادماه سال جاری، محمدعلی فياضی، مدير کل طبيعت‌گردی سازمان ميراث فرهنگی و گردشگری از تدوين دستورالعمل برای طبيعت‌گردان خبر داده و گفته بود:"برپايه ماده پنج اين دستورالعمل، در صورت بروز هرگونه اخلال، مزاحمت، اعمال خلاف شئونات اسلامی و ارزش‌های فرهنگی و بومی در طول سفر از سوی مسافر، راهنما می‌تواند ضمن گزارش مراتب به کارگزار، برحسب مورد، در مورد ادامه يا عدم ادامه حضور اين مسافر در بقيه سفر تصميم بگيرد."

از سوی ديگر به گفته محمدحسين فراهانی، مديرکل ميراث فرهنگی و گردشگری استان تهران در يکم مردادماه سال جاری، فعاليت هفت دفتر خدمات مسافرتی به حالت تعليق درآمد. ۱۵ دفتر ديگر اخطار کتبی گرفتند و نيز يک مؤسسه‌ خدمات مسافرتی به بهانه عدم رعايت موازين اسلامی به اداره اماکن ناجا معرفی شد.

۲٤ تيرماه سال جاری نيز مرتضی شريفی، مديرکل امور مراکز و خدمات گردشگری سازمان ميراث فرهنگی ايران، از لغو مجوز ۱۵ آژانس گردشگری به بهانه برپايی تورهای غيراخلاقی خبر داده بود.

تارنمای خبرآنلاين در اين زمينه نوشته است: "در شرايطی که گرانی هتل‌های استاندارد ايران، بالا بودن هزينه غذا و خدمات و نبود امکانات تفريحی و برنامه‌های مفرح و شاد حتا با معيارهای مورد نظر مسئولان، گردشگران را از انجام سفرهای داخلی پشيمان کرده و متمايل به سفرهای خارجی می‌کند اين‌گونه اقدامات بيشتر شبيه پاک کردن صورت مسئله است."

 

Share this
Share/Save/Bookmark

برای حل این مشکل محققان فرهنگی محترم میبایستی تحقیقات کنند تا بلکه بتوانند
‫ریشه های فرهنگی و مذهبی در بعضی کشورهای اروپائي و آمریکائي پیدا کنند . لطفأ
‫لاوکاس را فراموش ‫نکنید.

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما