خانه | خبر | اخبارایران

متهم شدن شماری از مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس در اختلاس سه میلیارد تومانی

یکشنبه, 1391-01-20 18:07
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ
مهدی فراهانی، نماینده دادستان تهران امروز، یکشنبه، ۲۰ فروردین در پنجمین جلسه دادگاه پرونده موسوم به "اختلاس سه هزار میلیارد تومانی" گفت که شماری از مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس از جمله متهمان این پرونده هستند.
 
بنا به گزارش خبرگزاری‌های رسمی ایران، نماینده دادستان اعضای هیات مدیره بانک‌های ملی و صادرات  را  از دیگر متهمان این پرونده دانست و از ممنوع‌الخروجی اعضای هیات مدیره بانک ملی به خاطر اتهامات‌شان در این پرونده خبر داد.
 
نماینده دادستان تهران با اعلام اینکه رئیس دفتر خاوری،رییس پیشین بانک ملی  به تازگی بازداشت شده است، اعلام کرد که  هیات مدیره بانک ملی  نیز با قرار وثیقه آزادند و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.
 
وی ادامه داد:"تعدادی از نماینده های مجلس و مسئولان دولتی و افراد دیگری هستند که ما صلاح نمی‌دانیم اسم آنان را بیاوریم."
  نماینده دادستان اعضای هیات مدیره بانک‌های ملی و صادرات را از دیگر متهمان این پرونده دانست و از ممنوع‌الخروجی اعضای هیات مدیره بانک ملی به خاطر اتهامات‌شان در این پرونده خبر داد
وی در عین حال در هنگام اشاره به برخی "اقرارهای" متهم درباره  پرداخت "۲۰ درصد سرمایه مالی بانک ملی"به "گروه امیر منصور آریا" به اسامی برخی مقامات دولتی  و نمایندگان مجلس اشاره کرد و گفت: "فکر می‌کنم با وجود (محمدتقی) توکلی در هیات مدیره بانک ملی و حمایت علاء الدین بروجردی (رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس) که مکاتبات آن در بانک ملی موجود است، خسروی (متهم ردیف اول پرونده) توانسته بود چنین تسهیلاتی را دریافت کند."
 
در این دادگاه بررسی اتهامات معاون منابع مالی و توسعه سرمایه شرکت امیرمنصور آریا به عنوان پنجمین متهم این پرونده در دستور  کار قرار داشت.
 
متهم ردیف پنجم این پرونده که از وی با نام اختصاری " ا. ش" نام برده شده  از سوی دادگاه به " فساد فی‌الارض از طریق اخلال در نظام اقتصادی ایران، ارتشاء، اختلاس، شرکت در تحصیل مال نامشروع، شرکت در پولشویی و جعل اسناد و استفاده از اسناد جعلی " متهم شده است.
 
این در حالی است که وی با رد همه اتهامات وارده می‌گوید که هیچ مدرکی علیه وی وجود ندارد و  حتی یک سند را هم امضا نکرده است.

ا.ش در جلسه دادگاه امروز  گفت: "در  این تخلف بزرگ، چهار رکن بانک گشایش کننده، تنزیل کننده، دیسکانت و فروشنده عامل فساد بودند که من در هیچ کدام از این چهار رکن وظیفه‌ای نداشتم."
 
پرونده فساد بزرگ اقتصادی در ایران  موسوم به اختلاس سه هزار میلیارد تومانی در رابطه با  فعالیت‌های گروهی از فعالان اقتصادی و دست‌اندرکاران سیستم بانکی  تحت عنوان "گروه امیر منصور آریا" است که به باز کردن اعتبارنامه‌های بازرگانی (ال‌سی‌) جعلی و دریافت وام‌های کلان بانکی متهم شده‌اند.
 
اولین جلسه دادگاه این پرونده ۲۹ بهمن ماه سال گذشته برگزار شده است. نماینده دادستان تهران  می‌گوید که این پرونده بیش از ۱۰۰ متهم دارد و  شماری  از مدیران بانک‌های مختلف  از جمله متهمان هستند.
Share this
Share/Save/Bookmark

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما