خانه | خبر | اخبارایران

موج اعتراضات پناهجويان ايرانی در جنوب آلمان

پنجشنبه, 1391-04-22 21:20
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

پس از آن‌که چهار پناهجوی ايرانی در شهر وورتسبورگ لب‌های خود را دوختند و به‌دنبال حرکت‌های اعتراضی ديگر در چند شهر جنوب آلمان، اکنون شش پناهجوی ايرانی در شهر رگنزبورگر در اعتراض به وضعيت پناهندگی خود دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

وب‌سايت روزنامه "ايدووا" که اخبار شهر رگنزبورگر ايالت بايرن آلمان، واقع در جنوب اين کشور را منتشر می‌کند امروز ۱۲ ژوئيه (۲۲ تيرماه) خبر داد که شش پناهجوی ايرانی از چهارشنبه ۱۱ ژوئيه در اعتراض به طولانی شدن پذيرش پناهندگی و اقامتشان در خانه‌های مشترک جمعی، دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

اين ايرانيان به همين خاطر در نوی‌پفارپلاتس، يکی از ميدان‌های مرکزی شهر رگنزبورگر چادر زده‌اند. آن‌ها اعلام کرده‌اند که تا اطلاع ثانوی شب‌ها و روزها را در اين ميدان خواهند گذراند.

شش پناهجوی ايرانی در اطلاعيه‌ای دليل اين اقدام خود را وجود "قوانين غيرانسانی" و "شرايط غيرقابل تحمل روند پناهندگی" اعلام کرده‌اند.

آن‌ها خواهان لغو خانه‌های جمعی، لغو بسته‌های غذايی که به پناهجويان تعلق می‌گيرد، اجازه سفر، اجازه کار و همچنين تسريع در روند پذيرش پناهندگی و عدم بازگرداندن‌شان شده‌اند.

در ماه ژوئن چهار پناهجوی ايرانی در شهر وورتسبورگ در راه دستيابی به خواسته‌های مشابه پناهندگان اعتصاب‌کننده در رگنزبورگر با دوختن لب‌های خود اعتصاب غذا کردند

اين پناهجويان با اعتصاب خود می‌خواهند توجه مردم را به "شرايط غيرقابل تحمل" کسانی جلب کنند که "در راه تحقق آزادی و عدالت مبارزه کرده‌اند."

اين پناهجويان چند ماه پيش ايران را ترک کرده و به آلمان پناه آورده‌اند و اکنون در اردوگاه‌های پناهندگی زندگی می‌کنند.

هومر هدايت‌زاده، سخنگوی اعتصاب‌کنندگان می‌گويد: "به اين ترتيب ما هيچ رابطه‌ای با مردم نداريم و نمی‌توانيم از نظر شخصی پيشرفت کنيم."

آن‌ها به رگنزبورگر آمده‌اند تا توجه افکار عمومی را جلب کنند. هدايت‌زاده می‌افزايد: "با اقامت اجباری حق رفت‌ و آمد آزادانه ما نيز محدود شده است."

اين روزنامه محلی همچنين به حرکت اعتراضی ديگری که ماه ژوئن سال جاری از سوی پناهجويان ايرانی در شهر وورتسبورگ صورت گرفت به‌عنوان حرکتی "راديکال" نام برد که به‌نظر می‌رسد اين‌بار در رگنزبورگر تکرار نمی‌شود.

در روز هفتم ژوئن (۱۸ خردادماه) چهار پناهجوی ايرانی در شهر وورتسبورگ در راه دستيابی به خواسته‌های مشابه پناهندگان اعتصاب‌کننده در رگنزبورگر با دوختن لب‌های خود اعتصاب غذا کردند.

اين اقدام آن‌ها از سوی مدافعان پناهندگان مورد انتقاد قرار گرفت اما هومر هدايت‌زاده چنين اقدامی را مفيد می‌داند.

وی می‌گويد با اعتصاب جديد قصد ما ايجاد "موج اعتراضی" در ايالت بايرن است. در هفته‌های اخير در شهرهای آوب و بامبرگ نيز اعتراضاتی صورت گرفت و در آخر هفته نيز نورنبرگ شاهد چنين حرکتی خواهد بود.

هدايت‌زاده از جزئيات و چگونگی پيشبرد حرکت‌ اعتراضی خود چيزی نگفت و تنها به اين بسنده کرد که "منتظر می‌مانيم تا ببينيم چه می‌شود."

پس از رويدادهای دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری در ايران و دستگيری‌های گسترده از سوی جمهوری اسلامی شمار پناهجويان ايرانی در کشورهای مختلف، از جمله در آلمان افزايش يافت با اين ‌حال سال گذشته نزديک به ۵۰ درصد از پناهجويان ايرانی توانسته‌اند اجازه اقامت در آلمان را دريافت کنند.

 

Share this
Share/Save/Bookmark

من با این هموطنان مظلوم مورد ظلم حکومت فاشیستی المان که ابتدا بر شانه های این پناهندگان سیاست بازی میکند و بعد مثل تفاله فراموششان میکند ابراز همبستگی کامل بدون قید و شرط میکنم. حقوق بشرشان را هم دیدیم!!!!!!*****

به جهنم. اگر ایرانیان نمی توانند بفهمند که دول غربی از آنان برای پیاده کردن اهداف پست خود استفاده می کنند ****  بهتر است در همین ممالک بمانید تا قدر مملکت خود را بدانید و بهفمید غرب چیست. آواز دهل از دور ناخوش است

جناب بابک در مورد آغوش پر مهر جمهوری اسلامی مطلبی نفرمودید همین حکومت فاشیستی آلمان ابنقدر برای پناهندگان جذاب است که از همه چیز میگذرند تا به آنجا برسند. درصد کوچکی از پناهندگان ایرانی پناهندگان سیاسی هستند و بیشتر در پی زندگی بهتر از ایران رفته اند نه فرار از شکنجه و زندان.

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما