خانه | خبر | اخبارایران

رئيس اتحاديه اروپا: تحريم‌ها عليه ايران لغو نمی‌شود

چهارشنبه, 1391-01-30 06:37
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

اتحاديه اروپا اعلام کرد تحريم‌ها عليه ايران لغو نخواهد شد.

 

به گزارش رويترز، ویلی سوندال، وزير امور خارجه‌ دانمارک که کشورش رياست دوره‌ای اتحاديه‌ اروپا را عهده‌دار است، گفت: "تا زمانی که ايران به درخواست‌ها درباره‌ برنامه‌ هسته‌ای‌اش عمل نکند، تحريم‌ها عليه اين کشور لغو نخواهد شد."

به گفته وی ايرانی‌ها در طولانی کردن مذاکرات، "قهرمان جهان" هستند و به همين دليل لغو تحريم‌ها "کار خطرناکی است."

آمريکا و اتحاديه اروپا با لغو تحريم‌ها عليه ايران مخالفت کرده‌اند و می‌گويند ايران بايد در ابتدا گام‌هايی را برای اعتمادسازی در خصوص ماهيت برنامه اتمی‌اش بردارد

آمريکا نيز با لغو تحريم‌ها عليه ايران مخالفت کرده است. مارک تونر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمريکا گفته است اين تنها مقامات ايرانی هستند که از لغو تحريم‌ها سخن می‌گويند.

به گفته وی تحريم‌ها عليه ايران در تابستان شديدتر هم خواهد شد.

با اين حال تونر گفت واشنگتن آمادگی دارد در صورت جديت مقام‌های ايران در برطرف کردن نگرانی‌های بين‌المللی درخصوص ماهيت برنامه هسته‌ای اين کشور، مشوق‌هايی به تهران بدهد.

تحريم بانک مرکزی و تحريم فروش نفت ايران به کشورهای اروپايی شديدترين تحريمی است که از تابستان عليه جمهوری اسلامی برقرار می‌شود.

ايران پس از برگزاری دور تازه مذاکرات هسته‌ای در استانبول از غرب خواست تا پيش از برگزاری دور بعدی مذاکرات تحريم‌ها را عليه اين کشور لغو کند.

دور بعدی مذاکرات با ايران سوم خرداد سال جاری خورشيدی در بغداد برگزار خواهد شد.

علی‌اکبر صالحی، وزير خارجه ايران گفته است: "غرب در فاصله باقيمانده تا مذاکرات بغداد در جهت اعتمادسازی حرکت کرده و در اين مسير نسبت به رفع تحريم‌ها اقدام کند."

با اين حال کشورهای غربی به اين درخواست ايران "روی خوشی" نشان نداده‌اند. قدرت‌های جهانی می‌گويند ايران بايد در ابتدا گام‌هايی را برای اعتمادسازی در خصوص ماهيت برنامه اتمی‌اش بردارد.

آمريکا و متحدان غربی خود ايران را متهم به تلاش برای دستيابی به سلاح‌های هسته‌ای می‌کنند، اما ايران همواره اين ادعا را رد کرده‌است و بر صلح‌آميز بودن برنامه‌های هسته‌ای خود تأکيد می‌کند.

با اين حال هيلاری کلينتون، وزير خارجه آمريکا پيشنهاد داده است برای حل مناقشه اتمی، ابتدا ايران يک گام بردارد تا آمريکا نيز يک گام بردارد.

 

Share this
Share/Save/Bookmark

...پس شيرينی خوری و اسپند دود کردن و عکسها چی شد؟..

در روزهايی که مذاکرات هسته ای بين اينها و پنج به علاوه يک برگزار شده در سخنان ديپلمات ها و مقامات آمريکايی و غربی هيچ اشاره ای به موضوع حقوق بشر ديده و شنيده نمی شود.
کسی به شمار اعدام ها در ايران و يا بازداشت و حبس گسترده روزنامه نگاران ، فعالان مدنی و سياسی اشاره نمی کند و کسی به ياد سرکوب و آزار اقليت های قومی و مذهبی در ايران نيست. !!
حمايت آمريکا از کودتای نظامی عليه حکومت مردمی دکتر محمد مصدق براي هيشه در خاطره سياسی ايرانيان زنده است.

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما