خانه | خبر | اخبارایران

آمريکا برنده ايرانی اسکار را ستود

سه شنبه, 1390-12-09 08:21
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

ايالات متحده آمريکا اصغر فرهادی، کارگردان ايرانی برنده اسکار بهترين فيلم خارجی هشتاد و چهارمين دوره اين آکادمی معتبر سينمايی جهان را مورد تحسين قرار داد.

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ويکتوريا نولاند، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در آغاز نشست خبری سه‌شنبه ۲۸ فوريه (نهم اسفند ۱۳۹۰) درباره فيلم "جدايی نادر از سيمين" ساخته اصغر فرهادی گفت: "اين فيلمی است که به جهان تصويری ارزشمند از زندگی در ايران را نشان می‌دهد. ما اين دست‌آورد را تبريک می‌گوييم و عظمت تاريخی و طراوت سينمای مستقل ايران را تحسين می کنيم."

فيلم "جدايی نادر از سيمين" که برنده اسکار بهترين فيلم غيرانگليسی‌زبان شد، يک درام اجتماعی درباره مشکلات يک زوج و جدايی آن‌ها است.

محمد خاتمی، رئيس‌جمهور پيشين ایران: هنر به طور عام و سينما به طور خاص از مهم‌ترين ابزارهايی است که می‌تواند در جهان نا‌امن، جنگ زده و پر از تبعيض و ناروايی و خودکامگی، موجب نزديکی دل‌ها و چيرگی انسانيت و محبت بر خشونت شود و گفت‌و‌گوی فرهنگ‌ها و تمدن‌ها را به جای تنش و درگيری بنشاند

اصغر فرهادی پس از دریافت اسکار گفت: "سلام به مردم خوب سرزمین‌ام. در این لحظه بسیاری از ایرانیان در سراسر جهان ما را تماشا می‌کنند. فکر می‌کنم که آن‌ها بسیار خوشحال هستند، آن‌ها فقط به دلیل این جایزه مهم یا یک فیلم یا فیلم‌ساز خوشحال نیستند بلکه آن‌ها از اینکه در این هنگامه‌ای که بین سیاست‌مداران از جنگ و تهدید و حمله سخن گفته می‌شود، اینجا از فرهنگ کشورشان سخن گفته می‌شود، خوشحال هستند.

کارگردان "جدایی نادر از سیمین" افزود: "من با افتخار این جایزه را به مردم سرزمین‌ام تقدیم می‌کنم، مردمی که به همه فرهنگ‌ها و تمدن‌ها احترام می‌گذارند و با خشونت سازگاری ندارند."

در همين حال محمد خاتمی، رئيس‌جمهور پيشين ايران نيز در پيامی به فرهادی ضمن تبريک به وی گفت: " هنر به طور عام و سينما به طور خاص از مهم‌ترين ابزارهايی است که می‌تواند در جهان نا‌امن، جنگ زده و پر از تبعيض و ناروايی و خودکامگی، موجب نزديکی دل‌ها و چيرگی انسانيت و محبت بر خشونت شود و گفت‌و‌گوی فرهنگ‌ها و تمدن‌ها را به جای تنش و درگيری بنشاند."

عزت‌الله انتظامی، بازيگر سينمای ايران نيز گفته است: "ما در حدود بيش از سه هزار جايزه بين‌المللی در موزه سينما داريم که آرزو داشتم با اسکار اين جوايز کامل شود و حتماً اصغر فرهادی جايزه‌اش را در کنار ديگر افتخارات سينمای ايران در موزه سينمای ايران در معرض ديد عموم قرار خواهد داد."

مقام‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ايران نيز دريافت اسکار را به فرهادی تبريک گفته‌اند.

فيلم "جدايی نادر از سيمين" پيش از مراسم اسکار نيز توانست جايزه سزار فرانسه و جايزه بهترين فيلم خارجی جشنواره فيلم‌های مستقل آمريکا (اسپيريت) را از آن خود کند.

موفق‌ترين فيلم تاريخ سينمای ايران و نيز پرفروش‌ترين فيلم تاريخ سينمای ايران در خارج از کشور از يک سال گذشته تاکنون جايزه‌های گلدن گلوب، خرس طلايی بهترين فيلم و دو جايزه خرس نقره‌ای بهترين بازيگر زن و بهترين بازيگر مرد برای مجموعه بازيگرانش از شصت‌ويکمين دوره جشنواره بين‌المللی فيلم برلين، جايزه‌هايی از حلقه منتقدان لندن، ونکوور، لس آنجلس و نيويورک و جايزه بهترين فيلم خارجی چهل‌وهشتمين دوره انجمن فيلم سوئد را از آن خود کرده است.

فيلم صامت و سياه و سفيد "آرتيست" به عنوان بهترين فيلم هشتاد و چهارمين دوره اسکار معرفی شد. ژان دوژردن، بازيگر اين فيلم نيز برنده بهترين بازيگر نقش اول مرد شد.

مريل استريپ نيز اسکار بهترين بازيگر نقش اول زن را به دست آورد. استريپ در فيلم "بانوی آهنين" در نقش مارگرت تاچر، نخست وزير پيشين بريتانيا را ظاهر شده است.

در جوايزه اين دوره اسکار "ميشل هازناويسيوس، کارگردان فيلم آرتيست برنده بهترين کارگردانی، فيلم هيوگو ساخته مارتين اسکورسيزی برنده بهترين کارگردان هنری، اکتاويا اسپنسر برای فيلم خدمتکاران برنده بهترين بازيگر نقش مکمل زن، ريستوفر پلامر برای فيلم تازه واردها برنده بهترين بازيگر نقش مکمل مرد، فيلم شکست ناپذير برنده بهترين مستند و فيلم رنگو برنده بهترين انيمشين بلند" شدند.

هشتاد و چهارمين دوره جوايز آکادمی اسکار که معتبرترین رویداد سینمایی جهان است، بامداد دوشنبه ۲۷ فوريه (هشتم اسفند ۱۳۹۰) به وقت ايران برگزار شد.

 

Share this
Share/Save/Bookmark

بنده به عنوان يك ايراني آنقدر خوشحالم كه حد و مرزي براي آن نميتوان در نظر گرفت و اين خوشحالي و سرور را مديون كارگردان و هنرپيشگان فيلم جدايي نادر از سيمين هستم.وقتي جناب فرهادي جايزه اسكار را دريافت كرد احساس غرور كردم چون يك ايراني با اين همه مشكلات توانسته بود اين جايزه را كسب كند.كاش كارگردانان ديگر سينما هم جناب فرهادي را الگو قرار ميدادند تا در آينده شاهد پيشرفت و اعتلاي هر چه بيشتر سينماي ايران مي بوديم.در اينجا از همه دست اندركاران جدايي نادر از سيمين آقاي اصغر فرهادي-خانم ليلا حاتمي- آقاي پيمان معادي-جناب شهاب حسيني و...... كمال تشكر و قدرداني را دارم و دست همه اين عزيزان را ميبوسم.خدا قوت

‫ظاهرأ تمام این جنگ و دعواها ساختگی است .
‫بابا جایزه نوبل بردیم ، اسکار بردیم ، اگر فردا بگن کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا یک ایرانی
‫است هیچ جای شک ندارد.
‫ایکاش آقای فرهادی که از آن جایگاه والا پیام جهانی دادنند و سیاستمداران را جنگ طلب و ملت
‫ایران را فرهنگ طلب بشمار آوردنند ‫به سیاستمدران آمریکائي‌ هم یک پیام میدانند که از تحریم
‫هائي که دودشان فقط به چشم مردم مظلوم ایران میرود خوداری کند و از دولت کانادا بخواهند
‫که چپاولگران مردم مظلوم ایران را تحویل محافل قضائي جهانی بدهند.
‫ایکاش این برادر ایرانی از دولت آمریکا میخواست که عاملان واقعی جریانات ۱۱ سپتامبر را هم
‫بدنیا معرفی کنند.
‫ایکاش این عزیز از دولتمردان آمریکا میخواست تا جنایتکارانی که به بهانه دروغ به اینکه عراق از
‫سلاحهای ‫خطرناک بهره مند میباشند به این کشور حمله کردنند و ‫باعث کشته شدن دهها
‫هزار انسان ‫بیگناه شدنند را محاکمه کنند.
‫مطمئنأ حرکت بدی نامگذاری یکی از سیاره های منظومه شمسی بنام یکی از عزیزانی است
که اخیرأ در ایران جان خود را از دست داده انند می باشد.
آیا ‫اینقدر ما ایرانی ها را احمق حساب میکنند؟ یاد بهروز فرخزاد و صدها هنرمند گمنام ایرانی
بخیر. با درود به تمام هنرمندان ایرانی چه با نام و چه گمنام که شایسته صدها جایزه اسکار
هستند از جمله آقای فرهادی.
‫علیرغم تمام اختلافات و درد هائي که بدلیل عدم لیاقت بسیاری از مسئولین کشورمان متمل
میشویم اگر واقعأ فرهنگ داریم بار دیگر اجازه سوء استفاده به این جنایتکاران ندهیم.

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما