خانه | خبر | اخبارایران

لاريجانی: در مورد رد صلاحيت‌ها در حال مذاکره با وزارت کشور هستيم

چهارشنبه, 1390-10-21 13:41
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

رئيس مجلس ايران گفت در رابطه با رد صلاحيت گروهی از نامزدهای اصول‌گرا برای شرکت در انتخابات نهم مجلس، افرادی را در مجلس، مسئول مذاکره با وزارت کشور کرده است.

به گزارش منابع خبری ايران، علی لاريجانی، رئيس مجلس ايران امروز چهارشنبه ۲۱ دی‌ماه، يک روز پس از اعلام رد صلاحيت گروهی از اصول‌گرايان از سوی هيأت‌های ستاد انتخابات کشور گفت اسامی‌ای که در مورد نمايندگان رد صلاحيت‌شده اعلام گرديده است، درست نيست.

علی لاريجانی که در ابتدای جلسه علنی امروز مجلس سخن می‌گفت اعلام کرد: "ما بررسی کرديم و ديديم برخی از اين مطالب که در مورد نمايندگان در رسانه‌ها نوشته‌اند، اشتباه است."

لاريجانی با بيان اين‌که برخی از رسانه‌ها اين موضوع را يا عمداً نوشته‌اند و يا اشتباه کرده‌اند، افزود: "کسانی که به نحوه احراز صلاحيتشان ايراد دارند، به شورای نگهبان اعتراض کنند."

در همين حال احمد توکلی، نماينده اصول‌گرای مجلس که صلاحيتش برای انتخابات تأييد شده است امروز در مجلس گفت: "اگرچه هيأت‌های اجرايی در مورد صلاحيت ثبت نام کنندگان حق اظهار نظر دارند، اما نبايد مواضعشان مانع از انجام وظايف نمايندگی شود. عجيب است که کسانی که الان نماينده‌اند، صلاحيتشان احراز نشود!"

احمد توکلی: عجيب است که کسانی که الان نماينده‌اند، صلاحيتشان احراز نشود

اين نماينده تهران به رد صلاحيت برخی نمايندگان با استناد به "عدم التزام به اسلام و نظام و ولايت فقيه" اشاره کرد و گفت: "چطور برخی دين‌داران و چهره‌هايی که وفاداریشان به انقلاب مشخص است را به اين ادعا رد صلاحيت کرده‌اند؟ آقايان متوجه بوده‌اند که اين باعث لطمه به آبروی نظام می‌‌شود؟"

وی از رئيس مجلس خواست تا به بررسی اين موضوع بپردازد.

علی لاريجانی ضمن تأييد حرف احمد توکلی گفت: "اقدام هيأت‌های اجرايی کار درستی نبوده که برخی از اين افراد را رد صلاحيت کرده‌اند."

لاريجانی افزود: "بنده هم معتقدم که عدم احراز صلاحيت در مورد کسانی است که شناخته شده نباشند نه کسانی که الان نماينده‌اند!"

در حالی که کمتر از دو ماه به نهمين دوره انتخابات مجلس باقی مانده روز گذشته هیأت‌های اجرايی ستاد انتخابات وزارت کشور که منتخب دولت هستند بسياری از نامزدهای اصول‌گرايان را رد صلاحيت کردند.

به‌نوشته خبرگزاری مهر ۳۰ الی ۴۰ نماينده فعلی مجلس شامل نمايندگان شاخص مراکز استان‌ها و برخی نمايندگان تهران از جمله نمايندگانی چون علی مطهری، حميدرضا کاتوزيان، علی عباس‌پور تهرانی و علی‌رضا محجوب جزو رد صلاحيت‌شدگان هستند.

همچنين بنا به اين گزارش نمايندگان شهرهای ديگری چون چالوس، نوشهر، بجنورد، ايلام، بندر انزلی، آستارا، سراب، قزوين، اروميه و زابل نيز از ديگر نمايندگانی هستند که توسط هیأت‌های اجرايی ستاد انتخابات وزارت کشور رد صلاحيت شده‌اند.

تارنمای خبرآنلاين نيز نوشت در حوزه انتخابيه تهران ۱۰۶۶ نفر داوطلب نمايندگی مجلس بودند که به گفته رئيس ستاد انتخابات تهران از اين تعداد ۷۴۷ نفر تأييد و ۳۱۹ نفر نيز رد شده يا انصراف داده‌اند.

برپايه اين گزارش بسياری از چهره‌های فراکسيون اقليت مجلس که خود را اصلاح‌طلب می‌دانند نيز رد صلاحيت شدند.

داوطلبان رد صلاحيت‌شده چهار روز فرصت دارند اعتراض به نحوه رسيدگی به صلاحيت خود را به هیأت نظارت که منتخب شورای نگهبان است ارائه کنند.

تبليغات رسمی داوطلبان نمايندگی مجلس نهم پس از تأييد نهايی آن‌ها، از چهارم اسفند آغاز و ۲۴ ساعت پيش از برگزاری انتخابات پايان خواهد يافت.

نهمين دوره انتخابات مجلس روز ۱۲ اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد و تقريبأ همه مخالفان حکومت ايران از جمله گروه‌های اصلی اصلاح‌طلبان اعلام کرده‌اند که در اين انتخابات شرکت نخواهند کرد.

 

Share this
Share/Save/Bookmark

البته منظور از مذاکره همان پارتی بازی است که به این وسیله تصحیح می گردد

رجالگلان بر نطع آدمکشی نشسته اند و گروهی نیز در همین زمانه سانسور می کنند. معلوم نیست از کجا آمده اند. اسلام ام الفساد ی هزار و چهارصد ساله است.

کسی نبوده خودشو نامزد کنه به جان همدیگه افتادند. خنده داره

احمد توکلی: "عجيب است که کسانی که الان نماينده‌اند، صلاحيتشان احراز نشود."
تعجب ندارد.
اينها اگر نمايندگی ميکردند دولت تقلبی دزد بر سر کار نميماند....
در ثانی مگر خودتان تصويب نکرديد بايد فوق ليسانس باشند؟!

قبلا سهيمه هردو جناح مشخص شده و نام افراد مورد توافق از صندوق جادويی آنهم با 45 ميليون رای دهنده بيرون خواهد آمد....!!

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما