خانه | خبر | اخبارایران

کره جنوبی واردات نفت از ايران را متوقف می‌کند

سه شنبه, 1391-04-06 12:58
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

کره جنوبی ميان مصرف‌کنندگان بزرگ آسيايی نفت ايران نخستين کشوری است که اعلام کرده واردات نفت از ايران را متوقف می‌کند.

به گزارش رويترز، دولت کره جنوبی، امروز، سه‌شنبه ۲۶ ژوئن (ششم تير) به‌طور رسمی اعلام کرد به دليل اجرای ممنوعيت بيمه از سوی اتحاديه اروپا در مورد نفتکش‌های حامل نفت ايران، اين کشور از يکم ماه ژوئيه واردات نفت خود از ايران را به حالت تعليق درمی‌آورد.

اجرای ممنوعيت بيمه اين نفتکش‌ها تقريبأ حمل و نقل نفت ايران را غيرممکن می‌کند چرا که اغلب اين نفتکش‌ها را شرکت‌های بيمه واقع در اتحاديه اروپا بيمه می‌کرده‌اند.

اين حرکت اتحاديه اروپا نيز از جمله اقداماتی است که به‌منظور اِعمال فشار به ايران برای متوقف ساختن برنامه‌ای صورت می‌گيرد که آمريکا و ديگر کشورهای غربی از آن به عنوان پروژه ساخت تسليحات هسته‌ای ياد می‌کنند.

کره جنوبی که چهارمين خريدار بزرگ نفت خام ايران در جهان به‌شمار می‌آيد، اعلام کرد که تصميم ندارد به مانند ژاپن از تضمين دولتی برای بيمه نفتکش‌های حامل نفت ايران بهره ببرد

کره جنوبی که برای حفظ امنيت خود به آمريکا وابسته است، از منابع طبيعی بی‌بهره است و به همين دليل در اين مدت سعی داشته که کشورهای نفت‌خيز ديگری را برای تأمين نفت خام خود جايگزين ايران کند. ايران در سال ۲۰۱۱ به ميزان ۴/۹ درصد از نفت خام مورد نياز کره جنوبی را تأمين کرده بود.

کره جنوبی که در عين حال، چهارمين خريدار بزرگ نفت خام ايران در جهان به‌شمار می‌آيد، امروز اعلام کرد که تصميم ندارد به مانند ژاپن از تضمين دولتی برای بيمه نفتکش‌های حامل نفت ايران بهره ببرد تا بتواند به وارد کردن نفت از اين کشور ادامه دهد.

در بيانيه‌ای که امروز وزارتخانه‌های اقتصاد، دارايی و امور خارجه کره جنوبی به‌طور مشترک منتشر کرده‌اند، آمده است: "واردات نفت کره جنوبی از ايران به حالت تعليق در خواهد آمد، چنان‌که اتحاديه اروپا نيز از يکم ماه ژوئيه واردات نفت از ايران را به حالت تعليق درمی‌آورد و بيمه و تمديد بيمه را در مورد اين واردات متوقف می‌کند."

اما چين و هندوستان که از ديگر خريداران بزرگ آسيايی نفت ايران محسوب می‌شوند، به ايران اجازه می‌دهند که از آغاز ماه ژوئيه نيز همچنان نفت خام خود را به اين کشورها صادر کند.

 

Share this
Share/Save/Bookmark

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما