خانه | خبر | اخبارایران

۲۶‌ درصد از رانندگان تهرانی الکل مصرف می‌کنند

یکشنبه, 1391-03-21 19:20
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

پليس راهنمايی و رانندگی تهران بزرگ اعلام کرد جواب آزمايش الکل ‌و اعتياد، در ۲۶‌ درصد از رانندگان تهرانی مثبت بوده است.

روزنانه شرق، امروز ۲۱ خرداد، به نقل از پليس راهنمايی و رانندگی تهران بزرگ اعلام کرد: "جواب آزمايش الکل ‌و اعتياد ۲۶‌ درصد از رانندگان تهرانی در ارديبهشت‌ماه سال جاری مثبت بوده است."

به‌گفته پليس راهنمايی و رانندگی تهران بزرگ در ارديبهشت‌ماه سال جاری، ۹۵ راننده تهرانی، از سوی مأموران پليس راهنمايی و رانندگی مورد آزمايش قرار گرفتند که از اين تعداد ۲۵ نفر، تحت‌ تأثير الکل رانندگی می‌کردند.

اين طرح، در راستای اجرای قانون جديد راهنمايی و رانندگی در تهران، از اواخر آذرماه سال گذشته آغاز و تا پايان ارديبهشت‌ماه سال جاری بر روی ۶۶۵ راننده تهرانی انجام شد.

در طول اجرای قانون جديد راهنمايی و رانندگی، مثبت بودن جواب آزمايش رانندگان تهرانی روند رو به افزايشی داشته است

برپايه آمارهای جداگانه، در طول اجرای اين طرح، مثبت بودن جواب آزمايش رانندگان تهرانی روند رو به افزايشی داشته است.

رييس پليس راهور تهران در اين زمينه گفته است: پليس، هرگز در مقابل رانندگانی که با رفتارهای ناشی از مصرف الکل، جان مردم را به خطر می‌اندازند کوتاه نخواهد آمد."

با اين وجود، سرهنگ دوم، حسين قربان‌خانی، رئيس بهداری راهور تهران، از "پاسخ صددرصد منفی آزمايش‌های انجام‌شده در روزهای محرم" خبر می‌دهد.

وی با بيان اين‌که "تجهيزات به کار برده شده در آزمايش ياد شده، در حال حاضر در کشور آلمان نيز مورد استفاده قرار می‌گيرند"، گفت: "هم‌اکنون دو خودرو پليس مجهز به اين تجهيزات هستند اما پليس در پی افزايش تعداد اين خودروها است."

برپايه قانون، در صورت مثبت بودن آزمايش مصرف الکل هنگام رانندگی، پليس راهور پس از جريمه راننده ياد شده به مبلغ دو‌ميليون ريال، وی را به خاطر "شرب‌خمر" به دادگاه می‌فرستد.

پيش از اين، روز ۲۶ ارديبهشت‌ماه سال جاری، باقر لاريجانی، قائم‌مقام وزير بهداشت ايران از افزايش مصرف مشروبات الکلی در مناطق جنوبی تهران خبر داده و گفته بود اين موضوع به مرز "نگران‌کننده"ای رسيده است.

باقر لاريجانی، افزوده بود: "گزارش‌های به‌دست آمده از سوی پزشکان و بيمارستان‌های زير پوشش دانشگاه علوم پزشکی در مناطق جنوب تهران پيرامون رواج مصرف مشروبات الکلی، بسيار نگران‌کننده است."

برپايه برخی تحقيقات دانشگاهی در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا، متوسط سن مصرف الکل در ايران به ۲۰ سال رسيده است.

هم‌اکنون ارزان‌‌ترين مشروب موجود در بازار ايران به ازای هر ليتر ۱۵هزارتومان خريد و فروش می‌شود. البته مشروباتی با قيمت‌های نزديک به ۵۰۰ هزار تومان نيز در بازار ايران وجود دارد.

به‌طور معمول هر ساله تعداد زيادی از مصرف‌کنندگان مشروبات الکلی در ايران به‌دليل استفاده از مشروبات غيراستاندارد که به مشروبات "دست‌ساز" معروف هستند دچار آسيب می‌شوند.

مشهورترين اين قربانيان، ده‌ها شيرازی بودند که چند سال پيش به دليل استفاده از يک نوع مشروب دست‌ساز بينايی خود را از دست دادند.

 

Share this
Share/Save/Bookmark

۲۶ درصد از افرادی که تست شده اند، الکل مصرف میکردند. اگر یک مقدار فکر کنید می‌بینید که افرادی که تست شده اند نمونهٔ تصادفی از تمام راننده‌های تهران نیستند (پلیس وقتی‌ تست می‌کند که شک داشته باشد که الکل مصرف کرده اند یا نه). پس نتیجه‌ای که در تیتر گزارش کرده اید (۲۵ درصد از تمام رانندها الکل مصرف میکنند) اشتباه هست.

البته این طور "اشتباهات" در سایت‌هایی‌ مثل سایت شما زیاد دیده میشود. فکر می‌کنم بیشتر ناشی‌ از انگیزه تان برای تخریب حکومت به هر قیمت باشد.

35 در صد رشد آسم وافزايش سکته در تهران بخاطر آلودگي هوا .
و 80 در درصد عريضه مردم در شهرستانها به دکتر ريس جمهور مدير جهانی در ارتباط با بي پولي و بيماري.
و از طرف ديگر شکايت نيروي انتظامي از پوشش خانم خاتمي در جشنواره کن ؟!...
واقعا که عجب مملکتي ساخته اند!!

شما هم که آمارهاتون مثل احمدی نژاد شد که! پلیس وقتی آزمایش گرفته که به موردی مشکوک بوده. در نتیجه درست تر اینه که بگید از بین رانندگانی که ماشینشان به علت مورد مشکوک توسط پلیس متوقف شده و تحت آزمایش الکل قرار گرفته اند 26 درصد مثبت بوده اند.

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما