خانه | خبر | اخبارایران

"پيشنهاد ايران به کره جنوبی درباره بيمه نفتکش‌ها"

جمعه, 1391-04-09 16:49
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

مقامات دولت کره جنوبی از پيشنهاد ايران برای انتقال نفت اين کشور به کره جنوبی با استفاده از نفتکش‌های ايرانی خبر دادند.

نشريه اقتصادی بلومبرگ با اعلام اين خبر نوشت، پيشنهاد ايران در پی آن به کره جنوبی ارائه می‌شود که اتحاديه اروپا بيمه نفتکش‌های حامل نفت ايران را متوقف کرده‌ است.

اين اقدام اتحاديه اروپا حتی باعث شد که دولت کره جنوبی در روز ۲۶ ژوئن (شش تير) به‌طور رسمی اعلام کند که واردات نفت از ايران را متوقف خواهد کرد چرا که اغلب نفتکش‌های حامل نفت ايران را شرکت‌های اروپايی بيمه می‌کرده‌اند.

اکنون اما يکی از مقامات کره‌ جنوبی که نمی‌خواهد نام او منتشر شود از پيشنهاد جديد ايران سخن می‌گويد.

به گفته او، دولت کره جنوبی همچنان در حال گفت‌وگو با اتحاديه اروپا درباره چگونگی مواجهه اين کشور با تحريم‌های اتحاديه اروپا عليه ايران است.

کره جنوبی تمايلی ندارد تا از تضمين‌های دولتی استفاده کند تا بتواند به خريد نفت ايران ادامه دهد

بلومبرگ در اين‌باره نظر يکی از مقامات دفتر شرکت ملی نفت ايران در سنگاپور را پرسيده‌، اما او از پاسخ به اين پرسش خودداری کرده ‌است.

تحريم‌های اتحاديه اروپا به معنای آن خواهد بود که ۹۵ درصد نفتکش‌های جهان اگر نفت ايران را حمل کنند، بيمه نخواهند شد.

پارلمان ژاپن هفته گذشته لايحه‌ای را تصويب کرد که به دولت آن کشور اجازه می‌دهد تا مبلغ ۷.۸ ميليارد دلار پشتوانه بيمه نفتکش ژاپنی قرار دهد که نفت ايران را وارد می‌کنند. اما کره جنوبی تمايلی ندارد تا از تضمين‌های دولتی استفاده کند تا بتواند به خريد نفت ايران ادامه دهد.

کره جنوبی که برای حفظ امنيت خود به آمريکا وابسته است، از منابع طبيعی بی‌بهره است و به همين دليل در اين مدت سعی داشته که کشورهای نفت‌خيز ديگری را برای تأمين نفت خام خود جايگزين ايران کند.

ايران در سال ۲۰۱۱ به ميزان ۹ و چهار دهم درصد از نفت خام مورد نياز کره جنوبی را تأمين کرده بود. در عين حال کره جنوبی نيز چهارمين خريدار بزرگ نفت ايران محسوب می‌شد.

روز دوشنبه گذشته خبرگزاری رويترز گزارش داد واردات نفت خام کره جنوبی از ايران در ماه مه سال جاری حدود ۴۰ درصد به نسبت همين مقطع در سال گذشته کاهش يافت.

کره جنوبی در ماه مه امسال در مجموع سه ميليون ۹۶۰ هزار بشکه (روزانه ۱۲۷ هزار و ۸۸۰ بشکه) از نفت خام ايران را خريداری کرد که به مراتب کمتر از ميزان ۲۰۰ هزار بشکه در روز بود که برای خريدهای امسال خود با ايران بر سر آن توافق کرده بود.

اطلاعاتی که از شرکت ملی نفت کره جنوبی به دست آمده است نشان می‌دهد که اين کشور در مجموع در پنج ماه نخست سال ۲۹ ميليون و ۲۲۰ هزار بشکه نفت از ايران وارد کرده که به نسبت خريدهای نفتی‌اش از ايران در همين مقطع در سال گذشته، حدود ۱۶ درصد کمتر بوده است.

 

Share this
Share/Save/Bookmark

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما