خانه | خبر | اخبارایران

رهبر جمهوری اسلامی شرکت مردم در انتخابات مجلس را گسترده پيش‌بينی کرد

دوشنبه, 1390-10-19 19:33
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

آيت‌الله علی خامنه‌ای گفت انتخابات "آفت‌ها"يی دارد که بايد مراقب بود اين "آفت‌ها" بود.

به گزارش منابع خبری ايران، آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ايران امروز دوشنبه ۱۹ دی‌ماه در ديدار با گروهی از طلاب، مدرسان حوزه علميه و جمعی از مردم قم از اهميت نهمين دوره انتخابات مجلس ايران در ميان ملت‌ها سخن گفت.

آيت‌الله خامنه‌ای از تلاش گسترده "جبهه کفر" و "پادوها و پياده‌نظام اين جبهه در داخل و خارج" برای کم‌رنگ کردن شرکت مردم در انتخابات سخن گفت و افزود با اين وجود "حضور مردم در اين انتخابات دشمن‌شکن خواهد بود."

وی انتخابات را موجب "نشاط جديد و دميده شدن خون تازه در پيکره نظام" دانست و در همين حال افزود: "عرصه انتخابات در کنار اين ويژگی‌های برجسته و مهم، آفت‌هايی هم دارد که بايد مراقب بود اين آفت‌ها پيش نيايند."

وی در اين رابطه انتخابات دهمين دوره رياست جمهوری در سال ۸۸ را مثال زد و گفت: "بهترين خاطره‌ها، حضور عظيم و خيره‌کننده ۴۰ ميليونی مردم در پای صندوق‌های رأی بود و بدترين خاطره‌ها مربوط به «جرزنی‌های» سياسی برخی افراد ناباب، نادان و بعضاً معاند، در انتخابات بود."

آيت‌الله خامنه‌ای: در ۳۲ سال گذشته، هيچ موردی که انتخابات را ناسالم کرده و يا نتيجه آن را تغيير داده باشد، وجود نداشته و همان رأی و انتخاب مردم، واقع شده است

در انتخابات سال ۸۸ گروه‌های وسيعی از مردم با اميد به تغيير در آن شرکت کردند و در پی اعلام نتايج اين انتخابات که در آن محمود احمدی‌نژاد انتخاب نخست مردم معرفی شد؛ معتقد بودند که رأی‌شان به‌شمار نيامده است.

اين انتخابات تا نزديک به يک سال اعتراض‌های گسترده‌ای را در پی داشت که در آن افزون بر کشته شدن ده‌ها نفر از معترضان گروه کثيری از فعالان سياسی، اجتماعی، روزنامه‌نگاران، دانشجويان و فعالان زن بازداشت شدند.

رهبر جمهوری اسلامی گفت در هر انتخاباتی ممکن است عده‌ای معترض باشند اما در چنين شرايطی، "قانون، راه را معين کرده است."

وی در مورد برگزاری "انتخابات سالم" در جمهوری اسلامی ايران گفت که در ۳۲ سال گذشته، چه در دوران حکومت آيت‌الله خمينی، رهبر انقلاب ايران و چه پس از آن "هيچ موردی که انتخابات را ناسالم کرده و يا نتيجه آن را تغيير داده باشد، وجود نداشته و همان رأی و انتخاب مردم، واقع شده است."

آيت‌الله علی خامنه‌ای در بخش ديگری از سخنان خود با مخرب دانستن ارتباط نامزدهای انتخابات با "مراکز ثروت و قدرت" افزود: "استفاده از بيت‌المال در انتخابات اشکال مضاعف دارد، ضمن آن‌که هر فردی را هم نمی توان به‌راحتی متهم به اين‌گونه مسائل کرد."

آيت‌الله خامنه‌ای در حالی اين سخنان را بيان می‌کند که اصول‌گرايان حکومتی جريان نزديک به محمود احمدی‌نژاد و اطرافيان دولت را متهم به "استفاده از بيت‌المال در انتخابات" می‌کنند.

در دوره‌های پيشين نيز اصلاح‌طلبان، محمود احمدی‌نژاد را به صرف هزينه‌های کلان از درآمد حکومت در راه به‌دست آوردن رأی مردم در انتخابات، به‌ويژه مردم شهرستان‌ها، متهم کرده بودند.

نهمين دوره انتخابات مجلس ۱۲ اسفندماه برگزار خواهد شد و تاکنون تقريبأ همه نيروهای مخالف جمهوری اسلامی ايران و همچنين اصلاح‌طلبان اعلام کرده‌اند که در آن شرکت نخواهند کرد.
 

Share this
Share/Save/Bookmark

آفت ها:
- فيلتر کردن و زنداني کردن بودن کانديداها ؟
- دستکاري در راي ها و پرکردن صنوقها...بدون اجازه هيچ کنترل و نظارت مستقل !
- از قبل مشخص نمودن سهميه و تعداد رايها و نمايندگان منتخب..
- طرفداري از يک گروه در صدا و سيما و سمپاشي عليه ديگران..
- تهديد مردم به راي دادن و کتک و شلاق و کهريزک و اوين براي هرگونه معترض به نتايج !
و بعد ادعاي انتخابات آزادو اعلام حضور 40 ميليوني و...!!!

راهزن انقلاب راست می گوید٬ انتخاب کردن انبوه و بیشتر از نود و پنج درصدی هم خودش نوعی انتخاب است. انتخاب لاییسیته بر مذهبی آدمکش و جانی پرور. همان چیزی که روحانیون در ایران آنرا شهید پروری می گویند. خشم و خروش مردمی چنان اوج بگیرد که خدای را کاری ساختن نباشد٬ چنانکه عبید زاکانی می گفت!

ما سیاهی لشکر این خیمه شب بازی مسخره نخواهیم شد. حکومت زور و پول و بی لیاقتی را نمی خواهیم .

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما