خانه | خبر | اخبارایران

درخواست پنج فعال ملی مذهبی از رهبر جمهوری اسلامی

پنجشنبه, 1391-02-28 16:02
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

پنج فعال سياسی باسابقه عضو جريان موسوم به ملی - مذهبی در نامه‌ای خطاب به آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ضمن اعتراض به برخوردهای تهديدکننده‌ حکومت عليه فعالان سياسی، فرهنگی، دانشجويی، کارگری و رسانه‌ای، از وی خواستند تا برای جلوگيری از تهديد امنيت ملی، زندانيان سياسی را آزاد کند.

به گزارش تارنمای "ملی - مذهبی" احمد صدر حاج‌سيدجوادی، حسين شاه‌حسينی، اعظم طالقانی، محمد بسته‌نگار و نظام‌الدين قهاری در نامه‌ خود خطاب به رهبر جمهوری اسلامی، با اشاره به حوادثی که در سال گذشته منجر به جان‌باختن هاله سحابی فرزند عزت‌الله سحابی و هدی رضازاده صابر از زندانيان سياسی شد، از بازداشت فعالان فرهنگی و سياسی منتسب به جريان ملی - مذهبی از جمله محمد توسلی، سعيد مدنی، مسعود پدرام و علی‌رضا رجايی انتقاد کردند.

بامداد ۲۲ خرداد سال گذشته رسانه‌های خبری از مرگ هدی رضازاده صابر، روزنامه‌نگار و فعال ملی - مذهبی در بيمارستان مدرس تهران خبر دادند که پيش‌تر، خبر اعتصاب غذای وی را منتشر کرده بودند.

پس از مرگ هاله سحابی در مراسم تشييع پيکر عزت‌الله سحابی رئيس شورای فعالان ملی - مذهبی که به سبب اعمال خشونت از سوی مأموران امنيتی حاضر در مراسم رخ داد، هدی صابر و امير خسرو دليرثانی دو زندانی ملی - مذهبی با انتشار اطلاعيه‌ای اعلام کردند که "در اعتراض به اين فاجعه از گاه غروب پنج‌شنبه ۱۲ خرداد ماه ۹۰ در بند ۳۵۰ زندان اوين بدون طرح هيچ‌گونه مطالبه و خواسته شخصی، دست به اعتصاب غذای تر می‌زنيم و با آب و چای و قند و نمک، سر می‌کنيم."

پنج شخصیت باسابقه سیاسی در نامه رهبر جمهوری اسلامی درخواست کردند تا با دستور مستقیم وی برای آزادی کلیه شخصیت‌های زندانی به‌ویژه افراد بیمار اقدام شود

اين اعتصاب غذا در نهايت منجر به مرگ هدی رضازاده صابر شد.

پنج شخصيت باسابقه سياسی در نامه خود همچنين ضمن اشاره به وضعيت وخيم جسمی نرگس محمدی، نايب‌رئيس کانون مدافعان حقوق بشر و دلتنگی‌های دو فرزند خردسالش از رهبر جمهوری اسلامی درخواست کردند تا با دستور مستقيم وی برای آزادی کليه شخصيت‌های زندانی به‌ويژه افراد بيمار با توجه به مصالح کشور و جلوگيری از تهديد امنيت ملی و رعايت حقوق بشر و حقوق شهروندی اقدام شود.

نرگس محمدی، فعال حقوق بشر که در زندان دچار فلج عصبی - عضلانی شده، از چهار روز پيش، تحت نظارت نيروهای امنيتی در بهداری اوين بستری شده است.

در پی رو به وخامت گذاشتن وضعيت جسمی نرگس محمدی، نيروهای امنيتی هرگونه دسترسی به وی را از يک هفته پيش قطع کرده‌اند.

بنا بر اين گزارش، نرگس محمدی در آخرين ملاقات خود که بيش از دو هفته از آن می‌گذرد، اعلام کرده بود: "هر اتفاقی در زندان برای من بيفتد مسئوليت مستقيم آن بر عهده وزارت اطلاعات است."

در همين ارتباط شيرين عبادی، برنده جايزه صلح نوبل سال ۲۰۰۳ و رئيس کانون مدافعان حقوق بشر با ارسال نامه‌ای به ناوی پيلای، کميسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، خواست تا اين مقام از کليه امکانات قانونی خود برای آزادی نرگس محمدی، نايب‌رئيس کانون مدافعان حقوق بشر جهت درمان پزشکی استفاده کند.

نرگس محمدی همسر تقی رحمانی فعال ملی ـ مذهبی است که ۱۵ سال از عمر خود را در زندان‌های جمهوری اسلامی گذرانده و دو ماه قبل به دليل فشارهای امنيتی از ايران خارج شده است.

اين زوج دارای دو فرزند دوقلوی چهار ساله هستند که هم‌اکنون در نبود پدر و مادر در شرايط نامساعدی به‌سر می‌برند.

 

Share this
Share/Save/Bookmark

این نامه کار بسیار عاقلانه ای است. هر چند که از اقای خامنه ای انتظار چنین عملی نمیرود ولی این نامه در حافظه تاریخ بجا خواهد ماند و بیانگر ننگی دیگر بر چهره اسلام اقای خامنه ای خواهد شد.

کو ان گوش شنوا اقایان محترم. ان روزی که اقایان برای دست بوس بنیانگزار ج.ا صف کشیده بودند بایستی به چنین روزی هم فکر میکردند. انوقت که بازرگان را به نخست وزیری گماشتند بایستی می دیدیدیم که ان روند انحصار طلبی دارد گسترش می یابد. انروزی که بنی صدر حاضر به دروغگویی برای تثبیت امام راحل شده بود بایست فکر این روزهارا میکرد. متاسفانه ایران یک کشور نامنسجم از نظر جمعیتی و سیاسی است و در هر دوره یک قبیله یا یک طایفه دیگران را کنارزده و خاموش کرده تا رهبر قبیله خودرا بر کرسی سیاست بنشاند. در این سی سال اخیر هم عده ای خودبرتربین دیگران را کنار زدند و با تمامیت خواهی مطلق و به زور اوباشگری و لات بازی و مذهب زدگی عرصه را بر بقیه تنگ کردند و تا جایی رسیده ایم که میبینیم همان زندانیانی را که ازاد ساختیم بار دیگر در زندان همان نظامی هستند که فرار بود ازادی را برای همه ما به ارمغان اورد. مطمئن باشید که این گناه از مردم عادی نبود و رهبران و روشنفکران یک بار دیگر همه را به بیراهه کشاندند.

وقت آنست که بگويم ايران از 33 سال پيش بتدريج اشغال شده است اشغالگران به ظاهر به زبان فارسی سخن ميگويند آنان آمده اند حمله 1400 سال پيش به ايران راتکميل کنند و خودشان در پشت هويت تاسيس حکومت شيعه پنهان کرده اند.
حال سوال اينست با اشغال چه بايد کرد ؟

عالیجناب کسی دست بوسی نکرد شعار ما همچنان دروغ ممنوع ست حق شماست که با افکار این حضرات موافق نباشید اما حق دروغ بستن به مخالفان فکری خود ندارید خواهشا بعضی عزیزان در شیوه برخورد با مخالفان فکری شان از تهمت بستن و دروغ بستن خودداری کنند شما پیام را نمی بینید این درخواست شرافتمندانه ان هم در این شرایط را نمی بینید و دائم دنبال زخم زبان زدن و حساب کهنه پاک کردن هستید خواهشا اندکی اصول اخلاقی در برخورد با مخالف را هم رعایت کنید

بسیار کار پسندیده ای انجام داده اند در این شرایط که نفس کسی در کشور در نمی آید و سرها در گریبان است بسیار کار شجاعانه و انسانی کرده اند

حق جدید کروبی؛ باز کردن پنجره٬ قفل کردن در!!!

سلام
لطفا اضافه کنید که آقای حمید مرادی، مسدول وب سایت مجذوبان نور هم در وضعیتی بسیار مناسب قرار دارد. او که ماههاست به دلیل درویش بودن، در انفرادی اوین زندانی است به دلیل بسته شدن عروق رگ های قلب مدت ها بیمار بود و بالاخره سه شنبه هفته قبل با شدیدترین تدابیر امنیتی به بیمارستان مدرس منتقل شد، در انجا هم به او کوچکترین آزادی ندادند و دست و پایش را به تختخواب زنجیر کرده و مانع ملاقات اعضاض خانوده با وی شدند. جرم او اعتقاد به طریقت علوی نعمت اللهی گنابادی است. ایشان بر این باور هستند که همه ی هستی برای عبادت خدواند خلق شده و باید هر کاری می کنیم به یاد او باشیم و به بندگان او و به خصوص برداران دینی محبت کنیم.

خوب حالا فرض کنیم که این چندتا زندانی سیاسی ملی مذهبی هم ازاد شدند دیگه قضیه حله و مشکلی نیست
در ضمن ایا فقط به خاطر همین چند زندانی امنیت کشور به مخاطره افتاده و عمل کرد نیروهای اسلامی دزد انقلاب مردم ایران هیچ نقشی در ویرانی وبه مخاطره انداختن این کشور نداشته .
اقایان وخانمهای ملی مذهبی از خواب خرگوشی بیدار شوید از همان روزی که بی محبا به بختیار حمله کردید وبر دستان خمینی جنایت کار وفاشیست بوسه زدید ایران را به نابودی کشانیدید
ایران شما را هرگز نخواهد بخشیذ مخصوصا ما ایل بختیاری که در تمام ادوار تاریخی ایران همیشه به کمک ایران وایرانیان امده بودیم ولی جز خیانت و از خنجر از پشت چیزی عایدمان نشد
وفتی که به کمک اصفهانی ها برای رهائی از چنگ محمد افغان امدیم وقتی شیرازی ها از پشت دروازه را بر لطفعلی خان زند بستند واو را تنها گذاشتند وقتی در انقلاب مشروطه دلاورانه جنگیدیم ولی سردار سپه قلدر با ررذالت تمام سردار اسعد را بر دار کرد ودلاور ایلمان شیر علی مردان خان دلاورانه به پای جوخه اعدام رفت وفتی سردار فاتح به دست محمد رضا شاه قتل وعام شد ولی ما همه را فراموش کرده بودیم ولی قتل شاهپور بختیار را نمی توانیم ببخشیم که شما او را رذیلانه ونا جوانمردانه تنها گذاشتید وتدارک مرگش را دیدید
امروز می خوایم به اصل خویش برگردیم ما ریشه در اقوام غرب کشور ایران داریم با کرد و لر واذری برادریم وبا شما که مدام خیانت را پیشه کرده اید نسبتی نداریم .ما با خامنه ای وخمینی وطالقا نی ودیگر اخوندهای دزد اموال ملت ایران نسبت نداریم

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما