خانه | خبر | اخبارایران

حضور ۸۰ فيلم ايرانی در بازار کن

پنجشنبه, 1391-03-04 22:42
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

۸۰ عنوان فيلم تازه ازسينمای ايران در بازار فيلم کن، شرکت کرده‌اند، در اين ميان، فيلم انيميشنی "رستم و سهراب" با تضمين سود ۱۰ ميليون دلاری برای پخش جهانی واگذار شده است.

تارنمای جام جم آنلاين، امروز پنج‌شنبه چهارم خرداد گزارش داد ۸۰ عنوان فيلم تازه ازسينمای ايران از سوی چهار مؤسسه و نهاد ايرانی در بازار فيلم کن، شرکت کرده‌اند.

در اين ميان، فيلم انيميشنی «رستم و سهراب» با تضمين سود ۱۰ ميليون دلاری برای پخش جهانی به شرکت فيلم انيميشن اف‌اف‌آی، يکی از شرکت‌های توزيع انيميشن واگذار شده است.

اين فيلم انيميشنی به کارگردانی کيانوش دالوند با همکاری مرکز گسترش سينمای مستند و تجربی و استوديو انيميشن آريا (برادران دالوند) ساخته شده است.

نشريه تخصصی "انيميشن مگزين" در مورد اين انيميشن نوشته است: "شاهنامه، اثر کلاسيک از شاعر ايرانی، الهام‌بخش انيميشن سه بعدی جديد «رستم و سهراب» است. برای ساخت اين فيلم نزديک به ۱۰۰ نفر درگير بودند. اين اثر در شهر بروجرد که به‌تازگی پايتخت انيميشن ايران نام گرفته، توليد شده است. موسيقی فيلم سينمايی انيميشن «رستم و سهراب» از سوی اليزا ايپ و آکادمی موسيقی موتزارت تنظيم شده است."

نشريه انيميشن مگزين: برای ساخت انيميشن سه بعدی "رستم و سهراب" نزديک به ۱۰۰ نفر درگير بودند

در حالی ۸۰ فيلم ايرانی برای عرضه در بازارهای جهانی در جشنواره فيلم کن فرانسه شرکت کرده‌اند که به گفته ضيا هاشمی، تهيه‌کننده سينما، "سينمای ايران ناچار به حضور در عرصه‌های بين‌المللی است تا از سينمای جهان حذف نشود."

وی با بيان اين‌که "سينمای ايران برای تربيت بازارياب کاری نکرده است"، افزود: "نمايندگان سينمای ايران در بازارهای جهانی انگيزه کافی برای فروش فيلم ندارند برای آن‌ها فقط حضور بين‌المللی مهم است."

مهدی سجاده‌چی، فيلمنامه‌نويس، حضور برخی از نمايندگان سينمای ايران در بازارها و عرصه‌های بين‌المللی را "بدون برنامه‌ريزی و فقط برای گردش و خوشگذرانی" توصيف کرد.

محمد زرين‌دست، کارگردان سينما نيز گفت: "سينمای ايران به‌خاطر تحريم، بازارهای اروپا و آمريکا نزديک به ۴۰۰ کمپانی بزرگ جهان را از دست داده‌ است."

وی افزود: "فيلم‌ها و تعدادی از سريال‌های ايرانی تنها در چند جشنواره اروپايی و آسيايی، از سوی کشورهای خاورميانه خريداری می‌شود."

اين کارگردان سينما بازارهای برگزارشده در حاشيه يک جشنواره را فضای مطلوبی برای فروش فيلم ندانست و افزود: "حتی بازار جشنواره‌هايی که سينمای ايران در آن جايزه می‌گيرد برای فروش همان فيلم‌ها هم عامل مؤثری نيست."

اين در حالی است که چندی پيش علی‌رضا سجادپور، مديرکل اداره نظارت و ارزشيابی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با تارنمای سينماپرس، با اشاره به مطرح شدن هرچه بيشتر آثار سينمايی ايران در عرصه‌های بين‌المللی گفته بود: "ميزان فروش بليت سينمای ايران در اکران جهانی به عدد بسيار درخشان ۱۵ ميليون دلار رسيد که اين رقم در واقع از مجموع تمامی فروش سينمای ايران در ۳۰ سال گذشته نيز بالا‌تر است."

با اين وجود آثاری از جمله "ملک سليمان" و "راه آبی ابريشم" نه تنها هيچ بختی برای اکران جهانی نداشتند، بلکه حتی در اکران داخلی نيز موفق نبوده‌اند.

 

Share this
Share/Save/Bookmark

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما